woooohhh je hebt een duur restaurant en een duur restaurant..

Discussie in 'De lounge' gestart door mavi derya, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zodat de corrupte dictators dáár lekker die 13mille kunnen gebruiken om hun vette pens rond te eten? ;) Ik begrijp dat je het goed bedoelt, maar het is erg naief gedacht.

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    + 1 Geld moet en kan gewoon rollen hoor als je er genoeg van hebt....goed voor de economie! :p

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Iedereen die hier nu zegt dat het belachelijk is en dat het geld beter besteed kan worden aan arme landen, jullie steunen toch zelf ook goede doelen die dat mogelijk maken?

Een betere wereld begint bij jezelf tenslotte;)

Leven en laten leven. Dit restaurant gaat in elk geval voorlopig vast niet failliet.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Denk je echt dat dat geld bij de juiste mensen terecht komt? Ik denk dat er genoeg voorbeelden in de wereld zijn.
    Nee, zo naïef ben ik niet meer

5. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik zou het niet aan eten uit geven, dat vind ik te absurd, eerder aan andere leuke dingen, leuk huis, of nieuwe auto ofzo.
    En het aan andere landen geven?
    Nee, sorry, ik vind het heel zielig maar om het daar aan te geven is als water naar de zee brengen.
    Als ik ooit de lotto zou winnen.......verhuis ik naar de Caribbean :D

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Als ik het had gehad ja hoor dan had ik er ook heerlijk van gaan eten!

7. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Dat is niet naief zijn, maar werken aan een betere wereld! Als je 13.000 euro aan een maaltijd kan besteden, kun je zelf een stichting opzetten die arme kinderen/mensen helpt.

Ik vind het schandalig en walgelijk:x

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Er zijn zat stichtingen die daar voor zijn opgezet ... en waarvan misschien 20% van de donaties ook daadwerkelijk bij de juiste personen terechtkomen.

Ik vind dat wel meevallen. En wie zegt dat dat niet gebeurd dat die mensen niet grof geld aan goede doelen schenken..

Wat een gemekker over wat mensen doen met hun eigen geld zeg ... Je kunt het in dit lang ook niet goed doen ... of je bent een graaier (want je hebt een eigen bedrijf bv. en je verdient lekker) of het is het risico van een ondernemer als je geen inkomen hebt (want ja, dan had je maar geen ondernemer moeten worden). Sinds wanneer mag je niet eens meer zelf uitmaken wat je met je eigen geld doet!

9. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Maar wat wou je doen aan een corrupte regering die je het geld afhandig maakt?
    Het meeste geld dat we doneren gaat niet eens naar het doel zelf maar naar de regering daar.
    Denk aan de tsunami ramp, denk aan Afrika.
    Je kunt de mensen beter wijzer maken in hoe en wat met eten, werken, en geld dan ze het geld meteen te overhandigen.
    Geef een mens een brood en hij eet 1 dag, leer hem brood te maken en hij eet elke dag ;)

10. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Als ik het geld had, dan zou ik het ook doen.

Als ik even kijk hoeveel je dan zou betalen aan belastingen ieder jaar dan verdien je het ook wel gewoon om uit te kunnen geven zonder gezeik.

11. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Crisis zeggen ze dan...

12. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Het is geen gemekker. Het onderwerp is niet goede doelen en donaties maar 13.000 euro aan eten uitgeven.....

Ik zou zeggen doe iets productiefs met je geld, verbeter de wereld. (ja ik ben een wereldverbeteraar:p en trots:p:p)

13. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Dus doe het dan beter! Als ik het geld had wist ik het wel.......

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, en als ze het geld hebben ... let them.

Als ik het geld zou hebben, had ik het wss ook gedaan. Daarmee ondersteun ik de lokale economie ... net zo productief.

Ik kan me niet verantwoordelijk voelen voor de chaos en onrust die anderen veroorzaken eerlijk gezegd. Er is een miljard euro naar Egypte gegaan van ons geld ... en zie wat daarmee is gebeurd ... gewoon weer in de zakken van de overheid terecht gekomen hoor.

15. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Wou je een nieuwe regering opzetten dan???
    Snap dat je graag de wereld wilt verbeteren, maar dat lukt niet!!
    Eerst eens zorgen dat in ons landje beter gaat, kunnen we ons dan druk maken om andere landen. ;)

16. Onje

Onje Niet meer actief

Nou doe je mij meer een plezier met heerlijke patat en een klodder mayo dan kaviaar! Maar toch als ik het had he ooooh heerlijk! Gewoon zonder blikken of blozen 13 rooie neertellen voor een etentje om vervolgens helemaal verzadigt naar mijn villa met zwembad terug te keren!

Oh en goede doelen zou ik zeker steunen hoor, denk dat deze meneer/mevrouw dit ook wel zou doen. Ik steun dan de doelen in mijn eigen landje! Organiseer een mooie dag voor gehandicapte kindjes, een etentje voor mensen die de voedselbank nodig hebben. Mensen die het moeilijk hebben zou ik verwennen! En aan bepaalde doelen zou ik een bedrag schenken.
    Doelen voor Ethiopië Syrië etc etc zou ik niets aan schenken. Wie weet zou ik er zelf heen gaan met kleding speelgoed ed of zelf een project opzetten.

17. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Als je je geld eerlijk heb verdiend, mag je na mijn mening lekker ermee doen wat je wil. Dus al veeg je de bips af met briefjes van honderd mij een zorg.
    Geld moet rollen zolang iedereen hand op knip houd zal de crisis blijven bestaan helaas.

18. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik geef aan een islamitische organisatie en bij hun word het ook echt daarvoor gebruikt. Ze reizen naar het land toe. Ze plaatsen foto's en videos wat ze van plan zijn ermee te gaan doen! Als laatste laten ze videos zien wat ze ermee gedaan hebben of hoe ver ze al zijn! Ook ksn je vaak zelf keuzes maken waarvoor je het wilt gebruiken, eten, campers, waterputten enzo. Ze verrichten geweldig werk!

19. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    +1.

20. Delta

Delta Niet meer actief