Vandaag een poging gedaan om de lente in huis te halen, ben wel een beetje klaar met die baggersneeuw... Wil binnenkort de gang aan gaan pakken, woonkamer hebben we onlangs helemaal geverfd en heringericht, maar nu dus een nieuw project... Ben alleen nog een beetje inspiratieloos dus stel het constant uit...
Tsja zou het graag schuren en dan de poten etc wit en de bovenbladen grijs maar ja als mn man het zo lelijk vindt... Moet me eraar in schikken denk ik door de accessoires pimp je het wel een beetje op maar niet echt zoals je zou willen.
Vindt je man het niet mooi dan? Ik denk dat je huis er veel lichter van wordt! @mango wat leuk! Ik heb narcissen bollen gekocht beetje lente gevoel in huis
Als je die meubels licht verft, krijg je een heel mooi resultaat hoor. Kost wat tijd, maar dan heb je ook wat
Ja, ik vond het ook echt tijd voor bolletjes in huis... Had de 3 hyacintenbollen al een paar weken in die glazen houders staan (in een donkere kast) met water, en nu kwamen er flinke uitlopers dus mochten ze de woonkamer betreden! Als het goed is worden het een witte, een roze en een paarse! Die andere bak zijn blauwe druifjes en narcissen, en de 2 vaasjes zijn opgemaakt met gekleurde glazen stenen, tulpen en takken! Beetje fleur en kleur...
Ik snap je. Wij hadden hetzelfde. Idd erg duur spul en zonde om weg te doen. Dus verf erover en het is echt zo totaal anders. Maar ja als je man geen licht wilt. Is grijs dan iets mss?
Hij vindt dus de hele riviera maison/landelijke stijl dus grijs/zwart/wit lelijk. Hij houdt dus meer van bruintinten en het klassieke en vind het mooi zoals het nu is. Het lijkt op de foto wel donker natuurlijk omdat de foto 's avonds is gemaakt. Het is overdag wel gewoon lekker licht in huis dat wel. De accessoires die ik nu heb vind hij ook niet mooi maar heb zoeits van is geven en nemen Hou verder heel veel van hem hoor maar af en toe wel lastig dat ook hij een uitgesproken smaak heeft en daarin mee wil beslissen. Het is ook niet dat ik het nu lelijk vind maar ook niet echt mooi.
Mmmm mannen hebben geen smaak joh ( hoewel de mijne dan weer wel) Ja jee dan weet ik het ook niet. En bijv de tafel wit en het dressoir moi donker laten? Of ziet dat er niet uit???
Lastig he, zo'n man met een heel andere smaak Mijn man houdt van strak, hoogglans, zwart/wit, geen troep (= accessoires) in huis. Terwijl ik van warme tinten, hout, kaarsjes, kleur en zo hou.... Best een uitdaging om iets te vinden wat we dus samen mooi vinden! Idd zonde om de dure meubels nu al te vervangen, maar er moet toch een middenweg zijn? Iets wat jullie allebei mooi vinden? De meubels hoeven toch niet wit te worden? Misschien gewoon opschuren en in een lichtere wasolie zetten? Er is vast wel een tint die jullie allebei mooi vinden!!! Je kan je man vast wel overhalen door te zeggen dat het zo veel lichter/ruimtelijker wordt!
Leuk!! Ik heb ook zo n hyacintenbol maar er gebeurt nog weinig helaas. Gelukkig heb ik nog 2 orchideeën in bloei staan en wat andere bloemen. @kaboutertje haha idd mannen hebben echt geen smaak! de mijne maakt t niet uit. Al die accessoires boeien hem niet. maar met meubels had hij natuurlijk wel inspraak. Dus lijkt me best lastig net als bij jou Alijda als je man de meubels zo wil houden. Ik vind de tip van lichter maken en dan olieën wel een goed idee
wat hebben jullie veel gekletst! Ik hou persoonlijk helemaal niet van kersenhout maar de meubels die ik nu heb zijn ook niet mijn smaak. Zwart bruin van de lack serie van Ikea. Die donkere zooi daar blijft stof op liggen. Maar een deel ervan had ik al op mijn slaapkamer zoals de salontafel en de tvkast dus toen we een eigen huisje kregen de rest maar daarop aangepast. Hebben geen gigantisch budget dus nu met en met leuke meubeltjes aant scoren via marktplaats. De salontafel is al vervangen en daar ben ik helemaal blij mee. Zal binnenkort een fotootje plaatsen. Misschien ga ik ook nog wel wat dingen zelf maken, doe een opleiding meubelmaker maar ben nu eerst bezig met een stoeltje en tafeltje voor mijn meissie.
Woon je in de buurt van Duitsland? Daar heb je de Roller, geweldige winkel! Ontzettend mooie meubels, goede kwaliteit en Ikea prijsjes! Wij hadden ook alles van de donkere Ikea Lack serie, mijn vriend houd van donker, en wij hebben ook geen groot budget. Toen gingen we daar heen en hebben nu echt onwijs mooie meubels in huis (wandmeubel over de hele muur, salontafel en eethoek. Zelfs behang, 5 per rol!) en willen geld weg gaan leggen voor een laminaat dat we daar hebben gezien. Echt, als je er in de buurt bent moet je er eens langsgaan! Voor iedereen een tip trouwens Altijd leuk!
Wat een leuke huizen, niet alles is mijn smaak maar het ziet er overal wel heel gezellig uit Ik zal vanmiddag ook eens foto's maken
Hier de t dienblad en spulletjes die ik gisteren heb gekocht. De waxinelichtjeshouders had ik al. vind t alleen net niet. Jullie nog tips? En de takken bij action vandaan. Ik heb er nu ff snel iets aan gehangen maar wil iets anders alleen weet ik niet wat...
Deze 2 wil ik ook andere dingen in. Die vier vakjes horen bij een kast met links een vitrine. Ik weet echt niks wat er nou leuk in staat. Miss hebben jullie hier ook tips voor?
@Joyce ik zou je eetkamerstoelen en het blad van je eettafel grijs olieen. zodat het toch de houtuitstraling krijgt maar mooier bij het interieur past. Verder vind ik het mooi en zou ik idd alleen nog een mooi groot memobord of schilderijk achter de eettafel hangen! mooi sfeertje!
ik wil binnenkort ook gaan veranderen hier, maar zal echt met accesoires moeten aangezien schip niet van ons eigen is en de (meeste) meubels ook niet dus die kan ik niet gaan verven. Behangen mag nog niet. Foto's staan in mn album, zo was het toen we gingen kijken. Inmiddels staat onze boekenkast er ook en ons aquarium. Voor op de bank/stoelen wil ik nieuwe kussenhoezen, zit zelf aan wit/roze te denken. Op de tafels een mooie lentebak. Boven de bank wil ik nog 1 of 2 foto's Weet alleen niet wat ik met de vensterbanken aan moet, heb er 5 in de kamer en 2 in de keuken (open verbinding). Nu staan er in 6 een potje met nepplant (stonden er nog), raam aan de achterkant staat een modelzeilschip.
Ieman nog tips? Ben altijd aan het veranderen en vindt het nu een beetje eh saai! Lijkt donkerder op de foto's dan het is: