Einde van een ongezonde relatie

Discussie in 'De lounge' gestart door Poohbear82, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik ben er klaar mee. Ik wil niet meer, ik kan niet meer.
    Onze relatie breekt me op, maakt me kapot.
    Het wordt tijd dat ik aan mezelf ga denken, voor mezelf ga zorgen.
    Dit kan zo echt niet verder, het is ongezond.

Maar het afscheid is zo moeilijk, iedere keer val ik weer terug in het slechte gedrag. Iedere keer weer doe ik mezelf tekort.
    Om dit te stoppen, dat kan ik niet alleen. Maar de eerste stap die zet ik nu!
    Vanaf morgen is de wereld anders, vanaf morgen ben ik anders: ik ga kiezen voor mezelf, mezelf gelukkig maken, gezond maken. Het zal niet zonder slag of stoot gaan, maar ik moet het proberen.

Ik ben er klaar mee. Ik wil niet meer, ik kan niet meer.
    Vanaf nu is het afgelopen met het gesnoep, het ongezonde eetgedrag en de kilo's die er aan komen in plaats van eraf gaan.
    De ongezonde relatie die ik heb met (ongezond) eten verbreek ik, en wel nu! Morgen ga ik m'n koelkast door en de voorraadkast door. En een boodschappenbriefje maken waar ik me aan ga houden.
    En een dietist zoeken. En een planning maken voor het sporten.

De eerste goede stap is al gezet: ik heb naar m'n partner uitgesproken dat ik voortaan iedere donderdagavond wil hardlopen, dus dat hij het moet laten weten als hij laat is.

Tips zijn welkom

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.964
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Goede beslissing en veel succes!

Mijn belangrijkste tip: echt zorgen dat je niks in huis hebt. Ook niet voor visite die langs zou kunnen komen. Als mensen echt 'op afspraak' komen, haal ik kort van te voren wel wat in huis hoor. Maar we hebben dus niks liggen voor onverwachts bezoek. Dan is het toch weer op (en heeft het eventuele bezoek alsnog niks ;))
    Verder: wees heel kritisch met pakjes en zakjes. Ik weet niet hoe je dat nu doet, maar gerechten zoals lasagne e.d. zijn ook prima te maken met verse ingrediënten i.p.v. pakje. Een stuk gezonder en ook lekkerder.

3. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen tips maar vind t super knap van je dat je deze stap nu echt gaat zetten dus wil je even een hart onder de riem steken, u can do iT!

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Veel succes!!

5. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Doe je goed! Succes! Hoeveel kilo wil je kwijt?

6. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Wat een goed besluit en heel veel succes!

7. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    veel succes

8. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Mijn tip
    doe het nu!
    Veel plezier morgen avond met hardlopen

9. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    You go girl.

Geen verleidelijke dingen meer in huis halen dat is al een hele goede stap. Ook niet denken van maar als er nou visite komt want die heeft gewoon pech, dan moeten ze van te voren maar bellen voor een afspraak.
    Wil je tussen door nog wel "snoepen" doe dat dan met een handje vol cashewnoten ongezouten en het liefst ook nog ongebrand. Of een handje vol noten mix met cranberry er in. Verder natuurlijk gezonde snacks tussendoor zoals komkommer, paprika, wortel, enz. En idd zoveel mogelijk vers koken dus probeer de pakjes en zakjes te vermijden. Snuffel eens lekker op internet naar heerlijke gezonde (verse) recepten.

Beweging is goed het liefst een half uur extra dan je dagelijkse beweging. Je wilt gaan hardlopen maar bouw dit langzaam op doe het met bijvoorbeeld evy, want voor je het weet heb je een blessure te pakken. Denk ook aan je kleding en je schoenen want dat is ook echt heel belangrijk. Verkeerde schoenen en je hebt ook zo een blessure. Kleding niet van katoen maar van polyester.

Succes, ik kan het dan kan jij het ook. Ik ben nu bijna een jaar bezig alleen te letten op mijn eten en nu sinds een half jaar sport ik er bij en ben 10 kilo kwijt. Gaat niet zo heel hard misschien maar de vetten worden ook omgezet in spieren.

