Hallo allemaal, Sinds vandaag weten we dat Ymke KMA heeft. Na een lange en soms moeilijke weg zijn we hier via een MORA-therapeut achter gekomen. Nu zijn we verzekerd bij ONVZ (duur) en zij hebben nogal wat eisen. Er moet een RAST-test (bloedonderzoek) worden gedaan en/of een provocatie-test in het ziekenhuis. Wat zijn jullie ervaringen met vergoeding van Pepti? Doet ONVZ inderdaad zo moeilijk of hebben andere zorgverzekeraars hier ook last van. Ik ga morgen sowieso de HA bellen en haar om inlichtingen vragen. Alvast bedankt.
Onze kinderarts heeft ons een machtiging gegeven en toen is alles vergoed door Trias. Ze had toen nog geen onderzoeken gehad. De kinderarts dacht aan KMA (gezien de klachten en klachtenvrij toen we op pepti gingen (eerst zelf betaald) en gaf ons toen de machtiging.
Hier heeft ons meisje ook een bloedtest gehad en eigenlijk was het wel duidelijk omdat we op de eerste hulp terecht kwamen vanwege een allergie-aanval. Zou even contact opnemen met je huisarts, hoe heeft deze mora-therapeut dit trouwens vastgesteld? (ik kreeg trouwens geen pepti maar een zwaardere variant, maar dat maakt op zich niet uit voor je vraag)
wij moesten na een paar weken pepti wel weer terug naar de gewone voeding om te kijken of ze reageerde, bij de eerste keer ging het al mis, toen heeft de ka een machtiging geschreven, was verder geen probleem bij de menzis, bij mijn eerste en tweede ging het ook zo, alleen ging het bij de 2e goed na de test, die kon gewoon terug op de gewone voeding.
hier moeten we straks ook een provocatietest doen en ik zie er nu al tegenop maar ja het moet maar,dan weten we tenminste zeker waar we aan toe zijn en wordt de pepti ook vergoed
Wij hebben ook een provocatietest moeten doen om de voeding (Friso Allergy Care) via het VGZ vergoedt te krijgen. Een bloedtest was niet nodig zei de kinderarts want deze test zegt namelijk helemaal niets. KMA kunnen ze niet in het bloed aantonen werd mij gezegt dus een provocatietest thuis of via een blinde in het ziekenhuis moet wel voor een machtiging.
Wij kregen het gelijk vergoed, maar moesten wel na 6 weken gebruik een provocatie doen. Na 1 dag was al duidelijk dat we lekker op de Friso Allergy Care terug moesten (1 stapje zwaarder dan de Pepti) In het ziekenhuis moeten we pas met zn verjaardag en een bloedtest hoeft helemaal geen duidelijk uitslag te geven met kleintjes dus dat vind ik wel gek. Dat uit zich pas in het bloed op latere leeftijd Maar dat er geprovoceerd moet worden is op zich niet zo gek...het moet wel enigzins duidelijk zijn dat het echt zo is ondanks dat een theraeut het aangeeft.
Wij waren in het ziekenhuis opgenomen (voor reflux) en hebben daar alleen ge-elemineerd. Het was zo duidelijk dat we niet meer hoefde te provoceren. Ik gaf nog bv dus moest op koemelkvrij dieet. Maand later heeft mn dochter ook nog een soja allergie ontwikkeld, dus ook op soja vrij dieet. Aangezien mn gekolfde voorraad onbruikbaar was heb ik meteen een machtiging gekregen voor nutramigen.
Hoi puckje Hier bij allebei de meiden pepti en de cb arts heeft een verwijzing geschreven, die hebben we opgestuurd en verder niks meer gehoord. Alles wordt gewoon vergoed zonder wat voor testen dan ook! We kunnen nu gewoon pepti halen bij de apotheek. Geen ONVZ verz, maar univé Aan de ene kant snap ik wel dat ze willen provoceren, maar zo'n RAST test is volgens mij helemaal niet betrouwbaar bij baby's en kun je dat pas echt vanaf 4 jaar ofzo zien (maar dat kan ik mis hebben natuurlijk). Succes ermee.....eindelijk hebben jullie dan gevonden waar Ymke zo lang last van had!
Wij hebben via het CB de machtiging gekregen. De CB arts vroeg wel of we geprovoceerd hadden, maar dit durfde ik niet omdat ik zo bang was om weer in alleen maar gekrijs te zitten. Daar had ze alle begrip voor en heeft de machtiging gewoon gegeven en hebben van CZ (zorgverzekeraar) nooit iets gehoord. We kunnen de voeding nu gewoon elke keer bestellen bij de apotheek.
Bij Gijs is KMA niet vastgesteld, wel dat hij t "beter doet" op pepti.. Van de CBarts een verklaring gekregen.. We waren bij de kinderarts geweest, op aanraden van cb-vpk en hij zei dat we iig tot zn 1e verjaardag met pepti door moesten gaan. Dat vertelden we de laatste keer op t cb, bij de arts.. Zij vroeg of we een verklaring hadden gehad, voor de verzekeraar.. "nee, die hebben we niet" en hebben hem zo gekregen.. Ook de pakken die we zelf aangeschaft hebben voor "test-periode" kunnen we vergoed krijgen.. Gijs is via mij bij De Friesland zorgverzekeraar verzekerd..
Wij moeten ook test doen. eerst thuis en als hij daarop reageert dan een blinde in het zh. Wij krijgen neucate, geloof de zwaarste en duurste variant.. Voor voorlopig hebben we een machtiging van 3 maanden gekregen.. gelukkig maar want 72 euro voor 400 gr is niet te betalen uit eigen zak!!