Wat kan dit zijn? (zoon plast zeer weinig...)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Roozjuh, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Mijn zoontje is 3.5jaar. Hij heeft hele week al koorts en hoest vreselijk(en door t hoesten moet ie soms spugen) Nu is t hoesten minder, spuugt niet meer, geen koorts maar eet ook niet. Geen honger zegt ie. Hij drinkt wel heel veel, beker na beker na beker. Dus het eten maak ik me geen zorgen om. Als hij maar drinkt

Maar nu...
    Hij plast bijna niet. Gister heeft hij maar 4x geplast(en onwijs veel gedronken) en zijn urine is donker geel. Vanmorge proberen op te vangen zodat het getest kon worden op blaasontsteking. Na 2uur! op wc zitten eindelijk met moeite een mini plasje. meteen naar dokter, testen en.... niks te zien!!! Ik was met stomheid geslagen. Nu moet ik dus wéér urine opvangen en weer langs brengen en dan gaan ze nog maar een keer testen. Komt er weer niks uit, dan gaan de dokters overleggen hoe nu verder.

Maarja, aangezien hij vandaag pas om 11uur had geplast(en laatste keer daarvoor was gister avond 21.00) kan t nog wel even duren voor hij weer moet plassen.

Dussssss, wie weet heeft iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn. Bij de artsen hoef ik niks te verwachten, heb namelijk alles zelf moeten aangeven en vragen wat t zou kunnen zijn en ze komen zelf nergens mee. Op mijn aandringen willen ze nu nog een keer testen, als t aan hun lag gebeurde er nu niks verder omdat ze dus niks hebben gevonden

En noway dat ik dit zo laat gaan, want weekend komt eraan, kerst en dan zit ik met deze ellende komende week.

Symptomen:
    - Pijn in zn buik als hij moet plassen zegt ie. denk dat ie daarom ook niet durft/wil plassen.
    - Pijn in zn rug zei hij gister maar heb m daarna er niet meer over gehoord. kan dus ook zijn van het vele hoesten)
    - Donkere urine
    - Zeer weinig plassen ondanks dat hij veel drinkt
    - hoesten
    - ietsjes verkouden maar niks bijzonders
    - eet niet, slaat zelfs patat af(wauw!!)
    En hij zei vanmorge dat hij graag wilde plassen maar het lukte hem gewoonweg niet. Hij heeft 45min bij de wc gestaan, daarna pauze van 10min en toen weer 45min op potje. We zijn uiteindelijk 2uur bezig geweest voor een mini plasje. Je zou toch denken dat er een waterval uit zou moeten komen na 13uur niet te hebben geplast snachts

kom maar op met de ideeen!!!!
    Ik ben radeloos:(

2. Bri

Bri Niet meer actief

Omdat hij aangeeft pijn te hebben, en hij wel veel drinkt maar niet / nauwelijks plast, zou ik zéker nu nog weer aan de bel trekken. Misschien kunnen ze checken of zijn blaas vol is, en dan eventueel katheteriseren?

Ik zou denken dat er misschien iets met zijn nieren is; die maken namelijk urine aan. En aangezien de plas die hij heeft heel donker is, krijg ik toch het idee dat daar iets niet goed gaat.

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja dat idee had ik dus ook, maar ze hebben niks in zn urine gevonden. eiwitten, geen bloed of ontstekingen, helemaal niks dus. daarom wil ik nu weer zijn urine inleveren en laten nakijken. maarja tis ondertussen al half 1 en hij heeft nog steeds niet geplast...

4. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Nierbekken onsteking? ik roep maar wat hoor. Maar dat is het eerste wat bij mij opkomt. En anders verwijzen ze hem maar door lijkt mij niet helemaal ok.

groetjes kim

5. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eens met bovenstaande. Als hij er last van heeft rechtvaardigt dat toch verder onderzoek lijkt mij.

Sterkte!

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    nierbekkenontsteking kwam hier ook in gedachten.

net bij dokter geweest voor 2de urine test, en kwam weer niks uit. dokter kwam er maar bij(ken ik mn hele leven al die man) en die ging naar zn buik luisteren en toen naar zn oren kijken en daar vond hij de oorzaak. dubbele oorontsteking, en flinke ook nog eens. Volgens de dokter kan het dus zijn dat de pijn van zijn oren, zich uit in buikpijn en hij daarom niet wil plassen/poepen.

Zeer vreemde oorzaak als je t logisch gaat bekijken. maar nu kuurtje en moet binnen paar dagen helemaal over zijn

7. Bri

Bri Niet meer actief

ik hoop het voor jullie!

en goed dat je toch weer bent gegaan, als hij zoveel last heeft dan is dat niet fijn om zo het weekend (en de kerstweek) in te gaan.

Deel Deze Pagina