Zo leg ik nog steeds op de bank volgens mijn echtgenoot maar ik heb de eieren nog steeds niet gevonden ...... Liefs Edith Mama van mees*
Vergeet niet dat dit topic ging over dingen die jij zelf fout zegt of schrijft en niet over anderen (Anders kan ik wel UREN doorgaan )
PROEST! i love you, taal-i-ban! @fruitypebbles: en jij bent ook grappig! zelfs/juist omdat het niet de bedoeling was! @dialect: hier in het drenthse ' ben je wat nodig ' ipv dat je iets nodig hebt. zo gek vond ik dat, de eerste keer toen ik dat hoorde! de deur schijnt hier ook los te staan, in plaats van open. @pijpen: heb een studie lang oorlog gevoerd met huisgenoot: hij zei altijd ' gepepen ' , ik zei ' gepijpt ' je kan je sowieso afvragen waarom hij het woord ' gepepen ' in de mond (!) nam, want hij was maagd. misschien daarom juist wel enigste/enige hierboven is ook zon hardnekkige. maar wat dacht u van ' een aantal ' EEN aantal=enkelvoud! dus: een aantal mensen HEEFT gepijpt! ook mega-irritant: - ME, wat nou ME moeder, ME zwangerschap, ME kwantummechanica-theorie het is mijn, mijn, MIJN. dat weet iedereen best. dat is ook geen taalfout, dat is gewoon een spraakgebrek! - d/t dt/t misbruik. bijvoorbeeld: ME vriend geloofD me niet. auwwwwwwwwww, pijn aan mijn ogen! - zoenzo, sowizo, zowieso, zo en so, so wie zo, zowiso.... i rest my koffer. - als/dan/ik/mij/hun/hen-misbruik bijvoorbeeld: ik ben langer zwanger ALS JOU. huil! maargoed, ik kan dan weer niet inparkeren, en dat probeer ik telkens weer! anyWEE, ladyxochi heeft gelijk! het gaat om EIGEN taalmisbruik vind zelf het wel/geen hoofdletter plaatsen bij plaatsnamen lastig. is het een bijvoeglijk naamwoord, dan mag het weer niet, is het een eigennaam dan weer wel, dat soort geintjes. tikfouten zal ik ook wel maken. als ik in het heetst van de strijd te snel over het toetsenbord huppel
@dialect: hier in het drenthse ' ben je wat nodig ' ipv dat je iets nodig hebt. zo gek vond ik dat, de eerste keer toen ik dat hoorde! Krijg je je boodschappies dan al wel in een putie?? Sorry, geboren drenth. Maar wel met taal problemen.
Euh...je hebt daar inderdaad een puntje Ik had beter het woord schooltijd kunnen gebruiken, dus je voorbeeldje is perfect!
*proest* oke.. @klinkel ophoepelen jij!! Als plaatsnamen het enige is wat jij kunt bedenken dan ga lekker lopen opscheppen in een ikweethetallemaalzogoedtopic! grapje hoor! had je mijn hint naar dit topic gelezen soms? oke, ik biecht op: ik maak fouten met ffen en veejun. En ssen en zetten. Komt omdat ik een hele luie prater ben (en huisvrouw, haha) en dus heel slecht articuleer. Daardoor maak ik er bij het praten geen onderscheid in en kan ik het bij het schrijven dus maar slecht onthouden. Verder ben ik erg slecht met moeilijke woorden, maar daar hebben we rode kringeltjes voor!
volgens mij ging het om een ander soort schepen als ik eerdere berichten lees schip (je weet wel zo'n hele grote boot ) > wordt in meervoud schepen
Een woord wat ook vaak verkeerd geschreven wordt, is "chagrijnig". Chaggerijnig, sjaggerijnig, sjagrijnig...noem het maar op...
het enige dat zal je bedoelen, gij taal-i-ban! ik kan nog wel wat bedenken hoor: ik schrijf PIEMEL altijd met grote letters! kan er niets aan doen! @klemtoon: ik heb nu al 2x een gynaecoloog gehad, die va-GIII-na zei. zo vreemd! maar ja, zij hebben ervoor geleerd, zouden zij het dan goed hebben??? sorry hoor, voor de onbehoorlijke woorden. dat doe ik anders nooit!