Woon jij naar je zin?

Discussie in 'De lounge' gestart door zolief, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij wonen heerlijk in een hoekhuis met eigen oprit en een gigatuin die veilig is afgesloten zodat onze kids er lekker kunnen ravotten... speeltoestellen in de tuin...

dan een gezellig klein huis uit de jaren 30... met voor ieder een eigen slaapkamer... de inrichting en de kleuren zijn nog niet naar mijn smaak maar we hebben er gewoonweg geen tijd voor met 2 kleintjes.... maar dat komt over een jaartje wel als mijn oudste op de basisschool zit... :p verder hebben we alles op loopafstand zitten... leuke straat met veel kleine kids... leuke buren... zou hier niet meer wegwillen al win ik een paar miljoen!

2. noukie89

noukie89 Niet meer actief

nee helaas niet

ik heb 2 oudere buren die echt om niks zeiken
    keer op zondag waren we gaten in de muur aan het boren en kwamen gelijk zeuren.
    als ik op een door de weeks overdag muziek iets harder zet dan normaal staan ze aan de deur

ojah de voortuin is helemaal betegeld
    en had daar tijdelijk een auto neergezet (een oude nissan micra)
    heb dit van te voren gemeld was(zij zeiden er geen probleem mee te hebben als het ene kleine auto is)
    uiteindelijk zat ik op de wc en hoorde ik ze zeuren.
    3 uur nadat we de auto er neer hadden gezet!!!!!! Dus ben ik na buiten gelopen dat als ze wat te zeuren hebben over mij, niet achter me rug moeten gaan l*llen dat ik daar een hekel aan heb. Nou toen begon die man van 70 te schelden tegen me dus m'n vriend zegt we hebben het van te voren gemeld, wilde die vent mijn vriend in elkaar slaan.
    Kom op nou zeg lekker volwassen:S

3. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    neee ik woon 4 hoog dat zijn 6 trappen in een wijk waar ik nooit wilde wonen
    maja vriendlief had dit al voor dat wij wat kregen
    en ik ben bij hem ingetrokken ..

4. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    oo ja en we hebben een buurman die totaal niet spoort .. !

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Op zich woon ik hier prima naar de zin, een heerlijk huis en buurt, maar.... toch zou ik ooit wel weer terug willen naar waar ik vandaan kom. 150 km verderop.
    Maar bij mij is dat een gevoelskwestie, thuis is nog steeds waar ik altijd gewoond heb en al mijn familie heb wonen, terwijl ik hier niks te klagen heb, nou ja....;) Dus ik bereid mijn man er al een beetje op voor en dat ik op funda loop te snuffelen. Maar huizen kijken is verslavend joh! :$

6. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tot voor 2,5 weken terug niet hihi want toen woonden we in een flat, met klein tuintje, in een asowijk van hier tot ginde, geen verwarming maar 1 zielig kacheltje in het hele huis en gewoon ruimtegebrek.

Maar gelukkig zijn we dus 2,5 weken geleden verhuist en ik zit hier helemaal op mijn plek! Voel me hier 100x zo fijn en gelukkiger. Wonen nu in een nieuwbouw eengezinswoning, met een hele grote tuin, grote woonkamer met keuken (keuken zelf helemaal uit mogen zoeken ondanks dat het huur is, en voorzien van alle gemakken, zoals vaatwasser, oven, magnetron, koelkast en diepvries) nou 3 grote slaapkamers, een hele mooie badkamer met ligbad en ook een aparte douche en toilet, en dan nog een vaste trap naar de zolder die ook heel erg groot is. Hebben nu ruimte in overvloed en dat ben ik niet gewend!

Ook een hele kindvriendelijke buurt hier dus helemaal toppie! En het aller belangerijkste, we hebben hier een verwarming!!!

7. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Wij wonen in een typische jaren 30 woning met erker, glas in lood etc. 2 onder 1 kap in een rustige straat.
    Qua woning vind ik het helemaal leuk ( al had het iets groter mogen zijn) en zou ik niet weg willen maar op den duur willen we wel graag naar een kinderrijke buurt want dat is dit niet.

8. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Ik woon ook niet naar mijn zin.. Hoewel we wel iets hadden met dit huis, werd dit naarmate we er langer in woonden een heel stuk minder. We kwam erachter dat de vloer onder schots en scheef is, danwel minimaal maar toch als je het weet zie je het, er zit vloerverwarming onder en als we een nieuwe vloer willen moeten we het of 2-3 keer egaliseren en dan dus een stuk van de onderkant van de deuren af of de vloer eruit breken met grote kans dat de vloerverwarming eraan gaat. De deuren zitten verkeerd om in het huis.. ze gaan de verkeerde kant om open, dat is zo irritant, vooral als je met de wandelwagen naar buiten wil. De indeling van het huis is ook niet erg praktisch. Tis leuk dat we een hele grote kelder hebben, maar goed, de hal is onpraktisch, de huiskamer is onpraktisch. We hebben 1 dressoir, 1 tv kast 1 hoge smalle kast, eettafel, salon tafel, en 2 bankstellen erin, en nu een box ivm de kleine. En er past niet eens een kerstboom in nu. Zelfs opbergruimte hebben we niet en komen we plaats te kort. Plaats voor een andere kast voor speelgoed voor de kids hebben we niet.. Dus wat dat betreft baal ik echt van dit huis....
    verder wonen we tegenover de school, 5 minuten met de auto van de winkels dus dat is wel ideaal.

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb 11 maanden geleden mijn nieuwbouwappartement opgeleverd gekregen van de woningcorporatie. Ruim modern appartement met 2 slaapkamers.

Toch ben ik het nu al zat, komt ook omdat ik weer zwanger ben.
    Ik mis een tuin!!!

Daarom ga ik per 1 februari een woningruil doen met een stel die van hun grote eengezinswoning af wil i.v.m. slechte gezondheid van de man.

Ik krijg nu een eengezinswoning van 3 verdiepingen. 4 grote slaapkamers. Kindrijke en kindvriendelijke buurt.
    Voor de deur heb ik een groot speelplaats voor de kids (grasveld, schommels, wip, glijbaan, basketbalveldje)
    En gelukkig een heerlijke voortuin en een mega achtertuin op het zuiden!

Heeeeeeerlijk!
    :)

10. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

nee ik mis een tuin maar door de crisis raakte we ons huis niet kwijt en nu blijven we dus noodgedwongen nog even zitten in ons kabouter huisje

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    De locatie is prima, fijne wijk, naast speeltuintjes en vlakbij scholen en winkels. Maar de flat zelf is niet naar mn zin. Ik ben vorig jaar gescheiden en heb deze flat dmv urgentie gekregen. Heel fijn hoor, anders had ik op straat gestaan ofzo. Maar m'n flatje met 2 kleine slaapkamers is in zn geheel ongeveer even groot als de huiskamer van mn vorige huis ;)
    Helaas is de wachttijd voor een eengezinswoning hier zo'n 7jaar ofzo en kopen is geen optie, dus voorlopig zit ik hier nog wel even...

12. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Nee!!!

Ben net na een lange strijd gescheiden en mijn zoontje en ik wonen vanaf dat hij 4 maandjes is (is nu 2 geweest) bij mijn ouders in.
    Wachten nog steeds op een eigen huisje waar we allemaal(ook mijn ouders) ergggggg aan toe zijn!
    Ben ze wel erg dankbaar hoor en we hebben het hier zeker niet slecht maar na 2 jaar is het genoeg en hebben we ons eigen plekkie wel verdient.

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Wij hebben een mooie gerenoveerde en goed geisoleerde woning , aan een doodlopende straat , en hebben tegenover ons geen huizen , alleen een stukje bos en hebben een parkeerplaats voor ons deur . En voor en achtertuin , en we hebben het erg naar ons zin , we willen hier de rest van ons leven blijven wonen denkik

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Nee ik woon hier totaal niet naar mn zin.
    We hebben dit huisje ook dmv urgentie gekregen en daar ben ik heeel erg dankbaar voor!
    Maar ik hou niet van flats ik krijg er de kriebels van en heb liever een eengezinswoning....maarja aangezien,zoals overal, de wachttijden daarvoor zo lang zijn en ook bij ons kopen geen optie is doen we het er maar mee.
    Waar ik vooral van baal is dat we geen tuin hebben.
    Verder is de groote van de slaapkamers erg fijn, mijn zoontje heeft een erg grote kamer nu die we niet snel zouden hebben in een eengezinswoning.
    En we hebben een bad:D ook best speciaal in een flat.

