ik had alles papieren ingevuld en opgestuurd. en paar dagen later kreeg ik een brief waarop staat dat ik een jaaropgave van 2008 dat waren paar maanden ik moest ze aantonen waar ik van geleefd heb. ik had half jaar schoonmaak gedaan. en dat had ik ze ook verteld maar helaas heb ik geen jaar opgave meer van 2008. had mij oude werk van de schoonmaak gebeld en die vrouw dat ze die maar 1 x opsturen helaas. ik heb wel inkomstenbelasting van 2008 maar de gemeente wilt perse de jaaropgave ik heb wel van 3 maanden salaris specificatie maar de andere maanden heb ik niet meer. en die vrouw van de gemeente zei dat het een grote kans is dat mij het gaan afwijzen omdat ze niet alle bewijzen binnen hebben. maar hoe kan ik bewijzen?? jullie willen geen inkomstenbelasting en ook niet van 3 maanden salaris specificatie. hebben ze gelijk dat ze het afgaan wijzen/? het zijn maar paar maandjes en niet een jaar of 2 ?? ik ben van plan om naar wel zijn te gaan
Papieren moeten tot 5 jaar bewaard worden en ze kunnen dus idd verlangen dat jij kunt aantonen hoeveel geld je kreeg. Beetje jammer dat ze zo moeilijk doen maar ze staan in hun recht. Loonstrook is iets totaal anders dan jaar opgaaf. In een haar opgaaf staat hoeveel salaris je hebt gehad en bonussen etc. Echt het totaal dus. Loonstrook is een moment van het jaar en wat je die maand krijgt heeft niks met andere maanden te maken. Ze willen jou jaar inkomsten weten en dus jaaropgave. Inkomsten belasting is geen bewijs want kun je invullen zoals hij het wilt. Wel of niet alles opgeven bijv. Jaaropgaaf is bewijs van inkomsten
ik zou een aangetekende brief sturen naar het bedrijf, normaal geven ze het 1 keer uit, maar ik zou de gok toch wagen, zo kan je ook aantonen dat je wel je best hebt gedaan om hem alsnog te krijgen,
Vroeger kon je een IB60 formulier opvragen bij de belastingdienst, daarop stonden ook al je inkomsten van dat jaar. Ik weet niet of dat nog zo is maar misschien is dat het proberen waard? Verder moet je idd al je inkomsten gegevens 5 jr bewaren.
ik heb die inkomsten belasting van 2008 is dat het niet hetzelfde als IB60? maar de gemeente wilt persee de jaaropgave ze wilt niks van de belasting pfff
Heb je je loonstrook van december nog? Anders deze opvragen bij het bedrijf. Hierop staan ook alle gegevens die op je jaaropgave staan, misschien dat ze daaraan genoeg hebben. Vaak zijn deze voor het bedrijf makkelijker te achterhalen. Anders aanbieden aan je vorige werkgever de administratiekosten hiervoor te betalen? Succes