Hier valt het in Maastricht gelukkig mee, zolang de maas niet hoger gaat. Ik heb gelukkig niet hoeven te evacueren maar vriendinnen van mij wel. Ook familie in andere plaatsen van limburg zullen waarschijnlijk moeten evacueren. Hopelijk gaat het allemaal nog meevallen de komende paar dagen.
Ziekenhuis Venlo word ontruimd lees ik net. https://www.1limburg.nl/viecuri-ontruimd-vanwege-hoogwater-patienten-verplaatst?context=default
En bij Bunde, gemeente Meerssen, is een dijk doorgebroken… Vreselijk allemaal Mijn schoonfamilie zit daar gelukkig buiten de evacuatie-zone.
Onze favoriete kroegen staan onder water. Hopelijk gaat het niet het pand in en blijft het bij het terras. Brouwerij hertog jan biedt kratten aan ( wel leeg ) om alles omhoog te kunnen zetten
Echt verschrikkelijk... Baarlo en Kessel ook een heel deel geëvacueerd las ik net. En dan moet de piek nog komen bij ons...
Weet er trouwens iemand hoe je de getroffen personen kan helpen? Want die mensen zijn natuurlijk ook hun huisraad kwijt. Of is het nog te vroeg om daaraan te denken?
1 positieve gedachte die ik hieraan ga overhouden... ZO mooi om te zien hoe iedereen bereid is om te helpen, slaapplekken aanbied, helpt met het vee evacuëren, opvang voor dieren regelt voor andere... DIKKE VETTE CHAPEAU! Daar is ons klein landje dan weer érg groot in!
Hier in de buurt zijn veel initiatieven om spul in te zamelen... Er zijn ook speciale facebookgroepen voor. Maar ik denk dat heel veel mensen ook terecht kunnen (tijdelijk) bij familie etc. Gelukkig gaat de verzekering (bijna) alle schade vergoeden las ik ergens gisteren
Ik hoorde dat de dijk in maaseik inmiddels ook gedeeltelijk is doorgebroken. Heeft hier iemand iets over kunnen terugvinden?
Ja precies las dit ook mbt hulp willen bieden: Het Nationaal Rampenfondsen heeft vandaag het bankrekeningnummer 777 opengesteld voor particulieren, bedrijven en instellingen die willen bijdragen aan de door de overstromingsramp getroffen gebieden in Zuid-Limburg.
Krijg net een NL alert voor het eerst in mijn leven, schrik me een hoedje! Kessel en Baarlo moeten vervroegd evacueren.. Uiterlijk 18 uur woning verlaten ivm nieuwe prognose
Zo heftig allemaal! Krijg er gewoon buikpijn van voor alle mensen die moeten evacueren, hun huis/spullen kwijt zijn. Ondernemers die dit ook nog eens bovenop corona krijgen. Afschuwelijk!
Dit ziekenhuis is nu ook geëvacueerd?! Sterkte voor jullie! En voor allen die hiermee te maken hebben. Vind het zo onbegrijpelijk dat er hier niets aan de hand is en een stuk verderop in het land zo’n grote ramp gaande is.
Wij hebben bunde per direct moeten verlaten vanmiddag het is echt heftig allemaal. Je weet niet waar je aan toe bent en hoe je je huis dadelijk aantreft.