Woon inspiratie gezocht!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mommysince13, 14 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Hey hey!

Wij zijn op t moment bezig met het veranderen van onze woonkamer/eethoek is een ruimte van 7 meter lang..
    Maar geen rechthoekige ruimte, het diepste punt is 5meter breed daar is de zithoek. En waar de eettafel staat is het 3,5 meter breed

Nu hebben we een plekje op de langste muur (7m) waar we niet uit kunnen komen wat we daar mee moeten doen.. het is een oud huis waar de leidingen nog op de muren lopen en ook lekker logisch geplaatst zo zit er bij de eethoek een koof (zie foto) en tussen koof en keuken zit nog 1,3 meter en dat is nou net zo'n hoekje dat we denken ja wat moeten we daar nou mee
    Dus heeft iemand ideeën?

Bijgevoegde bestanden:

2. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Een kastje?
    Of planken met foto’s/ herinneringen
    Of een foto collage zelf op de muur? Of een deel verven met krijtbord verf zodat kind(eren)kunstwerkjes kunnen maken

3. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Moeilijk om zo vanuit deze foto in te schatten wat er mooi zou passen.
    Maar gezien de afmeting 1,30 breed is het eerste wat in me opkomt een boekenboom erin te maken.

4. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    zal nog even wat extra info geven wat betreft de indeling/inrichting van de kamer (de openingspost was op mijn telefoon getypt en moest mn dochter van school halen haha)
    maar op de foto zie je dus een stuk van de lange muur met die koof op zo'n hele handige plek.. rechts zit de keuken en links de zithoek.
    De planning is om de muur helemaal in een heeellee lichte olijf/grijs/groen te verven aan de linker kant van de koof willen we een fotobehang doen van ongeveer 1,5m breed even afhankelijk van wat we met de bank doen..
    boven de bank willen we waarschijnlijk 2 lange planken doen..

Tegenover deze muur staat een hoge buffetkast.. en in de zithoek zijn we bezig met een groot tvmeubel te bouwen met openhaard er in.

Ik ben dus bang als ik planken oid in die nis ga hangen dat er dan wel heel veel planken in de kamer komen.. het is best een verloren hoekje dus weet ik nou niet of ik foto's wel echt iets vind zeker omdat er aan de andere kant van de koof ook al een fotobehang komt

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Heb je al een plattegrond gemaakt? Als je je meubels op schaal uit knipt kan je gaan schuiven. Ben ook wel benieuwd naar de plattegrond, want ik kan mij er nog geen beeld van maken, dus als je hem kan plaatsen zou dat wel helpen!

6. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    is nog niet op schaal maar zo krijg je een beetje een idee.. inrichting is hoe het nu op het moment staat de eethoek gaan we waarschijnlijk nog een kwartslag draaien

Bijgevoegde bestanden:

7. Manque

Manque Niet meer actief

Ik zou geen planken boven de bank doen, maar juist een groot kunstwerk of fotocollage. En tussen de koof en de keuken wel planken maken, over de hele hoogte, zodat je een boekenwand hebt. Is ook wel leuk zo bij de tafel, toch? Wat kookboeken erin, een paar mooie vaasjes enzo... Planken boven de bank zijn minder praktisch.

8. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Klinkt wel leuk maar ik hou niet zo van boeken in zicht hebben, vind ik heel snel rommelig worden haha
    De planken boven de bank word ook meer ter decoratie spullen en foto's op te zetten zoals foto (dit is nu nog waar straks de openhaard komt)
    De kast van de andere foto staat in de eethoek (let niet op de rommel trouwens haha)

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina