HAHAHA Baby 3 weken oud en sliep slecht: Oh ja, hij word nu ook ouder dus dan is die wel vaker wakker natuurlijk. tuurlijk vriendin een baby van 3 weken kan makkelijk 12 uur zonder slaap.... Laat ik het kort samenvatten: Goedbedoelde adviezen die eigenlijk gewoon heel betweterig zijn. Daar kan ik heel slecht tegen
Jep. Hier ook bij elke pasgeboren baby dit soort uitspraken: - Waarom heeft hij geen mutsje op, het is veel te koud; - ach heb je koude handjes lieverd? kom maar bij oma - oma's jongetje, ja. ja. psssttt.. ahhhh, hij kent me al helemaal - dag klein ventje van me. ach ben je weer zo dun aangekleed..? Dit deed mijn moeder dus in de kraamweek. Nou, toen ontplofte ik dus wel even. Heb toen wel gezegd dat ik bij mijn 3e zoon echt wel weet wanneer hij te warm of te koud aangekleed is, dat een pasgeboren baby zijn ouders en broers nog aan het leren kennen is en dat hij echt niet een oma die hij voor de 2e keer een minuut ziet al herkent en dat oma's echt niet dé oplossing zijn tegen alles. Ik kreeg toen een geërgerde 'nou, ik bedoel het goed hoor' terug, maar ik vond wel dat ze op dat moment echt even moest ophouden.
Je had pas op 538 een fragment wat over spirituele zinnen ging. Ik heb het even opgezocht dit zijn wat zinnen die geopperd werden. *Je weet niet wat je niet weet *Als je het niet meer trekt moet je duwen *Met beide benen op de grond kom je geen stap vooruit *wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil *drie keer links is ook rechts * volg je hart want het klopt
Ja dit. Waarom heeft hij geen hemd onder zijn trui? Of heeft hij alleen maar dit aan? Terwijl mijn moeder tegen mij altijd zegt je bent zowat vacuüm verpakt! Mijn zoontje heeft het trouwens altijd warm. Inmiddels zorg ik al bijna 4 jaar voor hem en weet ik precies of hij het wel of niet koud heeft. Mijn moeder is trouwens echt een geweldige vrouw hoor, echt. Alleen qua kledingadvies denk ik soms ehhh tis nooit goed he.
Ach, ik probeer er altijd gewoon niet te veel aandacht aan te besteden, ze bedoelt het goed. Maar soms vind ik wel dat ze even moet ophouden en dat zeg ik dan ook Maar in de kraamweek trok ik het echt slecht
Wij zitten redelijk in hetzelfde bootje volgens mij en ik snap je. Vooral als een ander het zegt. Maar voor mezelf helpt het wel te denken dat hij het ook nog niet zou verdienen om te zien dat we allemaal wegkwijnen van verdriet. Dan geef ik mezelf een schop onder mijn hol en probeer en dan toch maar weer wat van te maken.
Ik merk nu, na bijna 4 maanden dat er inderdaad bijna niet meer naar gevraagd wordt. Dat vind ik ook weleens lastig.
dat lijkt me ook moeilijk! En ergens begrijpelijk want voor iedereen draait de wereld door maar voor ons is een stukje van de wereld stil komen te staan en voor mijn gevoel zal dat stukje ook nooit meer gaan draaien. Ik zie als een berg op tegen het hele aankomende jaar, alle 1e keren, ik word echt letterlijk misselijk omdat mijn maag omdraaide van de gedachten allemaal dingen mee te gaan maken zonder mijn vader.
Oh die kreeg ik ook van schoonfamilie, maar dan 'nu maar hopen dat het een jongen is'. De ene persoon die dat zei overleed tijdens de zwangerschap van mijn dochter (we wisten niet of het een jongen of meisje zou worden) en de ander een maand na de geboorte. Daar kreeg ik nog een blauw kaartje van met 'gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon', terwijl hij toch wist dat het een meisje was. Mijn schoonmoeder kwam eens binnen met 'waar is mijn lieve schatje', waarop ik antwoordde 'hier ben ik'...alleen zag ze daar de humor niet van in. Ze noemt mijn man 'goos' en daar krijg ik braakneigingen van. Zelfs op verjaardagkaarten staat het. Haha, verder gaat het wel goed tussen ons hoor, maar er zijn soms wat ergernissen.
Wat tegenwoordig helemaal hip is, maar ik vreselijk vind, is het gebruik van 'welke' als je ook prima (vaak zelfs nog beter) 'die' kan gebruiken. De jas welke aan de kapstok hing De brief welke te laat kwam BRRRRRR
Deze hoorde ik ook en ze waren daar nog lovend over ook! Ik heb m'n hersens erover gekraakt, maar kon er niets leuks in zien.
- Het leven moet niet vliegen maar fladderen (met plaatje van vlinder) Alle teksten die beginnen met "in dit huis ...." op zo'n lelijk bord met allemaal verschillende lettertypes
Ik zie al veel herkenbare zinnen/woorden. Wat ik ook irritant vinden is: Ik doe even wat lekkers pakken. Nee, je gaat even even wat lekkers pakken. Ik heb collega's gehad die zal en zou verkeerd gebruikten. Collega zei tegen mij: ik zal even de huisarts bellen. Maar ze bedoelde dat ik dat moest doen. Dus de zin moest zijn: ik zou even de huisarts bellen. Of en als wordt ook geregeld verkeerd gebruikt. Bijvoorbeeld: ik weet niet als dat wel goed geschreven is.