Inderdaad.! Ik heb zo'n fijne schoonfamilie die het doodnormaal vinden om de godganse dag te schelden met k*****. Zij leren mijn zoontje (bijna 3) ook allerlei scheldwoorden. Ik heb het eerst 3 keer vriendelijk aangegeven en ben nu een aantal keer flink boos geworden. Zij vragen zich nu af waarom ze niet mogen oppassen 😳. Ze blijven ermee doorgaan, zelfs nadat mijn vriend het ook al heeft aangegeven. Mijn schoonbroer vindt het ook erg grappig om mijn zoontje hengelen te leren. Houdt in, er loopt een meisje langs, dan zegt hij hola chicka en maakt een beweging alsof hij een vis binnenhaalt. Ik word daar toch zo boos van. Dat is niet iets wat je een kind aanleert.
Mijn vriend zegt er ook wel wat van hoor, hij snapt wat voor een gevolgen het kan hebben dus hij vind het ook drie keer niks. Maar sv kan koppig zijn, hij vind het grappig, maar ik niet. Ik ga eerst het gesprek met sv aan en als dat niet helpt is het jammer dan. Ten eerste is het absoluut njet goed voor onze dochter en ten tweede respecteert hij dan onze regels niet. Ja, dan maar geen logeer partijtjes meer.
Meestal als mijn dochtertje iets zegt wat ik niet wil horen, negeer ik het. Dan vergeet ze het heel snel weer.
Dat gaan we nu ook doen. Eerst probeerde ik het te vervangen voor iets anders, maar ja dat is net even te veel voor een twee jarige denk ik. En met negeren is de lol er snel vanaf.
Wat kinderachtig van je sv zeg, bah! Ik kan er ook heel slecht tegen en ik zou echt maatregelingen nemen. Ze passen regelmatig op? Prima maar als hij zo door blijft gaan dan komt sm maar bij jullie in huis oppassen zonder sv. Mensen die ervan genieten om een ander op stang te jagen en bewust over grenzen heen te gaan van een ander vind ik meestal niet te vertrouwen. Dit zou voor mij een 'pas op' signaal zijn. Ik ken de beste man niet maar toch...
Vanmorgen werd er een liedje gezongen en in een regel zongen ze ook 'lelijk wijf'. En dat bij Sesamstraat, vind het echt niet kunnen.
Kennissen van ons hebben een zoontje van 2 en als ze hem vragen wat een oude Mercedes is,zegt hij: een Turkenbak!