woonaccessoires-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door hoppala, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh Pluis, wat heb je veel leuks! De open haard, de witte kast, het wijnrek, het bankje.. Wauwie!

2. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dank je :)

3. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb even een vraagje, hoe ziet jullie ramen in de woonkamer eruit. Hebben jullie vitrage met gordijnen of luxaflex? Of alleen vouwgordijnen?

Ik wil namelijk wat ideeën op doen. We krijgen 2 april de sleutel van ons nieuwe huisje en dan wil ik het allemaal anders dan dat we nu hebben :p
    Ik wil de muren grijs en wit hebben, maar ik kom er niet uit met vitrage en gordijnen... zoveeeeel keus is er ;)
    Ik ben ook veel op internet aan het kijken maar daar zie ik niet zoveel sfeervolle ideeën.

4. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wij hebben alleen witte vouwgordijnen.
    Ik zal morgen een foto maken,het is nu te donker..

5. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Is goed ben benieuwd :)
    Ik zit ook weleens op funda te kijken hoe mensen hun huisje hebben ingericht.. Altijd leuk om te zien :D

6. Blays

Blays Niet meer actief

Wij hebben witte rolgordijnen :)
    En voor hebben wij ook nog siergordijntjes.

7. koala28

koala28 Niet meer actief

Bij de huiskamer alleen overgordijnen. Grenst aan tuin.
    En voor in de keuken van die plisse gordijnen zonder koord en plakplastic op de ruiten.

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Taco gaaf!! :) dat trapje vind ik leuk

Sheba ik heb op alle ramen een rand plakfolie onderin voor de inkijk, en voor in huis stevige grijze gordijnen. Die zijn verduisterend, en niemand kan erdoor naar binnen kijken. Achter paneelgordijnen, onze tuin is niet open dus ik hoef niet bang te zijn voor inkijk.
    Paneelgordijnen - IKEA (die wij hebben staat er natuurlijk niet tussen...)

9. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

leuke ideeën allemaal! Ik dacht ik doe in de huiskamer witte vitrage en grijze gordijnen en aan de voorkant bij de keuken, witte of grijze brede luxaflex. Maar ben er nog niet helemaal over uit.:p

Koala; wat zijn plisse gordijnen? Ik wist niet dat je hierin ook verschil in had. Ik ken alleen verduisterende gordijnen :p

10. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Smnee; Plakfolie is ook wel handig, dat wil ik in me halletje gaan doen. Daar heb ik ook een grote raam.

11. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Ik heb witte rolgordijnen lichtdoorlatend met iets een vezeltje erin en eroverheen roze glans gordijnen met bovenin een donkere rand tint roze. Maar ik heb geen grijs en wit huis ;)

12. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier een rolgrodijn en 'gewone' gordijnen. Vind alleen een rolgordijn zo kaal uitzien.

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook een wat doorschijnend wit rolgordijn (soort vitrage stof dus) en daarover dan dikke bruine over gordijnen. Heb een landelijk interieur.

14. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hier witte vouwgordijnen met daarvoor inbetweens van plafond tot vloer. Leuk om bijv. op zondag de vouwgordijnen open te hebben, maar omdat hier dan veel mensen langs lopen doen we vaak de inbetweens dicht. Zo hebben we toch de zon in ons huis, kunnen wij naar buiten kijken, maar niemand ziet ons.
    Enkel vouwgordijnen zou op onze grote ramen al snel voor een 'aquarium' effect zorgen (=kaal).;)

15. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Wat een leuke ideeën allemaal. Alleen vriendlief wil geen vouwgordijnen, vindt hij onhandig :( Ik vind het wel mooi vouwgordijnen en dan overgordijnen.

Guusje, wat houdt inbetweens in?

16. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Inbetweens:
    Zoals de naam eigenlijk al zegt, is een inbetween een gordijn wat qua dichtheid valt tussen het overgordijn en de vitrage in zit. Het voordeel van een inbetween kan zijn dat je enkel een inbetween kan hangen in de ruimtes waar erge privacy niet zo sterk van belang is. Een inbetween heeft overdag de eigenschap dat je hem als een vitrage gebruikt, dus je kijkt zelf naar buiten, maar van buiten naar binnen kijken is praktisch niet mogelijk.
    Wanneer de buitenomgeving donkerder word, en je de lampen in huis ontsteekt, zul je van binnen naar buiten gezien de inbetween als een overgordijn beschouwen. Van buiten naar binnen kan men schimmen zien, maar niet duidelijk wat er gebeurt, zoals bijvoorbeeld met vitrage wel kan.

17. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    Leuk topic dit. Wie weet er waar je een leuke leeslamp kan kopen? Bijvoorbeeld vanaf de grond achter de bank ofzo?
    De meeste zijn te modern. Ons interieur is toch wat ouderwets/brocante/ landelijk. Of hoe wil je het noemen.
    De gewone lampjes staan in de vensterbank. Witte houten voetjes en een leuk beige kapje erop. Maar die leeslamp, wat lastig zeg.

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    hier ook vouwgordijnen van vitrage stof en inbetweens tot de grond. Deze hebben we echter nooit dicht

19. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    Hier alleen Vouwgordijnen. Geen inbetweens of overgordijnen. Vouwgordijnen altijd stukje dicht.

20. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    zou wel goede plakfolie halen die je op maat moet kopen die kun je er ook makkelijk weer afhalen die plakfolie op rol is lastig om er mooi op te krijgen:x

Deel Deze Pagina