woohoo eindelijk verbouwen!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door frummeltje31, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ben zo blij! Gisteren de offerte gehad voor het uitbouwen en hij viel echt erg mee! Daardoor kunnen we ook de badkamer nog doen. Heerlijk! Zal wel ff tandenbijten worden met alle troep en wellicht even bij mijn schoonouders, zusje en moeder vertoeven met Eva, maar dat heb ik er wel voor over!

2,5 meter erbij, ik snak ernaar. We hebben geen klein huis, maar het is toch wel lekker hoor!

Zo moest ik ff kwijt!!!

2. Dana

Dana Niet meer actief

geweldig, hoop dat het heel mooi wordt :D

3. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Super joh, hier zijn ze net klaar met de uitbouw en de ruimte erbij dat is zo lekker!!
    Inderdaad erg stoffig allemaal maar als je ziet wat je ervoor terug krijgt dan heb je dat er zeker voor over!

4. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    ja die stof kijk ik ook niet naar uit! Daarom ga ik ook met de kleine dan even ergens anders vertoeven. (schoonouders en schoonzus op 5 minuten afstand en mijn moeder op kwartiertje).

maar inderdaad die ruimte heerlijk! Ik bedoel ons huis is niet klein, ook niet super groot. De huiskamer staat eigenlijk best vol, nu met box van Eva erbij enzo. Dus als straks die ruimte komt, ik kan niet wachten. En een nieuwe schuifpui, ook lekker. En de badkamer, ook ik wil boekjes halen, kijken!

Heb bij mijn ouders ook een verbouwing meegemaakt, dus ik weet hoe het er aan toe gaat. En het is even doorbijten. Maar als het goed is, zijn ze binnen 10 dagen klaar, :D

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    mag ik vragen wat ze dan allemaal doen en hoeveel je ervoor kwijt bent? wil het hier ook, maar het kan niet teveel kosten anders komt onze huisprijs boven wat we er voor kunnen krijgen ;)

6. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    We gaan 2,5 meter uitbouwen. Ze zorgen voor het heien, alle materiaal, zand, afvoeren puin, buitenkranen, verplaatsen zonnescherm, verwarmingen, nieuwe schuifpui en het nodige timmerwerk en alles wat er bij komt kijken.

De badkamer laten we betegelen en de rest van de badkamer kunnen wel zelf. Zwager is loodgieter.

Bij ons komt het totaal op zo'n 24.000 euro. Dat regelen we dus via onze hypotheek. Verbouwen is niet goedkoop, en je moet altijd goed rondkijken en vragen. Maar deze zijn bij ons in de buurt al vaker geweest en tot volle tevredenheid. Als je bedenkt dat onze andere buurman 34.000 euro kwijtwas en allerlei klachten had.... (ander bedrijf)

en wat bedoel je met je huisprijs boven wat je er voor kunt krijgen??? ik weet niet natuurlijk niet hoe je financieel zit, maar het kost natuurlijk altijd wel behoorlijk wat. Gewoon goed rondkijken, vragen en offertes aanvragen!

Wij wonen in de randstad en het bedrijf komt uit Enschede, dus...

7. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Super zo'n aanbouw.
    Zetten ze het alleen casco neer.? Of doen ze binnen ook alles aftimmeren.?

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Fijn joh!! Zitten jullie er al lang op te wachten? Dan kan ik me goed voorstellen dat je blij bent.

Wij gaan morgen eindelijk de achtertuin doen. Eindelijk na 5 jaar in de rimboe te hebben gezeten. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het na het weekend gewoon klaar is!
    Helaas maandag heel de dag BHV cursus... kan ik niet genieten van mn nieuwe tuin :(

Foto van 2 jaar geleden, was nog niet eens het "dieptepunt"
    Bekijk bijlage 161746

9. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Ik zal even foto van ons laten zien van voor en na... Echt zo'n verschil!!

10. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Hier de keuken zoals hij was..

11. jem1979

jem1979 Niet meer actief

En zo is het geworden...

12. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Wauw Jem! Dat is een verschil!! Mooi hoor!!

