zo heb ik er ook een paar: *hun hebben.... Brrr... daar gaan mijn nekharen spontaan van overeind staan. * en nog zo één: me/m'n eigen Als eigen wordt gebruikt als een bezit zoals m'n eigen zaak, m'n eigen fiets oid dan klopt het (maar het staat beter als je ook het zelfstandig naamwoord erachter zet) Als het bedoeld wordt als in persoon, dan is het: "mezelf" * mede ook = dubbel op * aller (meeste) aller is overbodig Iemand die al het meest van iets is of heeft kan daar niet nog meer van hebben.
Ik ga altijd de mist in met Na en Naar. Ik weet nooit wanneer ik na en wanneer ik naar kan gebruiken.
Nog 1: mn vriend zegt vaak : "nooit niet", bijvoorbeeld: Dat zou ik nooit niet doen! Beetje dubbel op Of: dat kost duur! Nee, het IS duur of het KOST veel
NA is een kwestie van tijd, voor en na...na 11uur, na school, na het eten etc etc. NAAR is richting..naar huis gaan, naar iemand toe gaan, naar je werk etc. Snapje?
Ik zie ook vaak mensen percies schrijven inplaats van precies.. Mijn schoonmoeder zegt altijd spychiater moet dan altijd zo lachen haha
Ik zie ook regelmatig mensen die met " ik heb gestofzuigd " in de war zijn hoe je het nu precies schrijft
Ik heb dus last met het schrijven van ......GEZELLIG..... Is het nou met 2,Z of met 2 L .ik weet het nog steeds niet. En ik heb moeite met DE en HET zeggen voor een woord en laat staan scrijven. Ik ben er zo mee bezig dat ik soms niet uit mijn woorden kom.staat Zo dom. Wie weet er een goede BLIJVENDE TIP? Gr loesmari.
Ik zei vroeger altijd: niks voor niks. En ik heel veel mensen gaan hiermee de fout in: Je ERGERT je ergens aan en je vind iets IRRITANT. Je kan je niet IRRITEREN aan iets of iemand.. Veel mensen gebruiken dus de zin: ik irriteer me mateloos aan.... Maar het is dus: ik erger me mateloos aan....
Ik schijn tot groot vermaak van mijn omgeving en collega's 'Koninginnedag' verkeerd uit te spreken. Schrijven is het probleem niet, het uitspreken schijnt me niet zo goed af te gaan Persoonlijk heb ik een hekel aan dat mensen het woord 'sowieso' op wel 100 verschillende FOUTE manieren schrijven op een forum als dit. En aan dat ontzettend veel mensen 'enigSTE' zeggen ipv hoe het hoort: 'eniGE'
Oh weet je wat ik een lastig woord vind om te schrijven: Portemonnee, dat heb ik ook vast al 100x fout geschreven
ik irriteer me aan.... vind ik ook nog niet zo verkeerd...... ik typ altijd NEIT ipv NIET en moet me dan constant verdedigen... Och mijn schrijfwijze is ook niet perfect maar mensen snappen me toch wel (hoop ik haha)
Oh ja, en mijn man zegt altijd: 'Met mijn' als hij belt. Of 'Bel mijn even terug' op de voicemail, ook zo irritant.. hihi . Overigens is mij opgevallen dat veel meer rasechte Amsterdammers dat doen
Het woord detail.. hoe spreken jullie dat uit? Dieteel, of detai? Hoor het zo vaak verschillend uitgesproken worden
Deetaij Dieteel kan wel, maar das de engelse uitspraak en klinkt in mijn oren gewoon vreemd in een verder volledig NL'se zin
Ik snap hem half...... Maar na school is toch ook een richting ik ga naar school moet het dan toch zijn?? Of is het ik ga naar school na schooltijd.... Volgens mij heb ik weer wat geleerd vandaag