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Maak een afspraak bij een goede dietiste, die kan je vertellen wat betere alternatieven zijn.
    Verder, noteer alles wat je eet, en eet regelmatig! Ontbijten, tussendoor, lunch, tussendoor, avondeten en eventueel nog iets daarna. Iedere 2-3 uur iets eten houdt je verbranding op gang. Voor het noteren vind ik zelf myfitnesspal heel handig.

Ga op zoek naar lekkere recepten (hoeft niet eens perse echt low-cal), en geniet van wat je eet. Als je alleen maar dingen als sla en rauwkost gaat eten terwijl je hier niet van houdt, ga je het niet volhouden. Jezelf dingen volledig ontzeggen is namelijk niet de rest van je leven vol te houden, gun jezelf af en toe iets lekkers, maar met mate!

Ik weet niet hoeveel je af wilt/moet vallen, maar ik wil je heel veel succes wensen! Als je écht de knop hebt omgezet zal het minder moeite kosten.

Wat ik laatst ergens heb gelezen - en wat ik wel erg goed vond: zet geen doelen qua gewicht, want je hebt geen invloed op de weegschaal. Zet doelen qua gedrag, want daar heb je wél iets over te zeggen!

11. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Ik ben er vorige week ook mee begonnen.
    Ik at s'ochtends nooit.
    Maar nu Ontbijt, tussendoortje , Lunch, tussendoortje en avondeten en daarna alleen nog maar drinken.
    En tussen door veel water drinken. Ben ook in een keer gestopt met de suiker in de thee.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Heel dapper, heel veel succes! :)

Even een tip mocht je (veel) overgewicht hebben. Begin niet gelijk met hardlopen, heel slecht voor je gewrichten en pezen als je te zwaar bent. Begin eerst met stevig wandelen, zwemmen, fietsen. Bij voorkeur minimaal 30 minuten per dag.

13. soeza

soeza Niet meer actief

Hoera! Vandaag is de dag! Het begin van je nieuwe levensstijl! :)
    Succes!

14. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik liep voor m'n zwangerschap al hard (met evy) en wandelde veel. Voor m'n conditie merkte ik dat wel qua gewicht helaas niet. Voor de zwangerschap ben ik 10 kilo afgevallen, na de zwangerschap was ik nog eens 2 kilo lichter. Helaas zitten er nu weer 5 kilo's bij.
    Totaal wil ik nog 25 kilo kwijt, maar ik begin maar eens met die 5 kilo van de laatste 8 maanden.
    Vandaag eerst maar eens op zoek naar een goede dietiste. Heb eerder bij een dietiste gelopen, maar toen ik ondanks haar adviezen het gewicht wat ik in de eerste 5 weken was afgevallen in de weken erna bijna allemaal weer aan kwam, kon ze me alleen vertellen dat ze het dan ook niet wist.... Geen beste ervaring dus.

15. Mummy2012

Mummy2012 Lid

17 okt 2013
    78
    0
    0
    Heel veel succes! Helaas ken ik de struggle maar al te goed.

Ik ben vorige week weer begonnen en ik zweer bij weight watchers. Heb nu een online dagboek dat ik elke dag invul, zo weet ik precies of ik goed gegeten heb. Je kunt ook bijhouden of je genoeg water, zuivel, groente en plantaardige vetten binnen hebt gekregen per dag. Daarnaast kun je ook je activiteiten bijhouden.
    Het is niet echt een streng dieet, maar meer een gezondere levensstijl en een echte eye opener.

Misschien is het iets voor je...

16. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Topper! Succes!

*moet mezelf ook echt die schop eens onder mijn kont geven, wil ook zo graag afvallen maar die eerste stap nemen vind ik altijd moeilijk*

17. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Goede gedachte, vasthouden!

Ontzeg jezelf niet meteen alles. Dat is moeilijk en ook niet nodig. Gooi de echte rotzooi weg en sta jezelf toe om bijvoorbeeld wel een bruine boterham met pindakaas te eten (mocht je dat lekker vinden ;)).

