Ik heb toen mijn ouders vroeger op vakantie waren weleens 3 weken op een basisschool meegedraaid van mijn neefje. In dezelfde klas. Dit was wel in 1 of ander gat dus misschien gaat dat daar anders?
De mogelijkheid is er maar volgens mij moet je kind wel ingeschreven staan in Nederland anders kunnen ze idd helemaal niets officieel regelen. Heb het wel vaker gehoord en komt echt meer voor dan wij denken. Maar of het wenselijk is voor beide partijen is de vraag. Een de ene kant de school wat al is uitgelegd en de andere kant je kindje dat misschien verward raakt en te gehecht aan kindjes in de klas als vriendjes. Kijk naar je kind, en scholen in je omgeving of het een mogelijkheid is en anders gewoon doen.
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Komt dus toch weleens voor zo te lezen. Ik ga inderdaad eens peilen bij de dichtsbijzijnde school in de plaats waar wij normaal verblijven. Voor wie het vroeg, wij wonen in Barcelona.
Hier in de buurt zijn toch best veel dingen voor peuters/kleuters buiten school/kdv om. In het buurthuis knutselmiddag, via de muziekschool lessen 'muziek op schoot' voor ouder-kind in een groep. Kleutergym/dans. Misschien dat je daar een aantal lessen kan regelen. Zo komen ze ook in contact met leeftijdsgenootjes.
Hier op school kan dat! Begin van het schooljaar zat er voor 3 weken een grieks kindje in Jelle's klas. (groep 3) Was een nichtje van 1 van de kindjes. Zij was wel van Nederlandse ouders, en kon wel wat nederlands, maar idd voor de taal en omdat neefje dus ook naar school moest hebben ze gevraagd of zij ook mocht, anders zat ze ook maar alleen thuis. Volgens mij was ze wel 7 of 8, maar dat mocht de pret niet drukken, was erg leuk! Ik zou het gewoon vragen bij de betreffende school.
Ik zou 'm lekker maandag naar school doen voor die paar weken. Dan leert hij school en kinderen alvast kennen. Als hij dan weer in Nederland is komt hij terug op een vertrouwde plek. Ga je in Saudi bevallen of in Nederland?
Ik zou 'm lekker maandag naar school doen voor die paar weken. Dan leert hij school en kinderen alvast kennen. Als hij dan weer in Nederland is komt hij terug op een vertrouwde plek. Ga je in Saudi bevallen of in Nederland?
Ik herinner mij dat mijn zusje zo een klasgenootje had toen ze een jaar of 8 à 9 was. Dat meisje woonde eigenlijk in Congo, maar haar ouders waren Vlaamse ontwikkelingshelpers en de grootouders woonden bij ons in 't dorp. 1 keer om de 2 jaar kwamen zij voor een maand ofzo over (familiebezoek) en zat dat meisje dus een maand bij mijn zusje in de klas. Later - toen ze een jaar of 12 was - zijn die ouders overigens definitief terug naar België gekomen. En zij sloot toen aan bij het jaar juist onder dat van mijn zus. Ik geloof dat die moeder haar kinderen in Congo grotendeels zelf les gaf, vandaar dat ze vrij goed kon bijblijven. Natuurlijk weet ik niet of elke school ervoor open staat. Maar ik zou het wel es proberen te bespreken.
Oudste gaat sinds een week naar een Nederlandse basisschool. Montessori onderwijs. Het was geen probleem voor een week of 6. Half november gaan we weg. Ik ga in Saudi bevallen