Wat geef je aan der verpleegsters in het ziekenhuis als kadootje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal26, 1 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ons dochtertje ligt nu al een week in het ziekenhuis.
    Ze had heel veel pijn tijdens en na het drinken, nu hebben ze in het ziekenhuis onderzoeken gedaan en zijn ze erachter gekomen dat ze een probleem heeft aan haar darmpjes.
    Heel erg balen dus allemaal.

Maar morgen mag ons kleine meisje weer fijn naar huis, en nu wil ik die lieve verpleegsters een kleinigheidje geven.
    Ik weet alleen niet of dat de bedoeling is.
    Heeft iemand wat leuke tips voor mij?

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    een pot snoep ofzo voor op tafel?

Maar eerlijk gezegd zou ik niets geven niet eens aan denken haha.

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nou ik denk daar wel aan, het is hun werk.
    Maar ze zijn zo geweldig geweest voor ons dochtertje, ik vindt wel dat ze een kleinigheidje hebben verdiend

4. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Wij hebben een zelfgemaakte kwarktaart en appeltaart gebracht. Met een mooie bedankkaart erop.
    Waren ze erg blij mee...iets voor bij de koffie.

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Aan de 2 pedagogische medewerkster die enorm veel voor ons hebben gedaan heb ik 2 ritual paketten gegeven en voor de rest van de verpleging een grote taart.
    Ons zoontje heeft vorig jaar 5 weken in het ziekenhuis gelegen. En door 2 fantastische pedagogische medewerksters werd het voor ons een beetje makkelijker. Ik vond dat er wel iets tegen over mocht staan.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Niets of iets voor bij de koffie (een doos Merci ofzo)

7. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Zou idd iets algemeens doen, voor iedereen gezamelijk. Een pot snoep of iets :)

8. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Wij hebben het gewoon ooit gevraagd aan de dames en heren, die gaven aan aub zeker geen taart of snoep oid....dat doet iedereen en komt ons de neus uit...als je dan echt iets wilt doen dan een "donatie" voor in de pot, dat word dan bijgelegd voor het afdelings uitje.

Dus wij doen sindsdien als we ooit een tijdje in het ziekenhuis vertoeven ca 10 euro in een enveloppe met een leuke kaart.

9. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Dat is ook een goeie tip, dat kan ik natuurlijk ook doen. Maar mogen ze geld aannemen?

10. adi

adi Niet meer actief

Ik heb destijds een lekker-pakket gegeven voor in hun kantine + een bos bloemen en een bedankt-kaart voor op de afdeling.

11. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Je mag niet 1 persoon geld geven omdat je die extra lief vind. Maar wel aan een heel team vaak. Zodat ze er samen iets mee kunnen doen. (uit eten met zijn alle, nieuw schilderij ofzo)
    Dit is vaak zo, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.231
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb hier nooit aan gedacht moet ik zeggen. Lisa heeft met 2,5 maand 2 weken in het ziekenhuis gelegen, maar we hadden zoveel aan ons hoofd dat we dus niets hebben gedaan, waren blij dat we eindelijk weg konden... Maar ik zou het even navragen, het is wel leuk om geld voor een pot te geven, maar moeten ze wel een pot hebben ;). Anders zou ik gewoon wat lekkers geven.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik werk zelf als verpleegkundige, we mogen geld aannemen voor in de pot voor bv uitjes, versiering maar daar wordt bv ook met pasen kerst etc een ontbijt voor personeel dat dan moet werken mee gedaan. Een kado voor 1 iemand specifiek mag je officieel niet aannemen, alleen dingen die "op" kunnen zoals eten, drinken, bloemen en dan dus geld voor in de pot. Van een stagaire kregen we een keer een set nieuwe koffiekoppen en theebekers voor de zusterspost dat was ook erg leuk.

Misschien dat op een kinderafdeling een deel van "de pot" ook naar de speelkamer oid gaat?

14. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    juist omdat iedereen vaak al snoep geeft hebben wij de verpleegkundigen een kistje vol met handzaam fruit gegeven.
    Hier waren ze erg blij mee en voor wij het ziekenhuis echt uit waren waren de druiven en aardbeien al op!

15. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een verpleegkundige, :)
    Alle afdelingen hebben een pot, en ja we krijgen al heeel vaak snoep of gebak, superlief hoor en het gaat altijd wel op, maar geld voor de pot voor een uitje is ook altijd fijn :)
    En bedank kaartjes die we krijgen hangen we altijd op het prikbord
    :)

16. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wij mogen ook geld aannemen als het voor het hele team is, en stoppen het altijd in het potje voor een afdelingsuitje. Taart is ook lekker hoor, en een snoeppot. Bij ons is alles welkom haha.

17. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nou meiden, ik heb ze een bedragje gegeven voor in de pot. En een doos mercie :D
    Vonden ze erg leuk.
    Ze hebben gisteren zelfs gebeld hoe met met ons meisje ging, echt lief :D
    En ze vroegen als we volgende week op controle moeten komen of we even binnen wilde lopen.
    Ze miste haar wel heel erg.

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Mercie gaat altijd op! :)
    Gebak kwam ons ook altijd de neus uit :D
    Het fijnste is inderdaad een envelop en evt een mercie