Bel-me-niet register vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door Lenthe1987, 9 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenthe1987

Lenthe1987 Actief lid

20 aug 2012
    477
    33
    28
    Ik ben al minstens 15x gebeld door een callcenter naar aanleiding van een proefabonnement op de Donald Duck. Ik heb ze al 3x aangegeven dat ik geen vast abonnement wil maar ze blijven maar bellen.

Nu pak ik niet meer op natuurlijk en heb het nummer inmiddels geblokkeerd. Mijn telefoon gaat niet meer over maar ik krijg nog wel melding dat er gebeld is. Ik wordt elke keer gewezen op mijn recht van telemarketing en het bel me niet register. Daar heb ik het telefoonnummer nu 3x geregistreerd maar ik krijg elke keer na 1 dag deze mail:

Het aangegeven telefoonnummer staat geregistreerd in het Bel-me-niet Register met onderstaande deelblokkades. Maar dit telefoonnummer is nu ook geregistreerd door een andere consument. Is dat niet juist dan verzoeken wij u opnieuw in te loggen en het nummer opnieuw te registreren bij uw accountgegevens.

Weet iemand hoe dit zit? Ik snap er namelijk niet echt iets van. Het lijkt mij toch dat meerdere consumenten hetzelfde nummer kunnen registreren..

2. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Lijkt mij dat iemand zich ook geregistreerd heeft met dit nummer misschien een tikfout?

Bel me niet register werkt trouwens alleen wanneer je ook echt je nummer nergens invult.
    Vul je ooit 1 keer ergens je nummer in dan vervalt het weer.

3. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ze refereren naar jouw eigen nummer. Misschien inderdaad een typefout van iemand anders.

4. DutchPrincess

DutchPrincess Niet meer actief

ik zou knettergek worden. Ik word al gek van die achterlijke staatsloterij reclame. Echt zonde van het geld dat ze me die zooi sturen. Goed voor het milieu vooral.:evil:

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Nog een keer opnemen en vriendelijk doch dringend verzoeken om jouw telefoonnummer per direct uit hun systeem te verwijderen?

En anders opnemen, en dan lekker gaan stofzuigen, douchen, de kinderen uit school halen of wat dan ook, zodat zij heerlijk naar een lijn kunnen luisteren waar niemand antwoord geeft.

In een andere taal opnemen wil ook wel eens helpen.
    Of als ze vragen naar mevrouw die en die, zeggen dat degene is overleden.

6. Dogpaw

Dogpaw Actief lid

4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    dit is een goede! Of zeggen dat je onder curatele staat, dat hielp hier ook. Ze mogen hè dan niks verkopen.

7. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Je kan zeggen dat je gebruik wil maken van je recht op verzet. Dan moeten ze per direct jouw nummer verwijderen en je niet meer lastig vallen.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hoe het kan dat je nummer dubbel geregistreerd lijkt te staan, weet ik niet, even contact opnemen met bel-me-niet hierover.

Verder even goed naar je instellingen kijken. Bel-me-niet is er in de eerste olaats zodat je niet gebeld woorddoof bedrijven waar je géén contract mee hebt. Maar je kan dan nog wel gebeld worden door bedrijven waar je wel een contract mee hebt of een abonnement bij hebt of hebt gehad. Als je dus een proefabonnement neemt om de DD of een krant ofzo, mogen ze je daarna wel bellen met aanbiedingen. Volgens mij kon je wel apart instellen bij bel-me-niet dat je dat ook niet wilt.

9. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.134
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je zegt dat je je 3x hebt ingeschreven, is het dan niet gewoon de eerste keer gelukt?

Deel Deze Pagina