Hier even een foto van hoe het nu is... jullie kunnen je wel voorstellen dat het binnen inmiddels ook een zandbak is :(
    Bekijk bijlage 161758

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wow supermooi zeg, ik zou ook dolgraag onze kamer groter maken (is nu niet echt klein want alleen de kamer is 5,5 x 6 ofzo maar ik vind het nu wat gepropt met alle kinderspullen en wil dan van die mooie schuifdeuren, meteen alle radiatoren weg en vloerverwarming en tegels (aaah ik droom meteen even aan als je het niet erg vind haha) oja en dan ook nog de zolder opknappen ach je moet wat te dromen houden he hihi

14. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    heeel veel succes!!!! =D

15. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik vind het altijd zo eng als je de juiste aannemer hebt... geef je bijna 30.000 uit en straks niet tevreden
    wij hebben de badkamer laten verbouwen en haddden veel problemen met de aannemer.. en waren niet tevreden...
    we zijn het vertrouwen in die vakmannen kwijt we willen nu weer graag een uitbouw maar ja wie is een goede aannemer?

grt serena

16. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Super he, ik ga ook blij meedoen,:) want onze verbouwing gaat ook door..yeahhh, hebben we lang op moeten wachten om het allemaal zover te krijgen. Ook 2.5 meter erbij. Bij ons wordt de keuken groter, dus wij zitten 3 weekjes zonder keuken en daar zie ik het meest tegenop, vooral met 3 kids. en natuurlijk de stof en bijbehorende bende, maar idd het eind resultaat voor ogen houden en dan komt het vast goed.;)

17. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    mooie foto's allemaal! jeetje he, dat scheelt echt veel zo'n uitbouw!!!

@eliesja, oh kunnen we elkaar mooi op de hoogte houden!!! :D

Het is ook altijd lastig met aannemers. Maar meestal kun je ook wel het een en ander op internet vinden. En informeer goed bij kennissen, vrienden, buren e.d.

Toevallig hebben ze hier in de buurt al verbouwd en kwam onze buurman ermee. Daardoor komt het toch betrouwbaar over. Het blijft natuurlijk altijd een gok.

Volgens mij doen ze ook binnen het timmerwerk, dus niet alleen casco.

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Ow fijn zeg dat het door kan gaan! Echt heerlijk, een uitbouw!

Wij zijn momenteel ook aan 't verbouwen. Onze kozijnen waren helemaal verrot, onder de mooie verflaag (we hebben dit huis 3 jaar geleden gekocht en we kwamen er afgelopen zomer achter). Maar we hadden ook nog een doorzonwoning, dus dat wilden we meteen aanpassen. We krijgen nu nieuwe kozijnen, veel kleiner dan de oude en aan de achterkant openslaande tuindeuren. De rest wordt mooi opgemetseld. De voorgevel is al zo goed als klaar, nu de achterkant nog. En als 't qua tijd allemaal een beetje meevalt, willen we meteen uitbouwen en in 't nieuwe gedeelte de keuken maken (waar de keuken nu zit, trekken we dan bij de woonkamer).

Superfijn als 't eenmaal af is, maar die rommel nu is wel wat minder. Ons huis is echt veranderd in één grote bende, af en toe lijkt het wel een zandbak hierbinnen.

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    tis een starters woning...die gaan niet zo duur weg. Huizen gaan hier voor nu rond de 2 ton. En als wij een aanbouw eraan zetten word de waarde dusdanig dat we boven de 2,25 ton zitten...en daar komen we ons huis echt niet voor kwijt...(gezien bij de overburen met een aanbouw van 3 meter....) Die hadden ongeveer 50.000 in hun huis gedaan, en hebben er niet alles uit gekregen. Zo bedoel ik het, des te meer we investeren des te hoger de prijs, maar met de huidige markt...en dat het een starterswoning is. Komt de prijs dan niet overeen met wat we erin gestoken hebben.

24.000 dat is niet echt veel vind ik! Heb zelf rond gekeken en met vergunningen aanvragen..(ja helaas moet hier nog) Komt het bij ons altijd boven de 30.000..... dus goed gedaan! :p

20. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Bij ons staat nu de aanbouw casco. Aannemer heeft het casco gedaan. Voor 10.000 euro. We zijn in totaal zo'n 15.000 euro kwijt. Dus valt ons reuze mee. Succes met de verbouwing!

Deel Deze Pagina