rond zes maanden gaan kinderen lettergrepen zeggen in plaats van willekeurige klanken maar nog wel zonder betekenis. bijvoorbeeld bababa
@Enmarijn; ik heb de babytaal van Dunstan ook gezien toen J net geboren was. Heeft me echt beter leren luisteren naar haar huiltjes, waardoor ik ze echt ging herkennen. En ze klopten allemaal. Herken ze nu zelfs bij andere baby's!
hier is het sinds een maand of acht praten en ze doet nu een 25 tal woorden. maar nog niet echt zinnen heel af en toe 2 woordjes achter mekaar.
Ik heb hier weleens van gehoord, maar me er nooit zo in verdiept. Wel heel interessant! Ik heb in de eerste maanden wel geleerd onderscheid te maken in haar huiltjes (honger: hoog en schel, krampjes: met 'hikjes' ertussen, moe zijn: lang en zachtjes jengelen). De kraamverzorgster opperde trouwens dat 'mamm' afgeleid is van 'mem', het aloude woord voor de borst
mijn zoon zei toen hij 5 maanden was heeeeeel soms mama in buitenlandse taal en daar schrok ik me echt kapot van. Ikb dacht steeds ik fantaseer en mijn eigen moeder geloofde me niet eens tot dat ik bij haar op vakantie kwam wanneer hij net 6 maanden was had ze het ook 1 keer gehoord. Ik weet niet maar je hoort zoiets nooit en eigenlijk is het wel onmogelijk denk ik dan en idd klanken Maar bij mij zei hij al mama