woow wist niet dat t zo moeilijk was !!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Behappy, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Behappy

Behappy Niet meer actief

ik weet dat het nog vroeg is , maar wij zijn nu al aan t kijken naar wat namen..maar jeetje mina..wat is dat moeilijk !dat had ik eerlijk gezegt echt niet verwacht.. :( we hadden eerst een leuke naam maar begon na een paar uur alweer te twijfelen .. :p

nou vroeg ik me af of er nog dingen zijn waar je op moet letten met een naam ..?

en hoelang duurde het bij jullie voordat jullie echt een vaste naam hadden?

2. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Bij onze eerste meid hadden we tot 34 weken een naam en toen als nog verandert:p
    Bij deze meid kwamen we er niet echt uit maar hebben nu een keuze gemaakt en proberen daar aan te houden maar het kan zo zijn dat we op het eind weer veranderen.

Waar ik op let hoe staat het bij de achternaam.
    Is het makkelijk uit te spreken.
    En wat zijn de initialen Ikzelf ben BH en heel veel mee gepest;)

Succes met zoeken er komt een moment dat je De naam hebt:p

3. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    wij zijn er net uit welke naam we doen:)
    wat ik heel belangrijk vond is dat mijn kind niet gepest zou worden om de naam..bijv. jolein-->konijn enz enz.
    succes verder met een naam uitkiezen!!

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Oeps dan waren wij wel erg vroeg. Wij hadden ten tijde van de kinderwens al twee namen bedacht! T was niet moeilijk ook... we waren er meteen over eens na het namenboekje door gebladerd te hebben en ik dacht altijd: als ik zwanger ben dan ga ik nog wel eens ECHT nadenken of we de namen nog steeds mooi vinden maar ze bleven de twee mooiste en zijn dus altijd zo gebleven.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Bij de eerste wisten we het al voor de zwangerschap, bij deze zwangerschap staat het ook al 100% vast :D

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bij onze zoon hadden we wel een naam voor als het een meisje zou worden (de naam van een goede vriendin van mijn man die zelfmoord gepleegd heeft). We waren al een tijd opzoek naar een jongensnaam maar werden het niet eens en niks was echt goed genoeg. Totdat ik aan het opruimen was en ik foto's van de middelbare school tegen kwam. In mijn klas zat een jongen die een erg leuke naam had. De jongen zelf was ik inmiddels al vergeten maar door de foto kwam de naam boven. Ik riep hem en mijn man zei JAAAA!!!!

Bij onze 1e dochter hadden we al een naam voordat ik zwanger was. Toen onze zoon net geboren was kreeg mijn man een collega die zo heette. We vonden het beiden een super mooie naam en zeiden voor de grap bij zijn afscheid (toen hij een andere baan kreeg) als we ooit een dochter krijgen noemen we het naar jou. Toen ik twee jaar later zwanger bleek en het een meisje bleek te zijn vonden we die naam ineens niet meer "passen". We hebben internet en alle namenboeken erbij gehaald maar toch haalde niks het bij die naam en is het uiteindelijk toch die naam geworden.

Omdat we graag namen wilde die hollands waren maar niet vaak voorkwamen en de namen van onze zoon en dochter steeds vaker hoorde ben ik bij mijn derde zwangerschap die gaan zoeken in Hollandse oude namen. Ik vond er 1 waar ik direct weg van was. Mijn man vond het niks totdat hij 3 weken later vanaf de bank riep; ........(naam dochter) dat moet hem toch maar worden.

Ik moet zeggen, ze zijn inmiddels 9, 6 en 3 maar ik vind de namen super bij hun passen en vind ze nog steeds even mooi! Ik heb zelfs als ik mijn kindjes roep nog elke keer het idee, dat ik heel blij ben dat we ze deze namen gegeven hebben.

Het kan even duren maar vroeg of laat kom je de naam tegen die goed bij jullie past.

7. Maia

Maia Niet meer actief

Bij onze eerste hadden we met week 14 ongeveer een naam. Na een aantal weken begon ik te twijfelen. Toen ergens tussen week 20/24 de volgende naam. En ja hoor, na een aantal weken begon ik te twijfelen. Denk rond week 34 dat we haar laatste naam hadden en ik twijfelde er niet meer over (of het kon gewoon niet meer i.v.m. de bevalling ;))

Ik had heel sterk dat ik er op een gegeven moment scheldnamen op ging bedenken en kon daar niet mee stoppen dus tja, dan maar weer een andere naam.

