peuterpuberteit

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door scheetjuh, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    hallo
    even een vraagje
    mijn kindje is nu 17 maanden..
    en alles wat ik lees over peuterpuberteit heeft zei ook, zoals driftbuien,niet luisteren, mij uittesten hoe ver ze kan gaan... enz enz
    is dit al mogelijk dat ze met 17 maanden al peuterpuberteit heeft?
    pff best vermoeiend ze is erg vervelend..als ze haar zinnetje niet krijgt gaat ze om zich heen slaan enzo
    hoe gaan jullie hier het beste mee om? en wat is de juiste straf voor een kind van 17 maanden?

2. adi

adi Niet meer actief

Rond 18 maanden is nog een grote ontwikkelingssprong, waarbij de kinderen heel erg in de knoop zitten met zich zelf en moeilijk kunnen uitdrukken wat ze willen e.d.

misschien dat ze in die sprong zit?

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    ze is geen peuter, dus heet het niet echt peuterpuberteit.
    Wel is het heel normaal om ook rond die leeftijd een redelijk onmogelijk kind te hebben. Heeft wel een beetje dezelfde achtergrond als de fase van wanneer ze 2 zijn. Opeens zien ze veel meer mogelijkheden, maar ze hebben vaak nog net de benodigde vaardigheden niet. Dat levert veel frustratie en dus boosheid op.
    Enige tip die ik heb overgehouden uit die tijd, hoe meer je begrijpt, hoe beter het wordt en hoe meer vrijheid je geeft waar mogelijk, hoe makkelijker ze meewerken.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Nou hier eentje van bijna 12 maanden die al super boos wordt als hij iets niet mag. Hij gaat zelfs dramatisch op de grond liggen. Plat!

Hij denkt dat hij een peuter is of zo.

Ts, ik denk gewoon dat je kindje een temperament heeft.

Straf vind ik lastig. Duidelijk nee zeggen en bij je standpunt blijven. Ik denk dat op die leeftijd verder straffen nog niet echt veel nut heeft.

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.512
    113
    Ons dochtertje had ook zo'n fase rond die tijd. Dat ging na een paar weken weer over en nu ze 2 is komt het weer terug, dus ik denk dat het inderdaad weer een van de vele sprongetjes is en nog niet de 'echte peuterpubertijd' (wat natuurlijk eigenlijk ook gewoon een sprongetje is).

Deel Deze Pagina