Hasfit of fitnessblender, een paar vragen

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanLieverd, 5 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Alweer een thuissport topic ;). Ik zag in een ander topic dat zowel hasfit en fitnessblender meerdere keren genoemd werden, maar ik weet niet welke van de 2 het meest geschikt is voor mij.
    Ik kan weinig wijs worden uit fitnessblender, wordt dat anders als je je aanmeldt? Ik wil niet te veel na hoeven te denken, maar gewoon een beginnerprogramma. Als ik nu kijk zijn er zoveel video's, ik kan niet zo goed tegen zoveel keuzes...
    Hasfit is overzichtelijker, maar dan twijfel ik weer aan het foundation programma of de 30 day challenge to get fit. Die laatste is meer opbouwend zoals ik het begrijp en dan kun je er voor kiezen om weken over te doen en dat spreekt me wel aan. Ik weet alleen niet of het me gaat lukken 5 dagen per week, ik denk dat momenteel 3x per week haalbaarder is.

Dus ervaringen zijn welkom, ook met de app (weet niet of fitnessblender een app heeft, hasfit wel), heeft die veel meerwaarde?

2. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Ik heb een account aan gemaakt op fitnessblender.com en gericht gezocht tussen de workouts naar wat me wat leek, deze opgeslagen in mijn favorieten. Als 't niet wat is delete ik 'm anders laat ik 'm erin staan.
    Je kunt zoeken op doel, lengte workout, wat nodig etc etc

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Maar er is dan geen optie om automatisch voor een goede afwisseling te zorgen? Ik bedoel de ene dag cardio, een andere dag een specifieke spiergroep, etc. Misschien is dat ook niet noodzakelijk, maar ik neig nu naar vaker een korte workout en dan is het denk ik minder snel een all round workout zoals bij de groepslessen op de sportschool? Waarschijnlijk ga ik beiden wel proberen, maar dan begin ik denk ik met hasfit, vanwege het niet zelf te hoeven selecteren

4. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Je kunt ook eerst een cardioworkout doen gevolgd door bv een full bodywarmer strength workout. Of je wisselt de spiergroepen af door bv de ene dag upperbody, dan lowerbody etc te doen

5. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Hihi.... Full body.... Niet bodywarmer

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    :D

Ik lees wel positieve dingen over fitnessblender, dus ik ga het zeker uitproberen. Ik heb alleen nog geen ervaring met eigen schema's enzo. In het verleden vooral bij de sportschool en hardlopen gedaan en de laatste jaren niets (sinds begin van mijn laatste zwangerschap). Wel heb ik ook een paar sportspellen voor de ps3, waarvan 1 nog in de doos :oops:.

7. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Gewoon uitproberen en kijken wat je leuk en haalbaar vindt om te doen.

8. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Ik ben zelf fan van Fitnessblender. Het andere progamma ken ik niet.
    Op de website van Fitnessblender vind je ook programma's van een aantal weken. Je betaalt hier wel wat voor maar niet veel en het is zeker het geld waard.
    https://www.fitnessblender.com/plans

9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Zit er een warm up (en evt cool down) bij de video's van fitnessblender? Bij hasfit moet je die weer apart starten, dus ik vroeg het me af?

@Liedx ja, dat had ik wel gezien van de plans, maar eerst maar een paar video's proberen, straks vind ik het niets....

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ben vandaag gestart met de 30 day challenge to get in shape van hasfit. Les 1 was zelfs in mijn huidige staat (geen conditie, half ziek en pms) goed te doen. Het heeft een opbouwend karakter en ik ga ipv 5 dagen per week, 3 dagen per week sporten, dus verwacht wel ergens wat lessen over te moeten doen omdat het opbouwen wat trager zal gaan.

Als ik wat fitter ben (hopelijk na dat hasfit programma) en me prettiger voel in mijn (strakke) hardloopkleding ga ik ook weer hardlopen en het idd combineren met de workouts van fitnessblender, zoals jippie hier voorstelt.
    Mijn voornaamste doelen zijn me fitter voelen en dat mijn middel ook maat 38 heeft, net zoals de rest van mijn lichaam :p. Ik draag graag strakke kleding en voel me door buik en lovehandles hier niet zo prettig in nu....

11. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    You go girl! Succes!

12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Nog een vraagje: waar hebben jullie de gewichtjes/dumbells/halters (weet niet de juiste benaming, google is niet eensgezind ;)) gekocht en welke gewichten moet ik aanschaffen? Ik ken ze wel van de sportschool natuurlijk en pakte daar meestal niet de zwaarste, maar welk gewicht dan wel, dat weet ik niet. Zo'n halterset met van die schijven hebben we al in huis (vraag me af hoevaak mijn man die heeft gebruikt, haha). Ik bedoel gewoon die kleine dus, ik heb al wel een set gezien met 4 verschillende van 0,5 tot 2 kilo, maar vraag me dan af of daar nog kwaliteitsverschil in zit (volgens mij zit er een vinyllaag overheen, zou het irritant vinden als die al stuk gaat na een paar keer gebruiken).

13. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Gewichtjes kun je bij de Action halen. Daar hebben ze dumbells en kettle bells.

Deel Deze Pagina