Nee helaas niet... Wij wonen in een redelijk ruim appartement, maar heb me verkeken op het complex, wonen bijna alleen maar oudere mensen. Ik wil heel graag naar een eengezinswoning met tuin, hopelijk gebeurd dit volgend jaar.
Nu nog niet, maar vrijdag krijgen we de sleutel van een eensgezinswoning en ik hoop dat ik het daar meer naar mijn zin ga krijgen
Ja en nee. Het huis is groot genoeg om heel lang in te blijven wonen (en is al afbetaald dus we betalen niks), maar voorlopig delen we het nog met oma en is het totaal niet naar onze smaak. We gaan in het nieuwe jaar wel verbouwen, dan zal het al stukken beter zijn. Wel hebben we een enorm stuk grond (incl. moestuin en vijgenbomen) dus speelruimte genoeg. Het nadeel is dat het op het platteland zit en je voor de supermarkt al snel 15 min in de auto zit. Ik als stadsmeisje ben dat totaal niet gewend! Gelukkig zit op 20 min rijden dan wel weer een 'grote' stad, voor zover je steden hebt op Corsica. Verder hebben we nog een studio in een andere stad, waar het prima vertoeven is voor een paar dagen, en een 2 kamer appartement in een dorpje verderop maar dat moet nog compleet verbouwd worden en is op dit moment onbewoonbaar. Maarja, het is Corsica De omgeving is zo adembenemend, dat zou ik nooit meer willen missen!
Nee.. wij huren particulier voor 750 euro exclusief gas/water/licht. Het is een moderne tussenwoning in een tokkie-straat,ziet er keurig uit maar wij zijn er niet tevreden mee. Ten eerste zijn we het beu om 750 euro te betalen terwijl we zelf niets opbouwen en ten tweede is het hier gewoon te klein. 6 januari hebben we een afspraak bij een onafhankelijk adviesbureau om te kijken wat onze mogelijkheden zijn,wij willen gaan kopen! We blijven wel in hetzelfde dorp,daar gaan we nooit meer weg!
Voor nu woon ik wel naar mn zin,gezellig knus huisje,leuke buren en alles dicht in de buurt(loopafstand)Maar het zal met een paar jaar echt te klein worden hier.We blijven hier niet altijd wonen..
jahoor super hier we wonen in duitsland met een vrijstaand huis en een lekker stukkie grond in een dorp. de kindergarten is op loopafstand en vanaf 6 jaar gaat de kleine meid lekker met de bus naar school helemaal goed dus. we zijn nog druk ant verbouwen en dat kost een hoop tijd en vooral geld dus gaat niet al te snel. maar dat geeft niet. voorlopig zitten we heir prima trug naar nederland ga ik zowiezo niet meer heb hier al vriendinnen gemaakt en de kleine meid vind heth ier super dus vind het wel best zo.
Mwoah.. De locatie is ideaal, vlakbij winkels, scholen, bossen, snelweg, vrienden en familie. Het is een jaren '30 tweekappertje en dus niet zo groot. Beneden is het wel te doen door de aanbouw maar boven is het niet zo groot. We hebben wel de mogelijkheid om boven aan te bouwen maar weet niet of we dat gaan doen. Denk dat we hier over een jaar of 5 wel weer weg willen. Hebben dit een paar maanden geleden gekocht omdat we dan ons appartement in konden ruilen. Anders hadden we nu nog in dat appartement gewoond en dat was echt niet fijn met een kindje
op zich wel, de buurt is fijn, alles op loopafstand. Maar ons huis staat eind januari een jaar te koop. We willen toch wat meer ruimte en graag naar naastgelegen stad verhuizen. Zodat we daar alles op de fiets kunnen doen. Ook voor de toekomstige school van meisje. Dus... hopelijk wordt het snel verkocht.
ik moet er niet aan denken om ergens anders te wonen! ook al zal ik wat geld winnen moet natuurlijk geen 27 mil zijn dan ga ik wel verhuizen maar als ik 2 mil zou winnen zou ik het nog meer naar mijn smaak maken mooi dakkapel erop mooie badkamer en een mooie tuin.
wat een ruime huizen hebben jullie zeg! wij wonen met zn vieren in een flatje van 40 m2, heb het dus niet naar mijn zin het balkon is nog niet eens 1 bij 1 en heb genoeg van die trappen op en af voordat ik bij me voordeur ben. Geen ruimte om dingen op te slaan of te bewaren gek wordt ik ervan. Ik droom echt van een groot huis met mega tuin en grote zolder om speelkamer van te maken....kan nog lang verder dromen denk ik
Ja en nee.. Mijn huis is mooi en ruim, maar staat op de verkeerde plek.. Ik woon in een hele rustige straat in een eengezinswoning met 3 verdiepingen en een grote tuin, maar deze staat wel in een 'achterstandswijk' en dat kan ik soms goed merken.. En heel gek gezegd misschien, maar ik vind mijn huis soms te groot.. Kan het moeilijk bijhouden met 2 kleintjes en voor iemand die heel netjes is levert dat veel irritaties.. Zou eigenlijk dolgraag terug naar een knus flatje willen verhuizen.. makkelijk in onderhoud en veel goedkoper zodat ik elke maand flink kan sparen inplaats bijna alles weg te brengen voor de hypotheek...
