Hoi Hoi, Even een klaag momentje! Op 25 september ben ik bevallen van een heerlijk meisje. De eerste dagen waren zwaar , heb een vrij moeilijke bevalling achter de rug. Maar goed , inmiddels went alles en geniet ik met volle teugen van mijn meisje. Nu heeft mijn zusje sinds enige tijd een vriend. Een kerel die 20 jaar ouder is dan haar , dit is haar keuze en ik zeg er niks van. Ik ga niet hun hele hebben en houden op internet plaatsen maar het komt er op neer dat ze niet met en niet zonder elkaar kunnen. Al diverse keren is daar flink de bom ontploft en zo ook direct na mijn bevalling. Ze is vrij snel bij hem ingetrokken en dus ging ze weer terug naar mijn ouders. Gisteren zijn ze weer op visite geweest. Mijn zusje overigens voor het eerst na de bevalling. Haar lover kan geen kinderen meer krijgen op de natuurlijke manier en tijdens mijn zwangerschap heeft ze hem al diverse keren uitgeprobeerd als het over kinderen gaat. Ze vroeg gisteren of ik foto's wilde maken en hierbij heb ik het idee dat dit enkel was om dit aan hem te laten zien onder het motto : "kijk eens , dit wil ik ook". Maar goed , mijn probleem niet dus ze zoekt het maar uit. Is overigens wel enorm trots dat ze tante is geworden! Maar nu komt het : De hele dag gaat mijn telefoon. App's over hem. Want zoals ik voorheen als schreef was daar de bom gebarsten en zit ze nu weer bij mijn ouders.. Zal een stukje over typen : [ Streepje is zij & Sterretje ben ik ] - Aan de ene kant denk ik dat het klaar is - Aan de andere kant niet - Wil hem echt niet kwijt * Ja ik weet het ook niet * Lastig * Je merkt het vanzelf - Wat denk jij , eerlijk? - Krijg jij meer het idee dat het wel over is - Of juist niet? * Je komt er vanzelf achter Dan vraag ik me af : Snap dat kind nou ^%#* niet dat ik totaal geen zin en behoefte heb aan dit soort zeik gesprekken. Nu al? Ik ben aan het genieten van mijn kleintje en nog aan het herstellen van mijn bevalling. Hoe maak ik haar op een normale manier wijs dat ze dit zelf moet uitzoeken. Ik moet die kerel niet , vreemd duister figuur en heb geen zin om mij druk te maken om hem. Ik ben bovendien geen relatie therapeut Wil haar natuurlijk ook weer niet kwetsen maar kom op zeg. Waar zit haar fatsoen om mij hier nu al lastig mee te vallen. "Ikke Ikke Ikke" XXX Jacq
Gewoon duidelijk zeggen dat jij je er niet mee wilt bemoeien... als puntje bij paaltje komt heb jij het toch altijd verkeerd gedaan. KLinkt stom, maar je krijgt het altijd op je bordje terug, ongeacht wat je hebt gezegd.
'Lief zusje, ik vind het heel rot voor je dat het allemaal niet zo lekker loopt met je relatie.. Ik ben alleen net bevallen en ik merk dat mijn hoofd totaal niet staat naar andere dingen en me vooral op de kleine en mijn gezin wil richten. Misschien kan je met een vriendin praten? In elk geval sterkte!' Zoiets? In elk geval aangeven bij haar, jij weet zelf het beste hoe en met welke woorden. Ze snapt er niks van joh, hoe dat werkt als je net een kind gekregen hebt. Kan je haar niet eens kwalijk nemen maar wel zelf je grenzen aangeven.
Ten eerste gefeliciteerd met je dochter! Lijkt me inderdaad dat je hoofd nu alleen maar naar knuffel en snuffelmomentjes staat Ik zou even niet reageren op haar appjes,ze moet maar begrijpen dat je hoofd nu even vol zit met andere dingen. Je zus klinkt als een type dat tegen iedereen klaagt over haar relatie maar nooit keuzes kan maken. Dat zal ze ook zelf moeten doen.
Omdat ze dat gewoon weg niet beseft dat jou hoofd hier er nu niet naar staat je hebt wel wat anders aan je hoofd! Aan de andere kant is ze ook ontzettend onzeker ze weet ergens wel dat haar relatie niet een grote kans van slagen heeft en zit in een enorm gevecht nu met zich zelf hier over. Maar je moet ook kunnen zeggen dat je meer met je kleintje bezig bent en geen tijd er echt voor hebt en of ze misschien het wil beperken tot een keer per dag een gesprekje met jou. Niet helemaal afketsen je wilt haar ook weer niet kwetsen. En je wilt haar ergens natuurlijk ook nog gewoon helpen. En je moet ook eerlijk zijn. Een baby kost heel veel tijd. Dat je ook moe bent en zo nog van de bevalling en je echt andere dingen aan je hoofd hebt.
Tja, zij heeft waarschijnlijk geen idee dat je dat zo voelt. Heb je dat al eens duudelijker aangegeven. Want uit de apps komt dat niet heel duidelijk over. Ze zit in de put en vind jouw advies belangrijk als zus. Ik zou er een niet te groot probleem van maken. Bel haar eens op, en vertel dat het je een beetje teveel is. Dat ze best eens haar hart kan luchten maar niet de hele dag appen. Succes!
Waarom zeg je het niet gewoon zoals het is? Toon allereerst begrip voor haar situatie en zeg daarna dat jij de zorgen om je zusje nu even niet aan kan,aangezien je nog maar net bent bevallen en je rust nodig hebt.. Dan ben je eerlijk en je laat zien dat je betrokken bent maar geeft wel (genuanceerd) aan dat je er nu niet op zit te wachten..
Ja het is best moeilijk. Ik weet dat ze dit met vriendinnen niet bespreekt. Maar ik kan er niet de hele dag over bezig blijven. Ben een beetje bang haar te kwetsen maar inderdaad : Haar het echt duidelijk gezegd heb ik het nog niet. En dit ga ik toch eens even doen en het zo goed mogelijk uitleggen. Hoop maar dat ze het begrijpt.
Ik zou gewoon stoppen met reageren op haar apps over hem. Ze zoekt het zelf maar effe uit, of ze valt anderen er maar mee lastig. Maar niet haar grote zus die net bevallen is. Proficiat met jullie kleintje overigens!