Stofzuiger

Discussie in 'De lounge' gestart door Sweety28, 2 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweety28

    Sweety28 Bekend lid

    25 jun 2014
    806
    284
    63
    Onze Philips heeft het begeven. Nu ben ik aan het kijken naar een draadloze Dyson of toch een traditionele stofzuiger? Wie heeft er een aanrader?
     
  2. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.252
    7.207
    113
    Ik zou nooit snoerloos gaan. Je hebt gewoon nooit de zuigkracht die een gewone stofzuiger wel heeft.
     
    Mum1921 vindt dit leuk.
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik heb een gewone stofzuiger. Een miele. Ding is ondertussen 15 jaar oud en hij wordt dagelijks gebruikt. Ik vind een gewone stofzuiger meer zuigkracht hebben dan een draadloze.
    Als deze stofzuiger ermee ophoud koop ik weer een miele.
     
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Hoewel deze review niet positief is ben ik er positief over wbt parketvloer: https://www.wehkamp.nl/miele-c3-select-parquet-stofzuiger-petrol-16748955/?MaatCode=0000&cq_src=google_ads&cq_cmp=14829423352&cq_term=&cq_plac=&cq_net=g&cq_plt=gp&gclid=Cj0KCQiA9OiPBhCOARIsAI0y71CttUHeZpM5HfEcF3qY1L7rUw8JrFZZEcP5z1Q819Mdr2FHEVll6WIaAuoGEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

    De oude combikop was niet zo goed. Met deze nieuwe kop kost stofzuigen bijna geen energie. Ik heb er nog een xl parket kop bij gekocht, daarmee is het al helemaal makkelijk. De parketkoppen zijn heerlijk wendbaar.
     
  5. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Ik.zou in geen 400jr 400euro uitgeven aan een stofzuiger, dus geen Dyson tip.

    Ik heb de AEG VX7/xpower en ben verliefd op dat ding. Gewoon een snoer en zak, maar heel handzaam, weinig herrie en zuigt dus heel goed!
     
  6. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben een miele met snoer en een dyson v11 zonder snoer.
    De nieuwe miele haalde niet helemaal goed de katten haren uit het kleed en de bank.
    Toen toch een dyson gekocht want die heeft een roterende borstel waardoor het katten haar dus wel goed verwijderd wordt.

    De miele gebruik ik alleen nog voor de jaloezieën, de trap en de auto, hiervoor vind ik de dyson minder handig.
    Voor de rest pak ik voor alles de dyson, soms wel 3x per dag.
    Even snel kattengrint weghalen, langs de eettafel of wat kattenharen weg zuigen. Je pakt hem er gewoon super snel even bij.
     
  7. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Wij hebben een Miele cats&dogs.
    nog nooit zo’n goede stofzuiger gehad.
    Hij ligt wel wat zwaarder in de hand bij bijvoorbeeld de trap stofzuigen.
    Maar heeft een goede zuigkracht en extra lang snoer.
     
  8. Reigertje

    Reigertje Actief lid

    6 mei 2021
    201
    219
    43
    Vrouw
    Wij hebben een dyson maar ik zou hem niet aanraden. Hij mist echt zuigkracht, dan schiet hij dingen weg ipv dat hij ze opzuigt of je zet hem uit en er komt weer van alles uitrammelen.
     
  9. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Wij hebben een miele met snoer, een dyson v8 pro en een robot. De miele gebruiken we nog maar zelden, maar de dyson gebruik ik altijd op de hogere stand (dan is de zuigkracht heel goed), dus die accu is snel leeg. Dan is het toch nog wel handig om er ook eentje met snoer bij te hebben. De robot is sowieso superfijn, die doet elke nacht de woonkamer en keuken. En de andere ruimtes afentoe. Er zijn een paar ruimtes waar hij makkelijk vast loopt (onder ons bed bijvoorbeeld), die doe ik met de dyson.

    Als je maar 1 stofzuiger wilt, dan zou ik toch voor 1 met snoer gaan, ook al gebruiken wij die dus maar zelden.
    Ik vind de dyson heel fijn, maar de prijs-kwaliteit is niet super en de klantenservice slecht (accu ging stuk net na de 2 jaar en ik kon dus zelf een nieuwe kopen). Ik zou waarschijnlijk een ander merk kopen nu.
     
