ik ben op dit moment in engeland en vroeg me af hoe het zit met huisarts bezoek of eventueel een ziekhuis bezoek .. ben ik daar voor verzekerd of moet ik dit soort dingen zelf betalen.. ik kan het nergens op de site terug vinden .. alvast bedankt..
ja dan ben je wel verzekerd, ik ben ook bij ZK verzekerd, in het buitenland ook, maar ik weet niet hoe dat zit als je voor langere tijd in het buitenland verblijft. ik ben 3 sterren verzekerd trouwens.
Voor vertrek naar buitenland moet je bij je verzekering altijd aangeven dat je naar het buitenland gaat en een E111 formulier (nu een europese zorgpas) aanvragen. Met dat kaartje kun je naar alle openbare zorginstanties. Particulier moet je zelf betalen. Zorgverzekering / Basisverzekering / Ziektekostenverzekering Zelfstandige Ondernemers
En dat moet je echt doen... Mijn man had afgelopen vakantie een teek opgelopen en met het eruit halen was er een deel blijven zitten. Dat moest er wel uit, dus in Zweden naar de dokter en daar bleek dus dat we een europese zorgpas nodig hadden. Gelukkig hebben ze ons wel geholpen, maar het was wel met frisse tegenzin! Ik heb thuis meteen voor iedereen nieuwe pasjes aangevraagd. O ja, en vaak als je zorgverzekering bepaalde dingen niet betaald, kun je ze via je reisverzekering terugkrijgen. Wij hebben een doorlopende reisverzekering genomen een paar jaar terug en het is toch al een paar keer van pas gekomen...