Ons dochtertje ligt nu al een week in het ziekenhuis. Ze had heel veel pijn tijdens en na het drinken, nu hebben ze in het ziekenhuis onderzoeken gedaan en zijn ze erachter gekomen dat ze een probleem heeft aan haar darmpjes. Heel erg balen dus allemaal. Maar morgen mag ons kleine meisje weer fijn naar huis, en nu wil ik die lieve verpleegsters een kleinigheidje geven. Ik weet alleen niet of dat de bedoeling is. Heeft iemand wat leuke tips voor mij?
Nou ik denk daar wel aan, het is hun werk. Maar ze zijn zo geweldig geweest voor ons dochtertje, ik vindt wel dat ze een kleinigheidje hebben verdiend
Wij hebben een zelfgemaakte kwarktaart en appeltaart gebracht. Met een mooie bedankkaart erop. Waren ze erg blij mee...iets voor bij de koffie.
Aan de 2 pedagogische medewerkster die enorm veel voor ons hebben gedaan heb ik 2 ritual paketten gegeven en voor de rest van de verpleging een grote taart. Ons zoontje heeft vorig jaar 5 weken in het ziekenhuis gelegen. En door 2 fantastische pedagogische medewerksters werd het voor ons een beetje makkelijker. Ik vond dat er wel iets tegen over mocht staan.
Wij hebben het gewoon ooit gevraagd aan de dames en heren, die gaven aan aub zeker geen taart of snoep oid....dat doet iedereen en komt ons de neus uit...als je dan echt iets wilt doen dan een "donatie" voor in de pot, dat word dan bijgelegd voor het afdelings uitje. Dus wij doen sindsdien als we ooit een tijdje in het ziekenhuis vertoeven ca 10 euro in een enveloppe met een leuke kaart.
Ik heb destijds een lekker-pakket gegeven voor in hun kantine + een bos bloemen en een bedankt-kaart voor op de afdeling.
Je mag niet 1 persoon geld geven omdat je die extra lief vind. Maar wel aan een heel team vaak. Zodat ze er samen iets mee kunnen doen. (uit eten met zijn alle, nieuw schilderij ofzo) Dit is vaak zo, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel
Ik heb hier nooit aan gedacht moet ik zeggen. Lisa heeft met 2,5 maand 2 weken in het ziekenhuis gelegen, maar we hadden zoveel aan ons hoofd dat we dus niets hebben gedaan, waren blij dat we eindelijk weg konden... Maar ik zou het even navragen, het is wel leuk om geld voor een pot te geven, maar moeten ze wel een pot hebben . Anders zou ik gewoon wat lekkers geven.
Ik werk zelf als verpleegkundige, we mogen geld aannemen voor in de pot voor bv uitjes, versiering maar daar wordt bv ook met pasen kerst etc een ontbijt voor personeel dat dan moet werken mee gedaan. Een kado voor 1 iemand specifiek mag je officieel niet aannemen, alleen dingen die "op" kunnen zoals eten, drinken, bloemen en dan dus geld voor in de pot. Van een stagaire kregen we een keer een set nieuwe koffiekoppen en theebekers voor de zusterspost dat was ook erg leuk. Misschien dat op een kinderafdeling een deel van "de pot" ook naar de speelkamer oid gaat?
juist omdat iedereen vaak al snoep geeft hebben wij de verpleegkundigen een kistje vol met handzaam fruit gegeven. Hier waren ze erg blij mee en voor wij het ziekenhuis echt uit waren waren de druiven en aardbeien al op!
Hier ook een verpleegkundige, Alle afdelingen hebben een pot, en ja we krijgen al heeel vaak snoep of gebak, superlief hoor en het gaat altijd wel op, maar geld voor de pot voor een uitje is ook altijd fijn En bedank kaartjes die we krijgen hangen we altijd op het prikbord
Wij mogen ook geld aannemen als het voor het hele team is, en stoppen het altijd in het potje voor een afdelingsuitje. Taart is ook lekker hoor, en een snoeppot. Bij ons is alles welkom haha.
Nou meiden, ik heb ze een bedragje gegeven voor in de pot. En een doos mercie Vonden ze erg leuk. Ze hebben gisteren zelfs gebeld hoe met met ons meisje ging, echt lief En ze vroegen als we volgende week op controle moeten komen of we even binnen wilde lopen. Ze miste haar wel heel erg.
Mercie gaat altijd op! Gebak kwam ons ook altijd de neus uit Het fijnste is inderdaad een envelop en evt een mercie