10 km? Daar zou ik niet eens over na hoeven denken! Met de fiets! Dat is net een half uurtje fietsen. Heerlijk toch?
De fiets! Je hoeft niet meer naar de sportschool (voor je gezondheid), krijgt automatisch strakke en beter gevormde benen en mentaal is het supergoed om je hoofd even leeg te gooien. Je houdt je conditie er ook erg goed mee op peil en na een tijdje zoveel fietsen, merk je vanzelf dat 10 km. niet zoveel meer is. In het begin zal je het misschien even voelen, en dan lukt het niet in een half uur. Na een tijdje wel, uiteraard ook afhankelijk van de kwaliteit van je fiets. Sowieso zou ik de fiets de eerste kans geven, en als het toch niks voor je is, kun je altijd nog overstappen of combineren.
Haha nou ik zeg per direct scooter Ik heb zelf een scooter en doe alles met de scooter. Ik vind 10 km best ver en om een half uur te fiesten, pffff daar heb ik echt geen zin in en dan kun je me opvegen Ik heb totaaaaal geen conditie. Toen ik 16 was heb ik een scooter gekocht en sindsdien serieus NOOIT meer op een fiets gezeten (ik word over 2 weken 23 dus dat zijn al bijna 7 jaartjes) Ik heb nog niet eens een fiets. Wil overigens wel een fiets aanschaffen zodat ik met goed weer met mijn zoontje kleine stukjes kan fiets en ergens gaan picknicken bijvoorbeeld. Oja, voor de mensen die zeggen dat 10km in een half uur makkelijk te doen is, een snorscooter gaat 25 km/u (mits niet opgevoerd ) Wanneer je 10 km per half uur fiets, dus 20 per uur ga je bijna net zo snel Ik had net even gegoogled en de gemiddeldes zijn als volgt: Rustig fietsen: 14 km/u Normaal fietsen: 16 km/u Goede conditie: 18 tot 20 km/u Wellicht dat een elektrische fiets ook een goede optie is? Dan kun je af en toe fietsen en aan je conditie werken en als je geen zin hebt dan hoef je niets te doen.
Ik zou in eerste instantie gaan voor gewoon met de fiets. Lekkere training, muziekje erbij en lekker uitgewaaid thuis. Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan en dat was best lekker. Nadeel is wel in de ochtend als je wind tegen hebt. Als je dan niet bezweet wil aankomen, dan doe je er wel lang over. Maar 10 km is echt niet voor gevorderden hoor. Maar als het wat tegenvalt kun je altijd nog overstappen op een electrische fiets of electrische brommer. Laat ajb die gewone brommers thuis, dat is wel net zo fijn voor de mensen die wel willen fietsen.
Ik heb zo'n retroscooter, maar die wordt vooral door mijn man gebruikt Wel is het zo, als ik even geen zin heb om te fietsen ( met een dikke vette storm ), dan pak ik even snel de scooter. En als het regent, de auto ....
Ik fiets zelf dagelijks 15km heen en 15km terug met een elektrische fiets. Het is op zich met een gewone fiets ook wel te doen, maar met een keertje wind tegen of een slechte dag is het dan echt te zwaar. De trapondersteuning maakt het juist dat ik het zo goed volhou (in weer en wind).
De gemiddelde brommer is enorm vervuilend (veel erger dan auto's (de nieuwe dan)). Als je dan als goedwillende fietser steeds in de lucht hangt van brommers is dat gewoon niet zo fijn. De electrische brommer/scooter is dan veel prettiger voor de medemens. Dat bedoelde ik er mee. Ik bedoel overigens niet dat iedereen nu maar meteen een nieuwe brommer moet kopen die schoner is, maar als je toch overweegt om iets nieuws te kopen...
Oh op die manier. Dan heb ik het verkeerd geinterpreteerd (of hoe je dat ook schrijft ) Daar heb je wel gelijk in. Ben zelf al langere tijd aan het denken om een elektrische fiets aan te schaffen zodra we er financieel wat beter bij zitten.
Ik heb echt geen topconditie maar 20km per uur is echt redelijk normaal volgens mij hoor. En denk eens aan het voorbeeld voor je kindje(s): lekker fietsen en fit blijven. Hoef je verder niet naar de sportschool om toch in conditie en eventueel slank te blijven, en bij slecht weer is met een half uurtje het einde al in zicht als je begint; althans in mijn optiek. Met een elektrische fiets ga je volgens mij echt niet zelf fietsen; veel te handig die ondersteuning toch? en daar wordt je dan weer niet fit van helaas.
Je kent me te goed... Nee maar even serieus, ik wil echt gaan fietsen, voor mijn conditie maar zeker ook als voorbeeld voor mijn kind zodat we met goed weer samen (ergens naartoe) kunnen fietsen. Maar dit moet ik langzaam opbouwen aangezien ik serieus 7 jaar lang geen een keer een fiets heb aangeraakt. Dan is een elektrische fiets wel fijn aangezien ik dan kan overschakelen wanneer het echt te zwaar word en ik toch op mijn bestemming moet aankomen.
Fiets je achteruit dan ofzo? Ik loop 4 km in 35 min met kinderwagen en kleuter alleen sneller. Fietsen red je 10 km in een half uur makkelijk even doortrappen en je bent er