Wat wel eens wil werken is om 1 dag te kiezen waarop je wel wat zoets of vettigs neemt, zonder schuldgevoel.

Zoek naar recepten die gezond zijn en passen bij jou. Er zijn heel veel lekkere dingen te maken!

Doe een keer per week boodschappen en koop dan niks slechts.

Eet niet te weinig. Honger is slecht en helpt niet bij afvallen en doorzetten. Zorg echt dat je nooit honger hebt.

Begin rustig met bewegen. Elke wandeling of trap is meer dan wat je nu doet. Wen er rustig aan.

Eet gezonde vetten, ze vullen goed en zijn gezond. Denk aan zalm, makreel, noten (walnoten, hazelnoot, amandelen, cashewnoten), avocado en olijfolie.

Weeg jezelf, dat schijnt echt te werken las ik deze week (Dick swaab). Je ziet het gewicht dalen en dat motiveert.

Stel jezelf een hoofddoel en tussendoelen. Begin met 3 kg en wees blij wanneer je dat haalt. Ga zo verder. Een keer een kilo erbij kan gebeuren, schrik niet en ga gewoon verder.

Lees over de risico's van overgewicht. Verdiep je erin want dat helpt echt om te beseffen dat je niet ongezond wilt leven. Je neemt echt een risico met ongezond eten.

Zoek plaatjes van figuren die jij mooi vindt. Wel realistisch want we zijn niet allemaal doutzen kroes. Hang ze op zodat je ze vaak ziet. Vertel jezelf dat je hier naartoe werkt.

Veel tips haha. Je kunt afvallen, je kunt een gezond lijf hebben, je kunt meer energie hebben, je kunt er mooier uitzien, je kunt voorkomen dat je ziek wordt en je leeft langer. Zet hem op! Elke kilo is meegenomen.

18. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    En wees vooral eerlijk tegen jezelf! Heel veel succes, ondanks dat ik zelf geen kilo's kwijt hoef weet ik hoe moeilijk het kan zijn.

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Goed plan van jezelf!

Een tip van mij: google eens op Mieke Kosters. Het is niet echt een of ander dieet, zoals bijv. Sonja Bakker, maar na het lezen van haar boeken ben ik zelf wel veel bewuster geworden van eten. Ik ben nu 2,5 week bezig en al ruim 1,5 kilo afgevallen ook. Bij haar methode mag je in feite gewoon alles eten, je wordt er alleen heel bewust van gemaakt of je het ook echt wilt of alleen uit gewoonte doet of om bepaalde emoties weg te eten of wat dan ook. Het motto is een beetje: ik mag het wel, maar ik wil het niet. Dat hangt nu ook op mijn voorraadkast en het weerhoudt me er echt al tig keer van om hem zelfs maar open te doen, laat staan iets eruit te halen en op te eten.
    Het is ook meer wat voor de lange termijn, zodat je het gewoon vul kunt houden als je eenmaal op gewicht bent. Want je leven lang echt lijnen, hou je heus niet vol.

Ik hou ook via de eetmeter-app van het voedingscentrum bij wat ik eet per dag. Via internet heb ik ergens een of andere meter ingevuld, waaruit blijkt dat ik met 1350 calorieen per dag en mijn leefstijl ongeveer een halve kilo per week kan afvallen. En die 1350 leek me eerst heel weinig, maar als je bewuste keuzes maakt is het goed haalbaar zonder erg veel honger te lijden. Ik eet gewoon drie maaltijden, eet tussendoortjes, zelfs een toetje en dan vaak haal ik het nog niet eens. Wat ik wel heb weggestreept zijn de sapjes, die bleken mijn grootste valkuil te zijn en gewone kaas voor op brood. De sapjes heb ik verruild voor water en thee en de kaas voor wisselend ander beleg. Dat vind ik nog het lastigst, want ik ben echt dol op kaas, maar het scheelt zoveel, dat het me wel waard is.

Succes!

Deel Deze Pagina