Woonkamer inrichten.

Discussie in 'De lounge' gestart door KapsterLaura222, 16 dec 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    436
    63
    Wij hebben vorige jaar de tafel Lange Jan van Woood gekocht. Deze kan je op 3 lengtes maken met planken en is ook in een houtdesign beschikbaar, wij hebben de zwarte variant. Als we een tijd geen feestje of etentjes hebben staat hij op de kleinste stand, maar als we willen knutsel doe ik er in 2 minuten een blad bij of 2.. hierdoor passen we de tafel aan voor wat we hem gebruiken en wie er op bezoek komt.. is voor ons ideaal..

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Robuust met nerven e.d. is leuk, maar met kinderen minder praktisch. Wij hebben het en ondanks dat ze hier 12 en 15 zijn, is het nog wel een dingetje. :D Met kleine kinderen lijkt het me nog onhandiger met kleuren, knutselen, kleien, enz.

De onze komt van https://www.robuustetafels.nl/?gad_source=1&gbraid=0AAAAADw6IaUz5QWGNWyN7yaJmBKdwXjS1&gclid=Cj0KCQiAvP-6BhDyARIsAJ3uv7b2-44EWGqpbS77168cu8pwlUAIeq0JserhPczGVYWAoWoC5kLHtPgaAgBjEALw_wcB Liepen er in de winkel per toeval tegenaan. Hebben wel een ander onderstel onder het blad laten zetten (zat eerst zo’n spin- of kruispoot onder, dat vinden wij heel onhandig, wilden dus een ander onderstel). Ding is niet te tillen, maar dat hoeft ook niet, dus dat scheelt. ;) :D

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Hier bewust een uitbreidbare tafel (of uitschuifbaar net hoe je t ziet). Standaard staat hij op 4pers maar met uitbreiding kan je hem 6 en 8 pers maken (met nog flink ruimte voor iedereen).

Met de kinderen ook wel erg blij mee, dat spelen neemt genoeg plek in en de zeldzame keer (1x pw/om de week) dat hij 6-8 persoons moet worden liggen ze geregeld te slapen.

4. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Erg mooi het voorbeeld wat je stuurt. Die van ons heeft een vergelijkbare stijl, minder dik blad. Maar met het eten gaat er wel even een kleed overheen. Schoonmaken gaat met de kruimeldief of stoffer en blik. Je haalt er niet even een doekje overheen. Is wel een type hout waar gemorst drinken niet in te zien is. Knutselen gebeurd bij ons alleen met kleed of op een andere plek. Wij weten niet anders dan kleine kinderen in combinatie met dit type tafel. Nog nooit een probleem me ervaren.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Wij zijn geen kleed gewend, vind een kleed zelf ook niet fijn en ook jammer als ik de tafel dan zo vaak niet zie, dat zal best uitmaken. En ook dat een aantal ‘gaten’ in onze tafel best flink zijn, soms best een klusje op de kruimels ed daar uit te halen. :roflmao: Maar de tafel blijft mooi. :thumup:

6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.181
    6.578
    113
    Kijk ook naar het type poot. Bij ons zaten ze in de triptrap aan de kopse kant en dan is een U-poot niet handig: dan kun je de stoel niet ver genoeg aanschuiven.

als je tafel gewoon 4 poten op de hoeken heeft, kun je er ook een tafeltent van maken.

Oilell en Athina vinden dit leuk.
  7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Heb je mangohout overwogen? Ik zou zelf met kinderen een tafel willen waar aan geleefd kan worden. Groeven en nerven zijn niet zo praktisch. Mijn vriendin heeft uiteindelijk een dikke doorzichtige mat/ zeil standaard over haar tafel gelegd, nadat ze de etensresten er amper uitgepulkt kreeg... De tafel is prachtig... maar uiteindelijk dus toch niet zo praktisch.

Mango hout is ook wat betaalbaarder dan eiken, maar heeft - vind ik - wel dat robuuste uiterlijk.

8. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Deze heb ik ook ,ideaal!We zijn met zijn 2en dus ingeschoven is al prima maar met bv gourmetten of knutselen is de extra ruimte zo geregeld.Ook al is deze groot, hij neemt niet veel ruimte in vanwege het model en hij is makkelijk te verplaatsen omdat hij niet zwaar is.

DisneyMama vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina