Decoratie woonkamer?

Discussie in 'De lounge' gestart door ZonStraal, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hoi Dames,

Ik ben op zoek naar tips en ideeen om onze woonkamer wat huiselijker, gezelliger en sfeervol te maken. Op dit moment vind ik het maar een kaal gebeuren.

Dit komt ook grotendeels omdat het hele huis vol ligt met speelgoed en ik het al druk vindt om dit bij te houden en op te ruimen. We hebben sinds een aantal weken zo'n grote kast bij de Ikea gekocht om het speelgoed hierin te bewaren.

Het dressoir bijv. is helemaal leeg en er staat niks op. Boven onze dressoir hangt een grote spiegel en we hebben een tafel met 6 stoelen staan en een hoekbank. Allemaal in dezelfde houtkleur ... erg saai dus :D

Heeft iemand tips voor me, of sites waar ik ideeen op kan doen? Of zelfs foto's :D

Groetjes,
    Zonstraal

2. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Je kan op je dressior foto's zetten
    of van die windlichtkaarsen(ofzo)

op de eettafel een schaal met fruit kunnen de kids nog n appel pakken wanneer ze zin hebben:D

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik weet niet wat jullie budget is.
    Maar wij hebben veel van Riviera maison.
    Het is wel prijzig. maar je hoeft er ook maar een paar dingen van te hebben om het gezellig te maken.

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Lekkere zachte grote kussens op de bank doen al heel veel, net als kaarsen zoals hier boven al werd genoemd. Gewoon een mooi plateau (Action!) met een hele hoop stompkaarsen. Kan je in verschillende kleurtjes doen, ik hou zelf wel van eenvoud en warme kleuren.
    Wij hebben boven ons dressoir geen spiegel hangen, maar een groot schilderij. Vind ik persoonlijk veel warmer aan doen. Ligt er natuurlijk wel aan welke kleuren het heeft, wij zitten heel erg in de bruin/creme tinten en dat schilderij heeft die kleuren ook wat voor een warm geheel zorgt.

5. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Voor weinig geld kun je echt leuke dingen halen bij bijvoorbeeld een action of xenos. Ik heb ook veel leuke dingen van coppelmans en intratuin. Fotlijstjes, boeddha, lantaarn, leuke kaarsjes, en bij de wibra! heb ik onlangs erg leuke vlinders gehaald en een bloempotje en geurkettingen daar sta je soms van te kijken wat die hebben.

6. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Schilderen in verschillende kleuren (bvb 1 muur bruin, de andere muren zandkleur) geeft al een heel ander sfeerbeeld.

Werken met grote kussens, grote vazen (met lange takken in bvb)...

Veel kaarsjes! Wierook!

Veel succes :)

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Op 101woonideeen.nl kun je leuke ideeen opdoen. Hebben ze ook foto's van mensen staan

Of zelf maken et cetera

8. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Oow wat leuke ideeen allemaal :D

Onze woonkamer hebben we 2 muren beige en de andere 2 muren zandkleur. De bank is ook zandkleurig net zoals de stoelen van de eettafel ... en dan ook nog houten meubels. Snappen jullie?? Net iets teveel aardekleuren voor mijn gevoel :D

Ik vind die wiendlicht op het dressoir met foto's wel een goeie, wierook ook las ik ergens! En kussens heb ik niet eens op de bank maar dat komt omdat mijn zoontje ze graag op de grond gooit, misschien enkele grote kopen waar je lekker tegenaan kunt liggen ipv die kleine sierkussentjes!

Ik heb op de site geklikt ... erg chique allemaal ik denk niet dat, dat haalbaar is voor onze portemonnee.

Nou dames blijf spuien!

9. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @ zonstraal bij de action of de etos heb je hele goedkope dingetjes
    ook mooie fotolijstjes
    of idd iets van een blad met kaarsen voor op je eettafel

en je spiegel hangt boven je dressior(bij ons ook) je kan van die sierbloemen halen die je over de rand van de spiegel hangt
    heel simpel maar toch anders
    het hoeft niet duur te zijn je kan het zelf zo duur maken als je wilt

10. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Bij ons was het ook erg saai, en ik heb al niet heel veel meubels ivm ruimte, wij hebben 1 muurtje volgehangen met allemaal verschillende zwarte fotolijstjes, dit kan natuurlijk ook in een andere kleur maar wij hebben veel zwart wit in huis. Je kan even kijken wat ik bedoel want sinds vandaag staat mijn huis op funda.Appartement te koop: Wolvenlaan 7 1216 EM Hilversum [funda]
    Maar ik ga voor een nieuwe inrichting ook even kijken op de site die bosi noemt.

11. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    oh ja en al mijn fotolijstjes komen bij de action vandaan, ze hadden niet veel zwarte maar de ik heb ook bij de action een spuitbus gekocht en ze zwart gespoten. In totaal koste het maar 16 euro ofzo en toch een gezellig muurtje vol, daarmee behoud je wel de ruimte in je huis maar is toch knusser dan niks...

12. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Voor onze foto's hebben we weer is iets anders gedaan:p

mijn huis is heel lichtgrijs met wit en op de grijze muur boven de eettafel hebben we een plaat opgehangen en wit gemaakt en daar foto's op gemaakt

In de gang hebben we 3 platen opgehangen in het zwart (witte muur) met ook allemaal foto's

Is weer eens wat anders:D

13. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Wij hebben blauw(van dat PIPstudio blauw zeg maar) en een grijze muur,daar staat onze eettafel tegen aan en hangen allemaal leuke fototjes.
    Verder hebben we her en der fototjes,plantjes,leuke zelfgemaakte pip schilderijtjes.
    Eigenlijk een blij huis ahahaha

14. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Wij hebben 1 chocolade bruine muur, al de rest in zandkleur.
    Een grote brede bruine zetel met enorm grote kussen, 1 kant bruin, andere kant zandkleur.

Geen gordijnen maar bamboorolletjes (maakt het heel gezellig vind ik). Voor de rest allemaal houten meubels. Aan mijn eettafel in bleek hout staan zwarte stoelen en dat effect is geweldig :)
    Ik heb bijna alle accesoires in zwart, kaders, vazen... In een hoek van de kamer staan bij elkaar gebonden takken (kan je zo kopen)...

IKEA, HEMA en CASA hebben superleuke spullen die zeker niet duur zijn!

15. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij hebben een fotorail aan de muur, dat is een smal plankje waar je fotolijsten op kan zetten. Superleuk en je kan telkens wisselen.
    (Ikea)

Ik ben zelf niet van de kleine accesoires, maar meer van een paar mooie, wat grotere dingen.

Op de eettafel heb ik een rond plateau met daarop wat spulletjes, zoals een mooie tak, een plant, soms bloemen.

Op de salontafel heb ik een geweldige designvaas met verse bloemen, meer is niet nodig.

Verder een mooie lantaarn, lekkere kussens op de bank, in het raam 2 enorme vazen met grote (kunst, maar wel mooi) witte rozen erin.

Gordijnen vind ik ook altijd erg belangrijk voor de gezelligheid, ik ben erg happy met mijn vouwgordijnen.

En een spiegel boven het dressoir zou ik ook vervangen door een schilderij, een spiegel is zo kil (en jaren '90).

Speelgoed.. wat een drama is dat ja.
    Ik heb nu één mooie grote opbergmand in de huiskamer en een tafeltje en stoeltje. Alles wat daarin/daarop past mag blijven, de rest bewaren we op een andere plek in huis. Regelmatig wisselen we speelgoed, zodat er telkens weer iets nieuws ligt, anders spelen ze nergens mee is mijn ervaring.

16. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ow ik hou van aarde kleuren juist! Ik heb alleen maar houten en bamboe meubeltjes en heb het opgefleurd met hier en daar een bijzettafeltje met een mooie pot in kleur met een grote plant erin.

Heb ook een dressoir met een grote spiegel erboven en daar heb een mooie lamp op staan (decoratie lamp) en aan weers kanten een mooie pot met ook plantjes.. in het midden heb ik dan een beeldje staan en bolsius kaarsen.

Sierbloemen heb ik sinds kort ook, in de hoek, en die knallen dan wel tegen een lichte muur :)

Genoeg te verzinnen eigenlijk. Je kan ook van die grote vazen halen, en daar kan je dan gedroogde (bloem)takken in doen, die kan je kopen bij de Kwantum bijvoorbeeld, ook in allerlei kleuren!

Misschien is het allemaal al een keer langsgekomen hoor, maar ik heb niet alles gelezen ;)

Deel Deze Pagina