welke room (neutrale smaak) moet je gebruiken met koken?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 12 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Soms zie ik in recepten staan dat je room moet toevoegen. Om wat voor room gaat het dan? Kun je dan ook gewoon zo'n slagroombakje doen en dat dan niet gaan opkloppen?
    O ja, ik bedoel niet zure room of crème fraîche, want dat staat meestal wel in het recept. Maar gewoon 'room' (neutrale smaak) dus. ;)

Zoals receptje voor vanavond:
    Lasagne met zalm en broccoli
    - 1 broccoli
    - 3 tomaten
    - 200 g lasagnevellen
    - 250 g gerookte zalm
    - 2,5 dl room
    - 200 g gemalen geitenkaas
    - enkele takjes dille
    - peper

Groetjes,
    Hanna

2. Trees

Trees Niet meer actief

Dat is wel wat ik regelmatig gebruik met koken. In het koelvak staat ook wel kookroom (blue band geloof ik?), maar is weer wat duurder.

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ja, en die kookroom van blue band(?) blijft ook altijd te veel van over. Wat ik dan vervolgens weer vergeet en niet gebruik en dus weer moet weggooien. Idd. duurder dus. ;)
    Maar het kan dus wel met gewone slagroom die je dan gewoon niet opklopt?

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb dus exact hetzelfde en dat vind ik zonde. Terwijl ongeklopte slagroom erg goedkoop is.

Inderdaad gewoon niet opkloppen. Zo simpel is het. De geitenkaas zorgt wel voor de binding en als de saus echt te dun is, kun je er altijd een klein beetje bloem doorheen gooien.

5. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

ik gebruik ook altijd gewoon (slag)room als het in een recept moet, ik koop meestal die kleine pakjes bij de aldi/lidl .. Kost geen drol en je hoeft niet telkens veel weg te gooien ( wat met de blue band hier wel vaak gebeurd )

6. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ik gebruik meestal kookroom, geloof dat AH zelfs een huismerk heeft, die neem ik dan meestal. Als er overblijft maak ik daar meestal later pasta met spinazie-kaas-room saus van. :D

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Slagroom is wel veel vetter dan kookroom. Geloof de ene 20-25% en de andere meer dan 35%..

Ik vind het vaak met slagroom te machtig worden. Dus dan kies ik toch liever de duurdere kookroom..

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier ook gewoon ongeklopte (slag)room.

9. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Nou, dat weet ik voortaan wat ik kan gebruiken!! Dank jullie wel!

10. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik koop dan toch de kookroom, je hebt idd vaak huismerk, en ook nog een light variant.
    Wat overblijft gooi ik later in de week wel door m'n eten, over aardappels of pasta, of met verse kruiden uit m'n tuin over de groenten.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik pak dan ook kookroom.
    Om te voorkomen dat ik overhoud, zoek ik voor de dag erna een gerecht waar ik de andere helft voor nodig heb ;)

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Doen wij ook.

Deel Deze Pagina