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij wonen zeker naar onze zin. We wonen in een eengezinswoning, met 3 slaapkamers en een grote zolder over het hele huis. We wonen in een heerlijke buurt, op loopafstand van de stad. Ideaal. Aan het huis zelf willen we nog wel een aantal dingen laten doen, zoals de badkamer verplaatsen naar de kleine slaapkamer en op zolder 2 dakkapellen plaatsen en daar 2 slaapkamers maken. Maar dat is iets voor de lange termijn. De tuin hebben we vorig jaar gedaan en zijn we hartstikke blij mee. Hij toont gelijk tig keer groter. Buren zijn ook ok, aan de ene kant een oude vrouw van 81, leuk, lief mens, nooit geen last van en zeurt zelf ook nooit. Toen Ayla geboren was kregen we van haar een heerlijke taart met Ayla's naam erop. Echt heel lief. Buren aan de andere kant...beetje vreemde lui. Hebben 2 kinderen die ze rustig een uur (!) in bed laten janken op zondagochtend...fijn!!! :x. Maar verder hebben we geen last van ze...

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Het is niet perfect en we gaan ook zeker verhuizen in de toekomst, maar ja, dit is echt mijn plekje. De buurt is geweldig, ontzettend kindvriendelijk. In ons complex wonen vrijwel alleen maar leuke mensen en heel veel kinderen in de leeftijd van onze kinderen. Gezellig dus! Verder vind ik het fijn dat het nieuwbouw is (weinig onderhoud, niet gehorig) en is het ontzettend luxe dat we een lift en een parkeergarage hebben. Oh en het is helemaal naar mijn smaak ingericht en daardoor erg gezellig vind ik :)

Maar het is te klein! We hebben maar 2 slaapkamers. Dat vind ik nu helemaal niet erg, maar als de kinderen groter worden toch niet zo handig. Wat ik nu wel erg mis, is een tuin. Oh wat lijkt het me heerlijk als mijn jongens gewoon lekker de tuin in kunnen. We willen heel graag in deze buurt blijven wonen, maar dan dus in een grotere woning met tuin. Die zijn alleen behoorlijk schaars en prijzig ;)

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja en nee, we wonen hier prima (4 kamer appartement) alleen het staat nu al ruim een jaar te koop omdat we op zoek naar naar een leuke eengezinswoning. Dus ik woon hier wel leuk maar zie ons liever ergens anders wonen;)

18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hoe doe je dat nu met de kinderen slapen ze samen op 1 kamer?
    Ben ik ff benieuwd naar aangezien we hier ook graag een brusje voor ons dochtertje willen maar het eigenlijk niet zien zitten hier.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Had het er gisteren nog over met mijn man. Voor mij is onze huidige woning echt een droom huis.
    5 slaapkamers, een slaapkamer beneden met en suite badkamer ( met bad en douche ) een prima voor en achter tuin.
    Eigen oprit, kinderrijke nieuwbouw buurt.
    Bijna alleen maar leuke buren, behalve die naast ons ( 4 kids uit huis geplaatst ivm buurman die zijn smerige handjes niet thuis kan houden .... )
    Dus, als die buren rap oprotten is het perfect!

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij wonen wel redelijk naar ons zin, maar we zouden wel graag ons huis willen verbouwen.

De plaats is sowieso ideaal voor ons, we kennen hier heel veel mensen en veel familie woont hier in de buurt, dus we willen sowieso in dit dorp blijven wonen.

Het huis is voor nu ook nog prima, 3 slaapkamers (2 grote en 1 wat kleinere) en een zolder. Verder nog een ruime tuin. Maar we missen nu een kantoorruimte (ik werk vanuit huis en zit dan dus in de woonkamer) en mijn vriend werkt ook regelmatig een ochtendje thuis. We gaan dus binnenkort waarschijnlijk een vaste trap naar de zolder maken en daar een dakkapel opzetten, dan is het helemaal naar onze zin!

Deel Deze Pagina