M'n man lied via Facebook zien dat de vijvers en de gracht bij kasteel hoensbroek dus nu over de weg overlopen.
Ook Zuid-Limburg hier. Sowieso echt niet normaal hoe hard het de hele dag al regent, net was het heel even droog, nu gewoon weer een fikse bui. Hier valt de overlast nog mee gelukkig, alleen een laagje water op straat, maar de riolering kan dat nog wel aan. De Maas staat wel hoog, sterke stroming ook. Bij mensen die we kennen in de omgeving wel echt flinke overlast. Van onderlopende kelders tot water dat via de straat echt het huis in loopt. Bij een tante in de buurt wordt nu geëvacueerd, zij zit gelukkig wel veilig op een iets hoger gelegen stuk. Bij mijn schoonzus in het dorp stroomt ‘t gewoon door de straten, geen houden aan. Vooralsnog valt het bij huizen mee geloof ik. En er komt nog meer regen, we zijn er nog niet…
Sterkte dames (of jullie familie) in zuid limburg. In utrecht is de hele dag niets gevallen. Dus heel bizar dat het bij jullie zo onwijs los gaat op tv en filmpjes op internet! Heel heftig om te zien! Hopelijk breken er geen grote dijken, of andere water werken.
Precies ja, ik geloof dat sommige waterbuffers en bassins het ook niet meer houden, als dat gaat stromen… Hier vlakbij ons ook een bassin, hopelijk kan die het aan. En bij ons is de kade van de Maas een paar jaar geleden wel versterkt, hopelijk houdt dat ‘t ook goed binnen. Vroeger woonden we echt aan de Maas en was het bij heftige regen (zeker ook vanuit België) niet ongewoon dat er zandzakken werden neergelegd. Maar nu is het wel heftiger…
Woont je tante in Hoensbroek, bij de Dem? Daar hebben ze de oudere mensen geëvacueerd. Het leger is daar aan het helpen. De vader van een vriend van ons woont daar. Zij zijn wel nog in hun huis.
Meerdere scholen blijven ook dicht morgen hoorde ik, vanwege wateroverlast in schoolgebouwen, lekkages, maar ook omdat de toegangswegen niet veilig begaanbaar zijn.
Wij wonen wel gunstig. In onze wijk is geen wateroverlast. Hoewel de huisarts (zelfde wijk) vanmorgen vertelde dat ze last hadden van borrelende gootstenen. We hebben alleen een overstromende dakgoot, tijdens die harde buien. Dus die moeten we komende week eens nakijken.
Ja, klopt, vreselijk hoor… zij zit veilig, hoog en droog, maar toch flink gespannen - gelukkig zit ze nu samen met haar buurman en geeft dat wat rust.
Mijn familie woont ook in Limburg, gelukkig nog geen last. Ik vind het heftig om te zien, op zo veel plekken waar ik geweest ben als kind, dat het dan nu vol water staat. Bizar... Ze waarschuwden hier (Gelderland) ook al dat de Waal flink gaat stijgen, dus er komt ook wat deze kant op
Germ. Hopelijk gaat ze er verder ook geen last van hebben en valt er kinder regen dan ze voorspellen. Het is bij ons nu gestopt met de harde regen. Ik hoor de dakgoot niet meer.
Hier (omg Venlo/Roermond) nog niks aan de hand maar hoor al van veel mensen dat in Roermond ook nog het een en ander wordt verwacht de komende uren... Echt erg, en zo machteloos! Je kunt er gewoon helemaal niks aan doen!
Sterker nog... in Roerdalen zijn al wegen afgesloten, dreigen huizen onder water te lopen en de Roer staat hoger dan ooit gemeten. Echt heel heftig allemaal. Edit: Kessel loopt ook gevaar. Campings worden geëvacueerd.
Ik woon in zuidlimburg. Maar het is echt verschrikkelijk. 2 weken terug de kelder vol gehad en nu lekt het dak ook nog. Is nu gelukkig nog niet zo erg hier als de vorige x. Maar je houd je hart toch weer vast. Regent al de hele dag best hard. Net droog eventjes maar regent alweer.
De camping in Wessem is ook geëvacueerd. Sterkte allemaal voor wie het nodig heeft. Ik hoop dat het snel stopt met regenen.