Woningruil

Discussie in 'De lounge' gestart door AnnaB, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente

Nee het zijn 2 huizen waarvan de mensen kunnen/mogen ruilen... voordeel hiervan is, is dat de bestaande huizen waar de mensen van de wachtlijst op kunnen reageren gewoon doorgaan... dit scheelt ontzettend qua tijd en qua woningen...

2. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Je kan ook even op google kijken... en dan invullen woningruil... Kom je op een site terecht waar je dus advertenties kan plaatsen en kan bekijken...

Ik heb maanden geleden een keer gekeken en toen stond er niks op althans niet de woning die ik graag zou willen... ik dacht ach laat ik voor de gein eens kijken nu... dus dat deed ik... en nu stonden er 2 huizen op... op beide reactie gestuurd van de woning van vanmiddag kreeg ik reactie terug dus ben erg benieuwd...

je moet ook wel geluk hebben hoor :)

3. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Ik heb dit jaar nog (maart) aan woningruil gedaan:D
    En ben SUPERBLIJ met me nieuwe huis:D:D
    Heb hele lieve buren en de straat wonen allemaal oude bekenden (wat ik eerst niet wist hahaha) een echte volksbuurt

Zorg dat ALLE gebreken bij jou vast gemaakt zijn en je moet je huis helemaal leeg en schoon opleveren
    De procedure KAN (hoeft niet) lang duren
    Heel veel succes bij je keuze en doe waar jij je goed bij voelt

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Bosi: Ik vind het helemaal niet oneerlijk! Wij zijn acht jaar geleden via woningruil van Amsterdam naar Alkmaar gegaan. De wachtlijsten zijn in beide gemeentes erg lang dus als we niet gewoningruild hadden, had zowel de Amsterdamse woning van ons als de woning van de vrouw uit Alkmaar de eerstvolgende vijf jaar gewoon niet vrij gekomen. Het is dus geen kwestie van dat het oneerlijk is voor anderen op de lijst want de woning komt anders gewoon niet vrij. We hadden eerst één moeten staan in Alkmaar voordat we eruit zouden kunnen, en dan hoeven we natuurlijk niet meer te ruilen want dan kun je kiezen. Ik vind het een fijn systeem om twee gelijkwaardige woningen mee te ruilen van mensen die allebei niet meer zo gelukkig zijn in hun eigen woning.

Wij zijn trouwens twee maanden terug opnieuw via woningruil verhuisd. Wij wilden graag weg uit onze buurt voordat de kinderen naar school zouden gaan (beetje asociale volksbuurt) en op deze manier konden we naar een rustig dorpje verhuizen, vlakbij mijn ouders. Ik ben heel blij dat je op deze manier aan een woning kunt komen, zeker wanneer je net als wij gewoon niet in aanmerking komt voor een koopwoning (man zzp'er in de taxibranche en ik een nasleep na een ongeluk dus geen hypotheek).

Overigens zijn er ook mensen die alleenstaand worden en hun eengezinswoning verruilen voor een flatje. Het toppunt van eerlijkheid als je het mij vraagt, een gezin komt dan met kinderen in een passend huis en de alleenstaande gaat in de flat. Gebeurt hier regelmatig.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Joh ik kende het principe niet.

Ik dacht dat mensen er anders gewoon uit waren gegaan.

Maar inderdaad, zo is het juist prima.

6. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    Hoe was het huis.? Precies zoals je wilde.?

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.090
    2.225
    113
    Brabant
    denk ajb goed na over de logistieke "problemen". want je moet dus in 1 dag over...(wij hebben ook woningruil gedaan)

8. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente

Daar heb ik heel goed over nagedacht. Het scheelt dat er een verhuisbusje word gehuurd en een aanhanger. Dus in 1 dag kan in weze alles over. (als het mee zit... en de afstand is ook niet al te groot tussen de huizen :) mocht het doorgaan)

9. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente

Het huis is een hele opluchting... er zit granolachtig spul op de muur door het hele huis. Dat hoeft in weze alleen maar een likje verf... maar dat was pas gedaan helemaal wit! Ziet er super goed uit. Kunstof kozijnen. Alleen de deurposten zouden in weze wel in de verf moeten... er zit nu een witte grondlaag op...

Enige waar ik zelf over inzit is de vloer... De vloer in mijn huis is namelijk niet zo heel oud en daarin zou eigenlijk wel een andere vloer in moeten... (ik ben niet zo dol op zeil)

Morgen komt ze hier kijken en ben erg benieuwd wat zij van deze woning vind. Maar dat zie ik morgen wel.

Het is de vraag of de corporatie wilt meewerken. Het is 1 corporatie voor beide woningen... Maar hoorde dat die in het verleden erg lastig zijn geweest voor een ruil. Dus die procedeure zal wel lastig worden. Njah mochten we ermee door willen gaan...

Deel Deze Pagina