Of medalje ipv medaiJJe Vanilje ipv vaniJJe PaeLJa ipv paeJa Een collega van mij zei een keer: ik heb mijn auto ingerolen. Ipv ingeruild. Om. Te. Janken
Mijn ex-schoonvader zei heel vaak hullie Hullie hebben niks van zich laten horen… Hullie zijn al naar huis… Hullie hebben een andere auto…
Doet onze 3-jarige ook Gelukkig klinkt het bij haar nog schattig Hullie is doorgaans iets wat veel Amsterdammers gebruiken.
Dat ''doe'' is typisch iets wat hier in de streek veel wordt gebruikt. Doe jij ffies je jas aantrekken ipv. trek jij even je jas aan bijvoorbeeld. Maar ondanks dat viel m'n mond net toch wel even open toen ik in een mail van een bedrijf las ''omdat ik het tof vindt dat je bij ons doet shoppen etc. etc.''. Error! Overigens niet de enige error: 'ik vindt' in een mail van een bedrijf vind ik ook echt niet kunnen.
Het woord "eigenlijk" is eigenlijk ook vrij overbodig vaak. Als iets eigenlijk niet kan, kan het dus wel. Weinig toegevoegde waarde eigenlijk, volgens mij
Ik Brabant hebben we ook nog gullie @Iertje81 en @GroeneBomen .. "ja gullie" zeggen ze dan bijvoorbeeld en daar wordt dan 'jullie' mee bedoeld.
Zo spreek je een cliënt toch ook niet aan... Mijn schoonmoeder spreekt mij aan met moeders. 'Moet je ook een kopje thee moeders?' Ook zo wonderlijk.
Omg ingerolen hahaha. Heel lullig maar ik denk dat ik in de lach zou schieten als iemand dat serieus zou zeggen waar ik bij was
C zegt het weleens voor de grap. ‘Jij nog bier moeders?’ Of ‘ga je roken moeders?’ Ik zeg dan altijd: ‘we gaan voorlopig dus NIET meer van bil vaders’ Is het weer voor een paar dagen klaar
Dat is hier juist vice versa Maar meer omdat ze een soort tweede moeder voor me is maar mama of moeder niet gepast is.
De juf van mijn zoontje (groep 4) vorig jaar tijdens thuisonderwijs een les Engels. De kinderen moesten haar nazeggen, het thema was eten/uit eten. Aisle sprak ze uit als ajslu toen dacht ik nog oké, ik snap dat dat een lastig woord is. Maar toen, french fries sprak ze uit als frensj fries (als in onze provincie). Bedoel, dat je Engels niet zo goed is dat kan, maar hey, die 20 woordjes zoek je dan toch even op op internet hoe je ze uitspreekt. Buiten dat waren er nog meer dingen en ondertussen heeft ze een functie elders. Dat thuisonderwijs bracht in ieder geval wel dingen aan het licht qua onderwijskwaliteiten.