Woonkamer als woon-/slaap-/babykamer

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Mommytje, 21 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommytje

Mommytje Lid

1 mrt 2015
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wat fijn dat er hier zoveel vragen worden beantwoord! Nu heb ik er zelf ook een...

Mijn vriend en ik wonen in een woning met 2 kamers, waarvan een de slaapkamer is op zolder. Hier kom je met de vlizotrap, dat gaat straks met een baby niet meer gebeuren. Nu hopen we wel een andere woning te vinden maar dat is niet binnenkort.

Nu hebben wij bedacht om een gedeelte van de woonkamer om te bouwen als babykamer en in het andere gedeelte zelf te gaan slapen op een slaapbank.

Als de baby slaapt zullen we uiteraard zo stil mogelijk doen, maar werkt dit wel zo? Is het slecht voor de baby dat ze niet echt een eigen plekje heeft om te rusten? En kan ze wel slapen als het licht in de kamer is?

Denk je dat het nodig is om een wandje te plaatsen? Of misschien een afscheiding in de vorm van een gordijn o.i.d.

Bedankt alvast voor het beantwoorden van Al mijn vragen :)

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

In principe wordt gestimuleerd om een baby dicht bij je te houden. Lekker in een bedje dicht bij jou eigen bed. Maar als er veel geluid is en andere spelende kinderen is het voor een baby overdag wel druk. Soms raken ze overprikkeld. Rust is dus wel nodig, hebben jullie een gang of zo? Wat je ze misschien wat rustiger weg kunt zetten?

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina