Ik merk aan bijv mijn nichtje van 14 dat ze correct taalgebruik totaal niet belangrijk vindt. Wat ze op Facebook schrijft is echt tenenkrommend. 'Ga zo met me moeder slaape' en allemaal van dit soort dingen. Standaard woorden zonder n en zo. Blijkt ze toch gewoon een 8 te hebben voor Nederlands. Maar ze vinden het gewoon totaal niet boeiend. 'Want iedereen snapt toch wat ik bedoel.'
Maar wc is toch gewoon een afkorting..? En 'de watercloset' lijkt mij niet juist... Of zit ik er helemaal naast.?
Dat is het hem ja. Denk dat het bij de jeugd ook gewoon een cultuurtje op zich is. Als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk, ik had altijd goede cijfers op school, maar nu ik er "niks" meer mee doe merk ik toch dat ik soms wel moeite krijg met grammatica Als thuismoeder snap ik dus best wat de meeste mensen nou ook bedoelen dat het niet heel gezond is voor je geest om alleen maar thuis te zijn. (In dat gedeelte dan) Ik probeer nu vaak stukjes te schrijven aan mijn meiden op de computer, en dat dan uit te printen en in hun boekjes te plakken. De computer verbeterd mij en op hoe vaker ik het doe hoe minder hij me verbeterd, er blijft wel weer wat hangen
Ik zeg net tegen manlief dat hij een medestander heeft met zijn 'advocado'. Zegt hij nl ook weleens. Zijn antwoord: 'nee hoor, ik noem een avocado meestal een mango'. Dus het kan nog erger