ik had afgelopen nacht verschrikkelijk last van brandend maagzuur. Het was zo erg dat ik er van moest overgeven. Maar door die maagzuur, heb ik nu last van "stroeve" tanden. Net of je veel cola hebt gedronken. Dus waarschijnlijk is mijn tandglazuur door de maagzuur aangetast. komt dat nog weer goed, of valt daar iets aan te doen? het voelt zo vervelend de hele dag al. Zal knudde zijn als dat door 1x overgeven nooit meer goed komt...
Van 1 keer overgeven zul je echt geen blijvende schade overhouden. Als je nu dagen/weken/maanden moet overgeven wordt het anders.
Aantasting van het tandglazuut kan zeker, maar niet door 1 keer overgeven... Daarvoor moet je structureel en bovengemiddeld vaak overgeven.
Je tandglazuur kan gelukkig niet beschadigd worden door 1 keer overgeven want dan zou 75% van de zwangere vrouwen beschadigd tandglazuur hebben Mocht iemand maanden of nog langer elke dag structureel overgeven dan kan je tandglazuur wel ernstig beschadigd raken helaas
Ik heb van november 2013 tot en met februari dit jaar structureel dagelijks minimaal 20 keer overgegeven. Nadat ik geopereerd ben en het probleem opgelost is, ben ik naar de tandarts gegaan. Mijn glazuur aan de achterkant van mijn voortanden is inderdaad helemaal "weggesleten". Na de zwangerschap, zal dus volgend jaar zijn, wordt er een laag overheen gezet door de tandarts. Dit gaat dus niet vanzelf goedkomen. Het heeft alleen nu weinig zin, omdat ik ook geregeld overgeef ivm de zwangerschap.
normaal met overgeven door griep heb ik er geen last van. maar door dat vele maagzuur wat er nu meekwam....... voelt niet fijn. hopen maar dat dat weer beter word dan.
Van een paar keer overgeven tast je niet je glazuur aan. Als deze wel is aangetast, komt deze niet meer terug. Aldus mijn tandarts. Ik heb bij een paar rechter kiezen zo'n beetje geen glazuur meer, en kan aan die kant geen zoetigheid hebben. Voor mij, een chocolade- en donutlover, is dat een RAMP !
1 keer maakt niet uit. Ik heb maanden overgegeven en daardoor nu heel veel caries. Maar van 1 keer maakt het echt niet uit!
Mijn tanden zijn ernstig aangetast door het vele overgeven...maar van 1 keertje krijg je echt niets hoor. Direct erna je mond met water spoelen en een half uur wachten voordat je je tanden gaat poetsen.