Woningruil

Discussie in 'De lounge' gestart door Ooievaar, 19 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ja we reageren elke week op woningen, maar het gaat gewoon te lang duren...
    Onze naast buren die wonen er al 10 jaar en zijn al 7 jaar aan het schrijven :( Wij schrijven al 3 al jaar, maar ja het kan dus nog heel erg lang gaan duren :(

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Jeetje ja, dat duurt lang :(
    Wij wonen hier sinds januari, na 4 jaar ingeschreven te hebben gestaan.
    Vond het hier al lang duren.
    Succes ermee dan!

3. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Dank je wel!

4. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Hey meidje,

Ik ga ook een groot feest geven als mijn wonigruil slaagd.

Ik wil terug naar mijn geboorte plaats bilthoven en heel toevallig is er een familie met 7 kinderen die graag naar hertogenbosch willen.
    Zei zitten namelijk op een flat dus wij gaan er flink op achter uit want wij hebben een grote eengezinswoning met 5 slaapkamers.
    Hun zullen er flink op voor uit gaan en ze komen precies tegen over hun familie te wonen.
    Nou mooier kan het niet voor hun.
    Helaas willen ze wel de puntjes op de i en ja je kan niet verwachten dat je een huis kan krijgen waar je niks hoef te doen.
    Want ik denk dat ik daar ook wel veel moet doen.

Dus het ligt aan hun.
    We hebben toestemming van de woningbouw.
    Je haald daar papieren op voor wonigruil je vult het in en als alles mee zit heb je binnen drie weken de uitslag of het ja of nee word.

Maar in die papieren heb ik niks gelezen over familie.
    Alleen moet je een geldige reden hebben.

Wens jou ook heel veel succes en wie weet hebben we straks samen big feest.
    Ik zal duimen voor ons.

Lover

5. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    P.s wat wel heel belangrijk is ze willen wel weten waar je werkt ;)
    En kijken ze naar de reden ;)
    Dus kunnen ze afwijzen ivm je moeders werk.
    Dit hebben ze mij ook verteld.
    Maar man lief kan daar beginnen na de bouwvak bij een bedrijf dus dan heb je gauw toestemming.

Heel veel succes

6. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ja daar zat ik ook al over in wat betreft het werk van mijn moeder
    Maar ik denk dat ik woningnet ga bellen en vragen hoe het zit met inwonen ;)
    En of ik het over 2 jaar kan overnemen... maar ik gebruik gewoon een ander verhaal... over dat mijn broer bij me in wil wonen, maar dat ik zelf misschien met een paar jaar weg ga..

7. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Wij hebben ook woningruil gedaan en echt moeilijk doen ze niet.. Ze hebben wel gezegd dat wij het 1ste jaar niet weer een woningruil mochten doen..maar ze kunnen je niet verplichten daar een jaar te wonen hoor. Zo heeft me tante het ook gedaan..die ruilde met iemand in belangen van die andere persoon en ze zei zelf haar huis op tegelijker tijd dat ze het contract moest tekenen. Zo ook me schoonzusje zelfde verhaal die ruilde met haar schoonmoeder en toen me schoonzusje getekend had moest haar schoonmoeder tekenen en die tekende en zei dat ze van gedachten was veranderd en dat ze hem weer op wou zeggen.

8. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Je belt gewoon en je doet net of je vergeet je naam te zeggen.
    Als ik soms info wil wil hebben bel ik op en maak ik gelijk een vlotte babbel en dan reageren hun op jou vlotte babbel en opeens weet ik wat ik weten wil en heb ik nog geneens me naam verteld ;)

9. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Of je zegt dat je bij je moder gaat inwonen maar je bang bent als er wat gebeurd met je moeder ivm leeftijd of je dan op straat komt te staan.
    Het is een rot verhaal maar zo kom je er ook achter hoe of wat ;)

10. Niet meer actief

ik denk gewoon woning proberen te ruilen en dan zegt je moeder direct de woning weer op, ze kunnen haar idd niet verplichten om een jaar ergens te wonen, wat is dat nou.

11. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ja ik ga wel gewoon bellen en vragen hoe alles in zijn werk gaat
    Maar ja als ik begin over dat mijn broer bij me in wil wonen kan ik niet ook nog beginnen over woningruil :(
    Maar ja als ik woningruil wil doen met mijn moeder, dan zullen ze toch ook wel kijken naar haar werksituatie... werken in amstelveen en dan ineens wonen in hilversum... is ook wel vreemd toch?

12. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Nee hoor want dat gaat ze niks aan hoe je moeder naar het werk gaat !

13. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    en, heb je al gebeld?

14. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik ga nu bellen ;)

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
  16. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    De woning bouw in hilversum zegt dat je een contract krijgt voor een jaar dus met andere woorden je moet er een jaar zitten
    Maar morgen ga ik de woningbouw in amstelveen bellen en kijken wat hun zeggen.. als dat niet bij hun het geval is dan zou dat mooi zijn...

17. jamayra

jamayra Actief lid

8 mrt 2007
    247
    0
    0
    sociaal cultureel werker
    flevoland
    inschrijven bij elkaar kan volgens mij wel...alleen is het geen twee jaar...maar tegenwoordig pas na 5 jaar dat er iemand mag "achterblijven"in de woning...wij hebben ook woningruil gedaan afgelopen zomer, en wij hebben echt een contract voor een jaar...dus we moeten hier hoe dan ook een jaar wonen... veel succes.

18. Minime

Minime Actief lid

29 jul 2005
    120
    0
    0
    Salesadministrator
    Schiedam
    Kan je gewoon niet bellen zonder naam en toenaam en vragen of hun aan woningruil doen en wat hun voorwaarden zijn.. of hebben ze misschien een site

19. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Hoe bedoel je Minime ?

20. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik denk dat die 'jaar' termijn overal geldt.

Deel Deze Pagina