Hoi meiden, Ik heb even een vraagje, hoe ziet jullie ramen in de woonkamer eruit. Hebben jullie vitrage met gordijnen of luxaflex? Of alleen vouwgordijnen? Ik wil namelijk wat ideeën op doen. We krijgen 2 april de sleutel van ons nieuwe huisje en dan wil ik het allemaal anders dan dat we nu hebben Ik wil de muren grijs en wit hebben, maar ik kom er niet uit met vitrage en gordijnen... zoveeeeel keus is er Ik ben ook veel op internet aan het kijken maar daar zie ik niet zoveel sfeervolle ideeën.
Is goed ben benieuwd Ik zit ook weleens op funda te kijken hoe mensen hun huisje hebben ingericht.. Altijd leuk om te zien
Bij de huiskamer alleen overgordijnen. Grenst aan tuin. En voor in de keuken van die plisse gordijnen zonder koord en plakplastic op de ruiten.
Taco gaaf!! dat trapje vind ik leuk Sheba ik heb op alle ramen een rand plakfolie onderin voor de inkijk, en voor in huis stevige grijze gordijnen. Die zijn verduisterend, en niemand kan erdoor naar binnen kijken. Achter paneelgordijnen, onze tuin is niet open dus ik hoef niet bang te zijn voor inkijk. Paneelgordijnen - IKEA (die wij hebben staat er natuurlijk niet tussen...)
leuke ideeën allemaal! Ik dacht ik doe in de huiskamer witte vitrage en grijze gordijnen en aan de voorkant bij de keuken, witte of grijze brede luxaflex. Maar ben er nog niet helemaal over uit. Koala; wat zijn plisse gordijnen? Ik wist niet dat je hierin ook verschil in had. Ik ken alleen verduisterende gordijnen
Smnee; Plakfolie is ook wel handig, dat wil ik in me halletje gaan doen. Daar heb ik ook een grote raam.
Ik heb witte rolgordijnen lichtdoorlatend met iets een vezeltje erin en eroverheen roze glans gordijnen met bovenin een donkere rand tint roze. Maar ik heb geen grijs en wit huis
Hier ook een wat doorschijnend wit rolgordijn (soort vitrage stof dus) en daarover dan dikke bruine over gordijnen. Heb een landelijk interieur.
Hier witte vouwgordijnen met daarvoor inbetweens van plafond tot vloer. Leuk om bijv. op zondag de vouwgordijnen open te hebben, maar omdat hier dan veel mensen langs lopen doen we vaak de inbetweens dicht. Zo hebben we toch de zon in ons huis, kunnen wij naar buiten kijken, maar niemand ziet ons. Enkel vouwgordijnen zou op onze grote ramen al snel voor een 'aquarium' effect zorgen (=kaal).
Wat een leuke ideeën allemaal. Alleen vriendlief wil geen vouwgordijnen, vindt hij onhandig Ik vind het wel mooi vouwgordijnen en dan overgordijnen. Guusje, wat houdt inbetweens in?
Inbetweens: Zoals de naam eigenlijk al zegt, is een inbetween een gordijn wat qua dichtheid valt tussen het overgordijn en de vitrage in zit. Het voordeel van een inbetween kan zijn dat je enkel een inbetween kan hangen in de ruimtes waar erge privacy niet zo sterk van belang is. Een inbetween heeft overdag de eigenschap dat je hem als een vitrage gebruikt, dus je kijkt zelf naar buiten, maar van buiten naar binnen kijken is praktisch niet mogelijk. Wanneer de buitenomgeving donkerder word, en je de lampen in huis ontsteekt, zul je van binnen naar buiten gezien de inbetween als een overgordijn beschouwen. Van buiten naar binnen kan men schimmen zien, maar niet duidelijk wat er gebeurt, zoals bijvoorbeeld met vitrage wel kan.
Leuk topic dit. Wie weet er waar je een leuke leeslamp kan kopen? Bijvoorbeeld vanaf de grond achter de bank ofzo? De meeste zijn te modern. Ons interieur is toch wat ouderwets/brocante/ landelijk. Of hoe wil je het noemen. De gewone lampjes staan in de vensterbank. Witte houten voetjes en een leuk beige kapje erop. Maar die leeslamp, wat lastig zeg.
hier ook vouwgordijnen van vitrage stof en inbetweens tot de grond. Deze hebben we echter nooit dicht
zou wel goede plakfolie halen die je op maat moet kopen die kun je er ook makkelijk weer afhalen die plakfolie op rol is lastig om er mooi op te krijgen:x