Woon jij in een dorp of stad. Wat vind je hier de voor- en/of nadelen van?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosa Canina, 4 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. In een stad en ik vind het hier echt fantastisch! Voornamelijk omdat je alle gemakken hebt van de stad (altijd openbaar vervoer, winkels open op zondag, snelle verbinding met tig andere steden, genoeg te doen, etc) én omdat het een stad is waar ook heel veel groen is. Tig parken, speeltuintjes, watertjes, noem maar op. Doordeweeks merk je dus in principe weinig van het wonen in een stad, maar als je iets nodig hebt, is het er wel gewoon.

Toen ik bij m'n man introk, heb ik een paar maanden op een flatje in Den Haag gewoond, dat vond ik echt verschrikkelijk. Ik ben echter geboren in Wilnis en heb daar jaren gewoond, daarna in wat omliggende dorpen en toen het meest verschrikkelijke; Rucphen en Schijf in West-brabant (daar heb je dus bijvoorbeeld geen OV op zondag, dat soort dingen), en ook daar zou ik nu écht niet meer kunnen wonen.

Als ik moest kiezen, zou ik toch voor de stad gaan, maar ik ben echt ontzettend blij dat ik hier gewoon het beste van beide heb :)

2. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ik ben opgegroeid in een klein dorp, rond mijn 16e naar een stad en nu ik zelf kinderen heb wil ik zo onwijs graag terug naar een (groter) dorp. De anonimiteit vond ik altijd heerlijk in de stad maar nu ik zelf dus kinderen heb en merk hoe afstandelijk - tot het botte aan toe - iedereen is... Bah. Pas is onze dochter afgevoerd met de ambulance (traumaheli en de hele mikmak dus behoorlijk wat tumult in de straat), en in plaats van de vraag of mensen konden helpen of iets konden betekenen voor ons/de hulp stonden ze massaal te filmen. Klerelijers.

3. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben opgegroeid in een stadje, woon nu in een dorp en voel me er niet helemaal gelukkig.
    Het ons kent ons is niet echt mijn ding, het stadje waar ik vandaan kom is niet te vergelijken met bijvoorbeeld Amsterdam, Utrecht of andere grote steden het is vrij compact en als je even door de stad loopt kom je aardig wat bekenden tegen maar het is toch heel anders dan een dorp.

4. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik woon als import in een klein Zeeuws dorp. Ik vind het leuk voor de kinderen maar voor mezelf zou ik liever terug gaan naar de stad :)

5. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik woon in een stad maar geef ds voorkeur aan een dorp vanwege de rust. Reden waarom we hier blijven wonen zijn de voorzieningen. Ik heb twee kinderen met autisme en al hun begeleiding, speciale scholen, zwemles, etc is op fietsafstand. Dus dat is dan gelijk het voordeel van de stad.

6. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    We wonen in een middelgrote stad, in een rustige wijk maar wel oo 5 minuten loopafstand van het centrum.

Ik vind het geweldig!
    Alles is in de buurt, scholen, winkels, bibliotheek, theater, restaurants etc.
    Er is altijd wel iets te doen.
    Ik denk dat ik de kriebels zou krijgen van een dorp ;)

Deel Deze Pagina