Bumbo stoel ? Of andere ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piri piri, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Mijn meisje is ruim 3 mnd. en ben me aan het orienteren hoe en wat straks met andere voeding erbij...en dan HOE we dat gaan geven.
    Nou ben ik benieuwd naar jullie ervaring naar een Bumbo...of toch liever een andere ? En gezien het feit dat ie zo klein is, zetten jullie deze dan op de eetkamertafel ?
    Wat zou evt t alternatief zijn ?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gewoon een wipstoel.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

inderdaad wipstoel of eventueel stokke newbornset, maar dan moet je wel een trip trap hebben. Ik zou die bumbo niet op tafel zetten aangezien er kinderen zijn die zich eruit wippen of zich eruit laten vallen.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gewoon in de kinderstoel, met 6mnd kunnen ze gesteund met kussen best wel 10 minuutjes zitten.

5. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Ik heb er 1 als kraamcadeau gekregen maar ik denk niet dat ik er zelf 1 had gekocht.... Het was voor de eerste hapjes wel makkelijk om op de eetkamertafel te zetten omdat hij hier al goed in kon zitten.

Succes met je keuze!

6. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik heb een bambino wipstoeltje van kruidvat...
    Dat zou dan eigenlijk voldoende moeten zijn..

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Gewoon in de wipstoel of op schoot. Die bumbo dingen zijn absoluut niet zo goed en veilig als er gezegd wordt. Kinderen kunnen zich eruit wippen of ermee omvallen. Hier wordt het door cb en door fysio's afgeraden. Slecht voor rug en heupjes omdat ze in een gedwongen zit zitten. Kindjes die nog niet zelf kunnen zitten, moet je niet in zo'n ding zetten. Lekker op schoot of in de wipper. Als ze zelf kan zitten en sterker is dan kan ze in de kinderstoel.

8. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    De Bumbo heeft een ergonomische zit naar achteren en is beslist niet slecht voor rug en heupjes. Ik zou er alleen geen kindje van 3 maanden in zetten, (maar dan meer omdat het onderuit zakt en niet omdat het slecht zou zijn) het is veel beter geschikt voor kinderen die al min of meer even rechtop kunnen blijven zitten. Dennis heeft er 3 maanden in gezeten (vanaf 7 mnd. tot ong. 10 mnd), vooral met hapjes geven (ik ging meestal even naast hem op de grond zitten) en af en toe even spelen in de box. De gastouder had er eentje en probeerde het eens en dat ging heel goed. Toen hebben we er eentje van MP geplukt om te proberen en hier heeft hij alleen maar heel veel goeds gebracht en we hebben er veel aan gehad. Dennis is er juist beter door gaan zitten, keurig rechtop.
    En geloof me, als er 1 kindje mee om had kunnen vallen was het Dennis wel geweest want die ging tekeer af en toe in dat ding! (Heb er filmpjes van mocht je bewijs willen haha). Maar hij is altijd stevig blijven staan.

Voor TS lijkt me een wipstoel op dit moment het beste omdat het nog om een heel jong kindje gaat. Maar de Bumbo kan later echt een prima aanvulling zijn hoor, want zo moet je het zien.

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier pas begonnen met bijvoeden met 5,5 maand en toen de wipper gebruikt in de meest rechte stand.
    Vrienden hebben die Bumbo maar ik vond er dat heel onnatuurlijk uit zien en daarbij heb je hem maar kort nodig voor ze eventjes in de kinderstoel kunnen zitten (hier maar een ruime maand moeten ''overbruggen'').

10. adi

adi Niet meer actief

Jij hebt het hier over een baby dat pas vanaf 7mnd erin gezet werd. Dat is een heel ander verhaal, want op die leeftijd mag de baby ook gewoon in de kinderstoel om te eten.

Die dingen zijn zeker slecht voor de heupen van een baby dat helemaal nog niet klaar is om te gaan zitten. Zo'n baby hoort helemaal niet in een zithouding, laat staan om gewoon op de billen neergezet te worden. De rug kan het gewicht dan nog niet dragen, dus komt het hele gewicht op de heupjes.

11. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn meisje zat hier met 4 mnd oud in en met 5 mnd oud ging ze van lig naar zithouding uit haar zelf zitten,dur helemaal zelfstandig. Toen had ik de bumbo niet meer nodig. Ze kon met 6 mnd al dik 15 minuten zelfstandig zitten en zich super goed corigeren in haar evenwicht. Wie weet zit je kindje straks oOk erg snel. Het is dan ook grappig om te zien dat ze dan ineens met 8,5 mnd los kunnen lopen. Zo snel kan het gaan.

12. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Onze dochter wil op schoot vooral rechtop zitten en niet rechtop zitten. De arts van het CB zei gisteren daarover dat het op schoot prima is als ze ondersteund wordt en niet te lang zo zit, maar zelfstandig zitten pas als ze t zelf kan regelen. Dus eerst rollen (wat ze al kan!!), dan tijgeren - kruipen en rechtop zitten.
    Ik zou dus ook de wipstoel gebruiken. Niet in een zithouding dwingen.

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ook begonnen met eten in het wippertje en met 6 maanden zat ie goed in de kinderstoel (stokke)

14. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik leg het toch ook uit, zeg zelfs dat ik er ook geen kindje van 3 maanden in zou zetten en dat het als aanvulling makkelijk kan zijn. Bovendien is mij verteld dat het niet slecht is voor heupjes e.d. juist omdat ze hun gewicht niet 'voelen'. Maar jij zult dat vast beter weten. TS vraagt naar ervaringen, die van mij was er 1. ;)

15. Onje

Onje Niet meer actief

Wij hebben de bebepod van Prince Lionheart!
    Lemmy vond het stoeltje geweldig! "Nadeel" was dat hij hele flinke bovenbenen had waardoor hij nogal klem zat. Dus wij hebben de stoel maar heel even gebruikt.
    Ik heb wat reviews gelezen op internet, en de bebepod sprak mij meer aan dan de bumbo.
    Heb 'm te koop mocht je interesse hebben.

16. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Top mensen!
    Ik denk dat ik t maar braaf bij mijn wipstoeltje hou, die heb ik immers,kan ik nu vast gaan sparen voor een 'echte' stoel.

17. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Hier de newbornset van Stokke, maar toen we gingen Rapleyen moest zoon wel rechtop zitten en heb ik de Bumbo aangeschaft. Juist vanwege de goede ondersteuning die ik miste bij de wipstoel. De fles kreeg zoon gewoon in de newbornste of op schoot en daarna 5/10 minuten in de Bumbo bij het introduceren van vast voedsel (ik lette goed op wanneer hij moe werd, een signaal voor mij om hem eruit te halen). Langzaamaan werden de minuten zitten verlengd.

Toen zoon ging klieren in de Bumbo kon hij al 15/20 minuten goed rechtop zitten, dus werd het tijd om de babyset van de Stokke te plaatsen op de stoel. Toen ik de Bumbo gebruikte, plaatste ik het midden op de eettafel en ik bleef altijd bij hem.

Meningen over de Bumbo zijn verdeeld en heel eerlijk ik heb maar weinig eenduidige en professionele meningen gelezen. Dat sommige CB's of sommige fysiotherapeuten het afraden dat klopt, maar daar staat tegenover dat er ook CB's en fysiotherapeuten zijn die het niet afraden. Het beste is om naar je kind te kijken als je het aanschaft. Zodra hij/zij moe wordt een beetje onderuitzakt dan is dat het moment om hem/haar eruit te halen. Niets anders dan bij een gewone kinderstoel of wipstoel.

Persoonlijk vond ik het een prima ding en erg fijn om Rapley te introduceren terwijl zoon nog niet in de kinderstoel kon. Daarentegen zoon was 7 maand toen hij voor het eerst in ging zitten en met 8,5 maand ging hij eruit. Hij heeft er dus niet lang gebruik van gemaakt. Nu gebruik ik het alleen maar als we op reis zijn om zoon te kunnen douchen en ik hem niet hoeft te dragen.

18. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ideaal de Bumbo, zou hem niet meer kunnen missen. Mijn zoontje zakt in de kinderstoel wat weg. In de Bumbo wordt hij goed ondersteunt. Ergonomische zit, op kdv' en wordt hij volop gebruikt. Niks mis mee. Zou wel op MP spieken. Nieuw zijn ze vrij prijzig.

19. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Dat vind ik op mp eigenlijk ook, staan ze zo rond 30 euro... Vind ik n hoop geld voor iets wat je miss maar kor gaat gebruiken.

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Als een kindje nog niet zelf kan zetten, dus met 3 a 4 maanden dan is dat ding wel degelijk slecht voor heupjes en ruggetje;)
    Kind wordt gedwongen om te zitten. Kind kan immers nog niet zelf zitten. En DAT is slecht en dat wordt afgeraden door fysio's. Voor een kind wat als zelf kan zitten is het niet schadelijk. Maar goed, als een kind zelf kan zitten dan is zo'n ding ook niet nodig. Als ze zelf kunnen zitten dan kunnen ze in de kinderstoel.
    Om deze reden worden die bumbo's dus ook niet bij ons op het dagverblijf gebruikt.
    Ze zijn slecht als kind nog NIET zelfstandig kan zitten en overbodig als kind WEL zelf kan zitten. Een dagverblijf die een bumbo gebruikt voor kindjes die niet zelfstandig kunnen zitten, is wat mij betreft, slecht bexig.

Deel Deze Pagina