als ik eht zo lees is mijn kleine meid neit snel die zegt namelijk nog geen papa of mama bewust niks.. en alles is ja ja ja en verder alleen echt haar taaltje nog? moet ik me zorgen gaan maken dan? want volgens mij is ze dan erg traag en we oefenen toch echt veel
Hier heel veel onverstaanbare babypraat... Wel papa, mama, oma, die, heel soms buba (bumba), dada of hoie (incl. zwaaien) nana, euh en dan wijzen, nee en ja. Maar nee en ja is niet bewust!
Dit gaat vast opschepperig lijken, maar dat is niet de bedoeling . Alyssa is gewoon erg vlot met praten: Papa, mama, oma, bumba, poppa (van bumba), tumbi (van bumba), nijntje, dipsy, lala, po, hondje, poes, konijn, kip, uil, kameel, muis, vis, paard, beer, leeuw, casia (cavia), sjaap (schaap), vogel, bloem, poeh, bal, auto, koek, banaan, appel, bad, vies, kam, sokken, hai, doei, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ze zegt ook al een aantal namen van famillieleden. Ze gaat nu ook steeds vaker met 2 woorden praten. Alyssa is heel leergierig wat praten betreft, daarentegen duurt het denk ik nog wel even voordat ze los loopt
Hier ook duidelijke woordjes maar het meeste brabbeltaal. Papa Poes Bob (de kat) Aai To (Auto) Toet Ja
Hier nog steeds geen woord, en hij is nu 14 maanden. Hij brabbelt wel veel en weet ook dingen duidelijk te maken door klanken. Ik maak me geen zorgen, elk kind heeft zijn eigen tempo hierin Groetjes, vonneg
mama en papa en babygebrabbel. maar ja dat komt waarschijnlijk ook doordat wij twee talen spreken thuis en het nog niet allemaal kan plaatsen
Iris zegt nu mama au die daar papa baby watte pop isses voor iris oera heh toet voor toetjes en toet voor auto shoen voor schoen nee ja die daar mmm als ze iets lekker vind \ beh als ze iets vies vind bal geef bal weg opa oma danke umba voor bumba oes voor poes ond voor hond
Noa zegt: woef woef poe (poes) mauw is dat? hebbuh mamma opa tita (tiktak van de klok) etuh (eten) die, die, die! (en dan de aanwijsfunctie aan he!... ) Ik ben supertrots op mijn meisje met haar woordjes...!