Ergeren doe je zelf en irriteren doet iets of iemand anders. Dus. IK erger mij aan iets. IETS irriteert mij.
Ik weet er nog 1. Mijn moeder zei altijd 'dan maak je maar zin.' Dan zei ik altijd heel bijdehand dat ze zelf eerst het goede voorbeeld moest geven
stel we spreken over een lelijke stoel die niet past in de inrichting van het huis (kon even geen ander voorbeeld verzinnen ) Erger ik me dan aan die stoel in het interieur, of irriteer ik me dan aan die stoel in het interieur?
Poeh, zoveel! Alle verkleinwoorden naar je man.....hubbie, mannetje etc. Is het een dwerg? Alle verkleinwoorden op kantoor: als ik mijn kopietje ophaal neem ik meteen even een koffietje mee voor mijn collegaatje die ook mijn dinnetje is Engelse woorden overal achteraan plakken die gewoon heel goed in het Nederlands kunnen. Zaken zijn gewoon ingewikkeld ipv complicated en frustrerend ipv frustrating Alle meuk uit mijn kraamweek. Nope, mijn onderkantje is gewoon een vagina en ook hier heb ik de mamamelk gehoord van de kraamzorg Alle managementtaal.....de eerste keer dat ik hoorde dat iemand een bilaatje wilde plannen heb ik volgens mij heel onnozel gekeken want wist niet wat hij bedoelde
Ik hoor wat je zegt zegt mijn man ook wel eens. Mijn antwoord: dat weet ik want ik spreek duidelijk Nederlands
Ik blijf vallen over 'mamamelkje'. Wie heeft dat ooit verzonnen? Een dronken puber in de kroeg met mommy issues?
Ik weet het niet zeker moet ik eerlijk bekennen. Ik gebruik nooit het woord boterham altijd broodje, bolletje, pistoletje. En wil je een ijssie (komt op hetzelfde neer als ijsje), een snoepje, chippies, dus qua eten verklein ik echt heel veel denk ik. Met andere dingen verklein ik volgens mij niet. Het is niet ga op je stoeltje zitten. Doe je schoentjes aan, of heb je je knietje bezeert.
Bolletje of ijsje zeg ik ook. 'Wil je een bol?' klinkt ongemakkelijk. Een bol van wat? Een bossche bol? En je zegt ook niet 'wil je een ijs / wil je ijs?' Dan zou je ijsco moeten zeggen. Wil je ijs is wat algemeen als je naar een los exemplaar verwijst. Dan zou ik nl gelijk denken aan een bak ijs waar je wat uit zou willen scheppen.
Ja uiteraard. Wilde m nog aanpassen maar ik werd afgeleid door alle reacties waar ik stiekem op wil reageren zo herkenbaar allemaal!
Oh en alle andere woorden voor het hebben van seks. Klussen, stoeien, het gezellig maken, een speciaal dansje doen....... Heb gewoon seks. Al die andere omschrijvingen zijn toch helemaal niet sexy?
Vooral klussen komt op dit forum echt veelvuldig voor. “ wanneer klussen? “ ik onderdruk dan altijd de neiging om te reageren met; “ in je vakantie, weekend, vrije tijd? Of “ wanneer je niet meer tevreden bent met de huidige kleur op de muur “
Namen met spel- of taalfouten erin (Brain in plaats van Brian/ Fayén schrijven, maar dan willen dat je het als Fayèn uitspreekt/ Yasmin uitspreken als Djezzmin etc) Alle namen die met DJ beginnen
Klopt. Klussen doe ik in huis. Het gezellig maken doe ik ook elke dag hier in huis. Stoeien doe ik met mijn kinderen. Een speciaal dansje doen doe ik wel in een club. Met mijn man heb ik gewoon seks.
dat zeiden mijn ouders ook altijd, en als kind haatte ik dat, maaaaaar ik gebruik die zin nu zelf ook.