woordenversprekingen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Iggylover, 1 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    sinds ik zwanger ben verspreek ik me echt heel veel en ga ik soms zelfs stotteren...

hebben meer mensen hier last van?

2. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Het stotteren niet, maar het verspreken had ik ook tijdens de zwangerschap van Simon! Het was zelfs zo erg dat ik bijvoorbeeld 'boot' zei als ik 'pan' bedoelde ofzo, echt heel erg!
    Ik merk nu al dat ik niet op de juiste woorden kan komen, dus het zal wel dezelfde kant op gaan vrees ik... ;)

Maar jij gaat ook stotteren?

3. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja heel soms... maar de versprekingen zijn het ergst... mijn man ligt steeds dubbel van het lachen van hetgeen wat ik zeg... en ik moet ff nadenken van huh?
    als ik de mand van de hond wil zeggen komt er tand van d ehond uit of ik brabbel iets
    das ook erg vaak kom ik niet meer uit mn woorden

4. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    heb ik ook last van:D,. mijn vriend ligt dan elke keer dubbel als ik weer wat geks zeg en dan heb ik het zelfniet eens door,.
    :rolleyes:

5. Niet meer actief

Jep, hier had/heb ik ook echt last van.
    Het slaat soms echt helemaal nergens op, de woorden lijken niet eens op elkaar en hebben totaal niets met elkaar te maken.. Echt heel stom.

Ik zei gisteren: Hij is in de kaas bezig!
    Met kaas bedoelde ik schuur/garage. (Ik had wel een paar minuten daarvoor een tosti kaas gemaakt, maar dat deed er al niet meer toe haha)

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Yup heb ik ook, maar sinds ik extra B12 slik is dat stukken minder geworden. Van een vitaminetekort krijg je namelijk ook van die rare woordspelingen. Zo zei ik bv: oh m'n jeus neukt of propte ik woorden in elkaar: Doei en dag werden doeig :D

7. Deng

Deng Actief lid

19 nov 2007
    175
    0
    0
    heb er ook last van!

8. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Ja ik ook!
    En dan vooral woorden met een "o'"erin maak ik eu van
    gister bijv zei ik keugel in plaats van kogel en dan ligt iedereen helemaal dubbel :)

9. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Hahaha! Om zulke dingen kan ik de rest van de dag hartelijk lachen :)

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    geen last van goh ben ik dan de enige die niet last heeft van zulke dingen en andere dingen lol

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja hoor hier nog een.
    Ik kom haast niet meer uit mn woorden soms. Kom gewoon niet op de woorden en blijf dan lekker hakkelen. En mn vriend die helpt dan ook niet ff heh...terwijl hij goed weet wat ik wil zeggen grrr :evil:
    En ik haal voort contstant mn zoontjes door elkaar. Patje heeft al vakantie en miky nog niet. En loop nu dus de gods ganse tijd patje miky te noemen :rolleyes:
    Normaal doe ik dat ook wel eens (of noem er een kara....das dus de hond.. :)) maar dan heb ik t iig nog in de gaten. Nu dus echt niet! :evil:

Heb t trouwens zelfs met typen, dan typ ik iets en dan lees ik t terug en dan heb ik echt zoiets van...."did I do that!?" :confused:

12. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hier heb ik ook last van :p
    soms best wel grappig

maar voor me werk niet ik moet de hele dag klanten bellen
    en dingen met hun doorlopen
    en dan zeg ik soms dingen dat ik denk van :confused:

dan lees ik heel binnemonds

13. Niet meer actief

Ja, woorden in elkaar proppen wil ik ook nog wel eens doen!

Laatste stond ik in de keuken, vriend keek tv en ik wilde vragen of ze al begonnen waren en wie de vorige gewonnen had.
    Dit kwam eruit:

Zijn ze al gewonnebaden? :rolleyes:

14. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hahaha gelukkig want ik dacht dat ik enige was met die versprekingen en diue niet uit zijn woorden kon komen!

15. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    ik had er vorige week last van
    wat bleek ik had al heel de dag niet gegeten
    en begon letterlijk WARTAAL uit te spreken
    let idd goed op de vitamines die je binnenkrijgt
    daar kan het ook aan liggen
    ik vond het heeeeel eng want ik wilde een zin zeggen
    maar ik zei rarrrrrrre woorden en brabbelde maar wat
    en stond zelf te kijken van wat doe ik nou :S
    me man lag helemaal dubbel
    we stonden in de suppermarkt :oops:
    toen ik thuis kwam ben ik gelijk gaan eten
    en dat hielp wel heel goed

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

hahaha wat herkenbaar allemaal! Tis dus echt een zwangerschapskwaaltje! Ik kan heel vaak niet op de woorden komen, of ik wil wat gaan zeggen maar ben het dan meteen weer kwijt....

ook kan iik ets antwoorden wat echt nergens opslaat: met uiteten gaan laatst kwam iemand van de bediening langs om te vragen of het smaakte. Ik plaats van ja, zeg ik heel hard DOEI! maar bedoelde ja.... ze zat me raar aan te kijken joh.... mijn vriend proetste het uit van het lachen.... :) :oops:

17. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja makkie dat is zo herkenbaar of ik zeg hoi tegen klanten bij het ns loket terwijl ik doei moet zeggen
    of ze zeggen waar ze heen een kaartje willen hebben en vraag ik nogmaals doodleuk waarheen wilt u?

18. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Hahaha, herkenning, heerlijk!
    Ik vraag vriend met een bloedserieuze blik of hij ook fruit met vruchtjes wil...
    En ik heb het gewoon niet door :oops: .

19. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Whahhaha en ik moest 3x lezen voor ik doorhad wat daar zo vreemd aan is :rolleyes: :)

Ik word er hier soms knetter van hoor. Ik kan niet op namen komen, ik hussel ook dingen door elkaar, ik kom gewoon niet uit mijn woorden. Ik vergeet soms na een paar woorden hoe de rest van de zin nou ook weer moest.....
    Heel herkenbaar allemaal dus :)

20. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    ZOOOO herkenbaar... Ik kan ook vaak niet op woorden komen of gebruik rare woorden (en heb het zelf helemaal niet door). In huis worden twee talen door elkaar heen gesproken (engels en nederlands) en ik haal alles door elkaar maar gooi er voor het gemak ook nog frans tussendoor... Bizar

Enne.. iemand enig idee wat vals haar is? Dat zei ik toen ik iemand met een toupetje zag :oops:

Deel Deze Pagina