Hoe baby helpen met sprongetje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty07, 10 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    :)Hallo meiden,

Ik heb het idee dat ons zoontje het 12-weken sprongetje doormaakt. :)
    Ineens is hij heel hangerig, snel huilen, onrustig tijdens de voedingens (niet willen drinken) en de afgelopen dagen heeft hij ook weinig geslapen voor zijn doen. Het doorslapen 's nachts gaat gelukkig nog altijd prima.

Nu is mijn vraag......hoe kan ik hem een beetje "helpen" tijdens dit sprongetje? En wat zou een baby na dit sprongetje eigenlijk moeten kunnen? Ik had ergens iets gelezen over een speeltje vastklemmen en hem mee te helpen met omrollen van rug naar buik en omgedraaid...?? :(
    Nou, die dingen kan mijn zoontje nog lang niet hoor! Is dat erg? Hij brabbelt wel erg veel en kan zich urenlang vermaken door gewoon wat in het rond te kijken.
    Hij is nu trouwens ruim 11 weken en 1 week te laat geboren. :)

Hoe hebben jullie dit sprongetje ervaren?

2. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Hoi,

Mijn dochter heeft volgens mij ook net haar 12 weken sprong gehad. Wat mij opviel was dat ze gerichter bezig is met speelgoed pakken. Ik heb in de box een slinger hangen met knuffels eraan, dat vind ze nu erg leuk om er tegen aan te slaan en soms lukt het haar al om het zelf vast te pakken. Ook kan ze nu als ik een knuffeltje voor haar hou en ze heeft haar handjes open zelf het knuffeltje pakken. Gaat niet altijd even goed hoor.
    Hoe ik haar help is dus deze dingen stimuleren. Ze had de laatste dagen dat ze overdag moeilijker ging slapen en snel weer wakker. Ik ga dan ook niet moeilijk doen dat ze perce in bed moet blijven. Meestal haal ik haar eruit is ze erg jengelig doe ik haar in de buikdrager, dan dommelt ze el weer weg. Wbt het omrollen dat kan ze hier ook nog niet, maar ze wordt wel steeds sterker en gooit haar kont al in de lucht. Ik denk dat het omrollen van buik naar rug makkelijker is. Ik stimuleer haar daar nu wel in door te helpen.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Mijn ervaring ( is nog niet zo veel) maar ik kijk op dat moment naar de behoefte van mijn kind. Ze heeft in die tijd veel geborgenheid nodig merk ik.

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hier ook net achter de rug. Ik merkte het vooral omdat hij 2-3x per nacht wakker werd, wat hij eigenlijk nooit doet! Daarbij sliep hij overdag steeds maar 30 min en huilde veel meer. Soms onverklaarbaar en dat vond ik wel zielig, dan had hij echt zo'n pruillip! Drinken ging wel goed.

Hier zie ikook dat hij ineens heel veel geluid begint te maken. Echt zijn stem aan het ontdekken en dan zie ik zijn tong in zijn mond alle kanten op bewegen hahaha.
    Ook grijpen gaat al steeds beter, hij probeert echt iets vast te pakken, lukt niet altijd, maar hij probeert het wel! En zijn voetjes!! Die vind hij nu verschrikkelijk interessant! Als hij tegen mijn benen aanleunt, en ik hem mijn vingers geef, dan trekt hij zichzelf al best een stukje op, en trek ik hem in de zit-houding. Dan kijkt hij met grote ogen naar zijn voeten. Ik trek dan altijd zijn sokjes uit zodat hij zijn tenen ook ziet! Die begint hij dan alle kanten op te wiebelen!

@omrollen: dat kan hij nog niet hoor! Hij ligt hier gemiddeld 2-3x per dag even op zijn buik, maar vanwege zijn reflux een beetje onhandig, want dan komt er altijd veel melk terug (zelfs als ik hem voor de voeding op zijn buik leg).

Ik maak me er niet zoveel zorgen om, het ene kind kan dit sneller en het andere kind kan weer iets anders sneller!
    Als hij een sprongetje heeft probeer ik hem zoveel mogelijk te troosten en een geborgen gevoel te geven. Soms lastig, want hij wil echt niet altijd geknuffeld worden....En verder zoveel mogelijk volgen...

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Mijn zoontje heeft ook net zn sprongetje achter de rug. We hebben hem hier niet echt mee geholpen, maar stimuleren wel bij handelingen!
    Speeltje voor hem houden en hij pakt het dan met 1 of 2 handjes aan (en laat het ook net zo hard weer los hoor) maar hij wilt wel!
    Ook als we hem op zn buik leggen, dan rolt hij terug naar zn rug! Dit lukt hem niet iedere keer hoor, maar het is nu een paar keer voor gekomen, ook draait hij t hele bed al rond! Vanaf zn rug draait hij zich al op zn zij, dus ik denk dat het niet lang meer duurt, dat hij ook op zn buik kan rollen!
    Ik stop m 's avonds in bed en vind s morgens zn hoofd terug bij t voeteneind!
    Ik vind ons zoontje erg snel, dus wil hem ook niet over stimuleren!

Deel Deze Pagina