We wonen hier best leuk (rijtjeshuis, huur), maar we willen niet huur weg blijven gooien. Dus hebben we een nieuwbouwhuis gekocht in een leuke wijk vol met kleine kindjes. Nog een klein jaartje wachten en dan hebben we een groter huis dan we nu hebben met een veel grotere tuin. Kan niet wachten
Overigens zijn we wel al bezig met een huis kopen om over anderhalf jaar te gaan wonen. Op dit moment kunnen we er niet zelf heenvliegen maar hebben vrienden van ons die een huis voor ons bezichtigd hebben en ons heel veel foto's gestuurd hebben. Vandaag wordt het bouwtechnisch gekeurd en dan overwegen we een bod uit te brengen. Het is voor ons ideaal, groot genoeg (12 slaapkamers!!!!) alleen is er geen zwembad aanwezig en das wel handig in Florida. Nu ja, we kunnen er altijd eentje laten aanleggen natuurlijk. Er moet wel heel veel aan gebeuren (nieuwe keuken, elektriciteit waarschijnlijk vernieuwen etc) maar daar hebben we straks anderhalf jaar de tijd voor, en verschillende vrienden van ons hebben al aangeboden in ruil voor een weekje of 2 in ons huis lekker aan de slag te gaan dus dat komt mooi uit.
Nee, ik woon niet naar mijn zin. Ons app. is net groot genoeg om normaal in te leven. We houden erg van koken en we houden er ook van om voor andere mensen te koken, maar we hebben niet genoeg ruimte voor een grote eettafel. Onze keuken is wel groot genoeg, maar het is een gesloten keuken waardoor je tijdens het koken niet met je gasten kan praten. In een volgend huis wil ik dus liever een open keuken met evt. kookeiland, zodat onze familie en vrienden gewoon kunnen aanschuiven. Ik mis ook een tuin en wat extra kamers. We zijn dus echt toe aan een groter huis.
Wij wonen in Nootdorp. Denk dat jij dan uit Delfgauw komt? Of Den Hoorn? Dat is allebei nog net iets dichter bij Delft... Vanaf mijn huis naar binnenstad Delft is ongeveer 6 km fietsen - vind ik goed te doen, maar is wel iets meer dan de 1 km waar jij het over had
Wij wonen in een ruim rijtjeshuis, met grote zolder, ik zou alleen wel een woonkeuken willen hebben. Heb nu een open keuken met bar, maar droom daar wel van. En een bijkeuken.En een garage voor vriendlief, we hebben de schuur al uitgebouwd, dus voorlopig zit hij goed. Ach wie weet winnen we de loterij, maar dan zou ik de buurt niet uit willen. Scholen en winkelcentrum om de hoek, de rest of fiets of bus afstand. Kan ik mijn buren ook inruilen? Ik word gek van dat gemep met die deuren de hele dag
wat ik mij dus afvraag, hoe zit het met die huizenprijs in amerika??? Is het net zo crisis daar als hier, of zonder crisis hoe liggen die prijzen daar. Want als je docu's ziet die in amerika opgenomen zijn zie je echt altijd van die villa's dan vraag ik mij echt af wat mensen voor zo'n huis betalen.
Huizenprijzen in de VS zijn ook vreselijk gekelderd. Het huis waar we nu mee bezig zijn heeft een vraagprijs van 59.900$ en gezien we een fikse downpayment kunnen doen is onze hypotheek dan nog maar 100$ per maand. Ohja, voor een impressie is Realtor.com een leuke site Bepaalde gebieden blijven duur, maar een beetje opknaphuis met 3 slaapkamers en 1 of 2 badkamers in een redelijke (let wel, redelijk, geen goede) buurt heb je voor 20k.
Ik woon absoluut niet naar mijn zin en dit heeft te maken met meerdere factoren. Qua oppervlakte vind ik het huis prima, 3 slaapkamers, ruime woonkamer, en ruime eetkeuken. Maar daar is alles ook mee gezegd, het tocht als de ziekte en is in de winter echt niet warm te krijgen hier. Bovenburen en onderburen denken dat ze alleen wonen in dit gebouw, en zo zijn er nog een aantal mensen die met zo'n gedachtegang hier rondlopen (spugen in de lift/op de vloer/op de deuren, ramen inslaan/trappen). Je zou bijna denken dat ik in een beetje achterbuurt woon, maar dat is toch echt niet zo. Mijn droom, een eigen huisje (hebben nu huur) wat niet supergroot hoeft, met een gezellige tuin (voor de kleine straks), in een fijne buurt. Misschien zelfs een woonark! (schoonouders laten eentje bouwen op dit moment, en die dingen zijn nog verbazingwekkend ruim!)