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Eens met dit. Wij hebben een robot en een dyson steelstofzuiger. Ik wil echt nooit meer 1 met snoer, te zwaar en onhandig. Maar als deze Dyson aan vervanging toe is, komt er een ander merk steelstofzuiger. Tegenwoordig zuigen die trouwens prima, ik heb niet het idee dat een snoerzuiger het veel beter doet.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  11. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ik zweer bij onze Dyson v11. Wat daar elke dag in verzameld wordt is echt bizar (nu hebben we wel 2 katten maar toch). Ik mis absoluut geen zuigkracht. Goed onderhoud is wel belangrijk dus regelmatig uit elkaar en helemaal schoonmaken. Blij met alle verschillende onderdelen. Voor mij nooit meer een stofzuiger met draad.
     
  12. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.350
    5.604
    113
    Toevallig heeft onze philips stofzuiger zich ook begeven :). Wij gaan weer voor een stofzuiger met zak, omdat ik het gewoon niet zie zitten om het reservoir elke keer te moeten legen. Als we nu iets van lego of zo per ongeluk opzuigen, dan heb ik al een hekel om die zak te moeten gaan bekijken.

    Wij hebben gekeken in de prijsklasse 200-250 euro en gaan voor de AEG VX82 serie. Ook omdat die stil is. Ik heb zo'n hekel aan stofzuigergeluid.
     
  13. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Hier ook een Dyson V11. Ben er superblij mee want ik kom er het hele huis mee door. Wij hebben een kat dus toch wel veel haren in huis. Inderdaad goed onderhoud, schoon houden en ook het filter regelmatig wassen. Ik heb een extra filter in huis zodat ik altijd eentje beschikbaar heb. Op standje turbo zuig ik nog net niet de vloerdelen eruit. ;)
     
  14. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Dat klopt niet hoor. Wij hebben een snoerloze philips die doet het beter dan de stofzuiger met snoer die we hadden. Plus hij heeft een roterende borstel en dat helpt enorm.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  15. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Wij hebben een zakloze miele met lang snoer. Heerlijk geen vieze stofzuiger zakken meer die stinken. De opvangbak kun je zoveel legen als je wil en de opvangcapaciteit vind ik vergelijkbaar met een gewone stofzuiger zak. Opgezogen stukjes lego bijvoorbeeld kun je makkelijk eruit halen. Echt een top stofzuiger.

    Mijn moeder heeft dyson. 1 met en 1 zonder snoer. Ik vind het walgelijke apparaten. Alleen al om de herrie die ze maken. Als m'n moeder zuigt dan hoort ze geen telefoon en geen bel. En het schoonmaken van die dingen vind ik een ramp. Er zit een soort van uitspoelbaar filter in die heel lang nat blijft. Haren gaan tussen de borsteltjes zitten. Enz enz.

    Wat betreft stofzuigers ben ik dus echt fan van miele. Voor deze zakloze had ik er 1 met zak. En die heeft nu nog steeds een 2e leven bij mijn broer. En zal zeker al 8 jaar oud zijn nu.
     
  16. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.252
    7.207
    113
    Volgens mij is er nog nooit een snoerloze qua zuigkracht beter uit een test gekomen dan een met snoer. Het kan in jouw beleving misschien beter werken. Of die oude was al geen krachtige, kan natuurlijk ook.
    Maar fijn dat jij dat zo vindt, want als ik kon kiezen uit dezelfde kracht zou ik zeker een snoerloze willen! Lijkt me heerlijk.
     
  17. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Nja dit dus…. De grootste miskoop zo’n beetje in m’n leven… ik gebruik hem alleen voor de vloerkleden en thats it…
    Overigens kan je er ook niet fatsoenlijk mee onder de bank en bed want het mondstuk is veel te hoog en de steel kan niet helemaal naar beneden door die bak…
     
  18. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    De enige plek waar in ons huis hoge zuigkracht nodig is, zijn de schoonloopmatten in hal en bijkeuken en dat doet de dyson echt prima. Wij hebben verder in het hele huis een gietvloer, geen kieren oid, alle stof blijft daar gewoon los op liggen, dus daar zou een kruimeldief nog voldoende zuigkracht voor hebben. Als je in je huis vloerbedekking hebt of een vloer met veel kieren, dan is het anders, maar ook dat kon de dyson prima aan in ons vorige huis waar we boven wel vloerbedekking hadden (wel op de turbostand, maar de onze is ook al wat ouder, de nieuwere hebben nog meer kracht geloof ik).
     
  19. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.350
    5.604
    113
    Ik heb net even gekeken hoeveel herrie een steelstofzuiger maakt: categorie 'luid'/'zeer luid' (minstens 72 dB). Dat is best hard! De AEG die wij op het oog hebben is 57 dB.

    (Mijn zoon en ik hebben wat last van misofonie)
     
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Heb je er een speciale kop op of probeer je de haren weg te halen met de standaard kop? Er zijn een hoop accessoires die je los kan kopen.
     

Deel Deze Pagina