Stuur jij kerstkaarten na?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanuk, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanuk

mamavanuk Lid

2 okt 2009
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Vorige week heb ik na een dagje ploeteren ong. 70 kaarten op de bus gedaan, nu krijg ik kaarten terug van mensen waarnaar ik geen kaartje verstuurd heb.

Zou jij dan alsnog een kerstkaart sturen?

Ik ben ergens van mening: vorige week stond jij niet op mijn lijstje, dus da's pech hebben.

Maar aan de andere kant knaagt dit ook wel.
    Omdat hun wel de moeite er voor doen.

Wat nu?!!

Alvast bedankt.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik stuur dit jaar voor het eerst geen kerstkaarten, maar normaal gesproken stuur ik wel kerstkaarten na.

3. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor, ik stuur ze ook na. Waarom niet, leuk toch, dat er aan je gedacht wordt...

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik stuur ook geen kerstkaarten, maar in jouw situatie zou ik het wel doen. 70 Stuks is toch al een behoorlijk aantal, dan kunnen er vast nog wel een paar bij.

Ik weet alleen niet of het nog op tijd aan zou komen?

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat ligt er aan hoe het komt dat ik ze vergeten ben. Ben ik ze écht vergeten als het ware dan stuur ik ze na. Maar ben ik van mening 'we horen heel het jaar niets van ze en laten zelf af en toe wel wat horen- en dan nú ineens wél een kerstkaart?'
    Dan stuur ik ook niet na....

Maar mensen waar ik simpelweg niet aan gedacht had, stuur ik dus wel 'na' ook omdat ik blij ben dat ik door hun kaartje aan hun denk en dat wil laten blijken.

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Dit zat ik me net dus ook af te vragen. Ga ik die mensen nog een kaartje terug sturen. Ik heb besloten, is het voor kerst nog binnen, dan doe ik het en anders volgend jaar.

7. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

ja ik stuur ze zeker na, voel me veel te l*llig als ik het niet doe....

8. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Ik stuur dan ook nog een kaartje na.

9. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik heb de kerstkaarten jaren geleden al geboycot ;) toch blijven sommige mensen mij stug ieder jaar een kaartje sturen, heel lief natuurlijk en zet ze ook gewoon neer. Soms voel ik me weleens l*llig dat ze geen kaartje terug krijgen, aan de andere kant weten mensen dat ik er al jaren niet meer aan doe, en als ik die mensen dan wel 1 terug stuur, krijg ik straks gezeur dat iemand anders weer geen kaart heeft gehad. Dus ik stuur gewoon helemaal niks. De kaarten worden trouwens wel minder ieder jaar :D

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier gister oo iemand waar ik een kaartje van kreeg en echt vergeten was. gewoon kaartje na gestuurd

11. Dana

Dana Niet meer actief

ja zolang ik over heb stuur ik na....
    ik wilde dit jaar geen kerstkaarten meer sturen maar ik heb er ondertussen al zoveel gehad dat ik het voor mijn gevoel niet kan maken om niks te sturen. soort sociale verplichting zo voelt het.

12. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    IK stuur al denk 3 jaar geen kaartjes meer, dus ik zou ze ook niet nasturen.

13. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Hier precies hetzelfde verhaal :D

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Bij mij was dat er maar één dit jaar, die heb ik een kaartje terug gestuurd.

Alle belangrijke mensen heb ik verder in een lijst staan en die hebben al een kaart gehad. De mensen waarvan ik een kaart krijg die niet op mijn lijst stonden zijn meestal degenen die we nooit zien.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als ik iemand echt vergeten ben dan wel ja.

Maar moet wel zeggen... ik zat zelf te denken.
    Ik stuur meestal een stuk of 40 kaarten ik maak dan van te voren al een mooie foto en die bewerk ik en dergelijke.
    Volgens mij heb ik 10 kaarten teruggekregen.
    Wel hele leuke reacties gekregen hoor maar weet niet of ik het volgend jaar weer doe...

16. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik stuur helemaal geen kerstkaarten meer. Om een gegeven moment werd het dus sturen om het sturen...Krijg ik van jou een kaartje, dan krijgt jij ook een kaartje...

Iedereen weet dat wij geen kaartjes sturen, maar wij krijgen er soms nog wel een paar. Ook van de nieuwe buren en heel soms denk ik dan wel, oei...die weten natuurlijk niet dat wij geen kerstkaarten sturen....Maar goed, ik steur dan dus niet alsnog een kaartje.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Elk jaar wil ik niet gaan sturen...

en elk jaar krijgen we er meer..
    Zelfs mijn dochter van 4 krijgt veel in de klas, van meisjes in de buurt..

Ik voel me dan natuurlijk verplicht terug te sturen.

Dus ja, ik stuur en ik stuur ook na..

Ik kom er nooit vanaf ben ik bang.

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.885
    2.893
    113
    Noord-Holland
    nasturen alleen als ik iemand echt ben vergeten.

daarnaast heb ik dit jaar heel selectief gestuurd vanuit een baal-gevoel om zelf haast geen kaarten te ontvangen, droevig eigenlijk :) maar goed, dat betekent dat als je wel een kaartje krijgt, je ook echt op m'n favorietenlijstje stond zullen we maar zeggen :)

19. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Het ligt eraan wie ik niet gestuurd heb. Idd mensen waarvan ik denk: nja laat maar, stuur ik niet na, anders zet ik gelijk hun adres in mn lijstje :p

Persoonlijk vind ik het erg leuk om kaarten te sturen, doe het niet omdat het moet of hoort ofzo.
    Ook stuur ik mensen die zelf geen kaarten sturen wel een kaart, van die mensen weet ik het, voel me ook absoluut niet vervelend omdat ik dan geen kaart krijg ofzo.

Moet wel zeggen, dit jaar is het weer een stuk minder, waar ik er normaal al 40 heb, heb ik er nu 17...

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    weet je ik vind het gewoon jammer. Ik krijg vaak al in november van mensen te horen "ben zo benieuwd naar jou kerstkaart dit jaar weer!" maar zelf sturen ze nooit een kaartje...
    maar ermee stoppen wil ik eigelijk ook niet want ik vind het zelf wel heel leuk om te doen allemaal.

Deel Deze Pagina