Mama zeggen en dan naar mij wijzen deed mijn kleine boef al heel snel op de video van zijn 1ste verjaardag zie en hoor je het duidelijk hahaha. Nu kent hij ongeveer 20 woordjes die hij soms met 2 achter elkaar plakt mama zitten bijvoorbeeld. Heb wel gemerkt dat sinds hij buisjes in zijn oren heeft gekregen hij ineens hele zinnen in noem het maar gebrabbel zegt met daar nederlandse woorden doorheen. Hij wordt de 23ste van deze maand 19 maanden oud.
Emma praat een beetje, maar wel erg onduidelijk. Ze zegt, heitie, mama, klaar, dicht (soms zelfs deur dicht) en ze herhaalt woorden die wij noemen.
Mijn zoontje zei rond zijn 1e verjaardag papa en mama de maanden erna werden het steeds iets meer woorden maar sinds hij kan lopen (15 maanden) kan hij echt al heel goed praten. Hij is nu 18 maanden en kan al zoveel woorden, ik heb een lijst van het CB meenemen voor het 2-jarig consult dus over 6 maanden nou op die lijst kent hij er nu al meer dan 100. En dan staan lang niet alle woorden op de lijst. Hij heeft ineens zo'n sprong in zijn taal gemaakt. Hij kan dus echt goed praten voor zijn leeftijd, maar hij was met optrekken, staan en zelfstandig zitten en opstaan wel vrij laat maar dat is ook goedgekomen en misschien heeft hij meer interesse in praten. Het komt echt goed hoor voor je het weet maakt je zoontje ineens een sprong en kletst hij de oren van je hoofd!
Vanaf een maand of 13 is het hier heel hard gegaan, hij zegt nu al +/- 30 woorden. Sommige woorden koppelt hij ook al aan elkaar zoals 'mama drinken?' als hij drinken wil
Samara is nu bijna 17 maanden en zegt 'mama', 'ja', 'nee', 'kijk' en 'daar'. 'Mama' zegt ze al een tijdje, sinds ze ongeveer 8 maanden was. En met de rest kwam ze zo'n 2 a 3 weken geleden.
Hier is het kwebbelen sinds 2,5 maand echt op gang gekomen! Eerst zei hij bijna niks...alleen maar een paar standaard woordjes. Nu maakt hij soms al zinnen van 4-5 woorden!!Komt heus goed hoor meid!
Nou, maak je nog geen zorgen, Anne hier is gecorrigeerd een jaar maar zegt nog geen enkel woord! Helemaal niks. Ik maak me er niet druk om, komt wel.