Nu hadden we hem al rond week 12 en ik twijfel nog niet hihi
    Maar ja, hij stond al op ons lijstje (allebei voor jongen en meisje) van Fleur, dus we hebben dat lijstje er weer bijgepakt.

8. Dootjuh86

Dootjuh86 Lid

19 mei 2012
    95
    0
    0
    ass. Manager/klant adviseur
    In het mooie Drenthe
    Ik hoop dat wij er inmiddels ook uit zijn!
    Ikzelf hou meer van een korte naam, terwijl m'n vriend een wat langere naam mooi vind..
    Ook zijn we inmiddels al een paar keer van naam veranderd, maar de naam die we nu hebben vinden we nu zelf al een tijdje mooi!
    Maar vrienden van ons hebben tot het moment dat hun kleine geboren was nog in twijfel gestaan!

9. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook lang nagedacht over de namen.
    Wat voor ons belangrijk is is:

Kun je het zelf goed uitspreken
    Hoe wordt het afgekort (bij een langere naam)
    Wat worden de initialen (niks geks, en niet hetzelfde als andere gezinsleden ivm de post etc)
    Hoe klinkt het met de achternaam
    Zijn er erg veel scheld namen op te rijmen
    Wat betekend de naam

Dat zijn wel de belangrijkste
    Succes!
    Wij zijn eruit (geloof ik ;))

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik let op initialen, zo zijn er bij mn man thuis maarliefst 3 met dezelfde initialen, niet handig voor post en bankzaken enzo. Verder moet je gewoon vaak samen de naam gebruiken. Meisjesnaam bij dochter hebben we lang over gedaan, deze babynaam wisten we meteen.

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Bij mijn dochtertje waren we er vrij snel uit.

Maar nu heeft het vrij lang geduurt. Afgelopen zaterdag hebben we loodjes getrokken, omdat we met 3 namen bleven zitten. We zijn net zo lang door gegaan tot we beiden het briefje met dezelfde naam hadden.

12. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    voor een dochtertje wisten we het gelijk ,maar klein betwetertje in de buik bleek na een 12weken een jongen te zijn!!!
    dus wij maar zoekene zoeken zoeken en rond de 20weken eindelijk een jongensnaam gevonden die we samen mooi vonden ,nu alleen nog de schrijfwijze

13. celinac

celinac Actief lid

18 okt 2011
    289
    0
    0
    Ja het is een hele klus.. we waren vanaf dag 1 allebei verliefd op de naam Chloe, maar die hebben we rond de 34 weken alsnog even veranderd omdat Chloe al zo super vaak voor komt in Nederland de afgelopen jaren.

Met namen is het meestal 'love at first sight', volgens mij. Als je er 1 tegen komt weet je gewoon dat die het moet zijn.
    Gelukkig heb je daar nog even voor! ;)
    Succes!

14. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij onze dochter hadden we meteen na de geslachts bepaling (2weekjes) een naam.
    Waar ik op gelet heb is dat het niet met iets lulligs te rijmen viel.
    En verder gewoon wat wij persoonlijk mooi vonden.
    Nu met de tweede heb ik al een naam voor een jongetje maar nogniet een meid, maar ik heb nog even voor we weten wat het word. :D

15. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ik vind het ook heel moeilijk. We hebben heel veel leuke meisjesnamen en voor een jongen kunnen we niks bedenken.
    Dat was ook al zo toen ik zwanger was van onze dochter. Voor een meisje waren we er toen vrij snel uit, maar een jongensnaam wisten we echt niet. Blij dat het een meisje is :)

Maar nu dus weer hetzelfde probleem :) Alleen kan ik nu niet kiezen uit een lijstje meisjesnamen, en er komen nog steeds leuke bij. Maar een echt leuke jongensnaam is moeilijk!!!

Nu is het wel lastiger, omdat de naam gewoon ook mooi moet passen bij die van onze dochter, en je moet geen rare combi's krijgen. Verder willen we niet dezelfde initialen als onze namen.

O, wat lastig, wie weet er nog een leuke korte, stoere Hollandse jongensnaam? :)

16. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben vooral gekeken naar de betekenis en oorsprong van de naam.
    We hebben voor de 1 eerste zwangerschap altijd al een jongensnaam en een meisjes naam in gedachten gehad, maar uit eindelijk is het iets heel anders geworden.
    Bij mijn dochter noemde ik de naam en niemand vond m mooi.. mijn man niet en niemand van de familie. Ik begon na een paar weken twijfelen, maar opeens riep iedereeen hoe moe die eigenlijk wel is en dat ik echt niet meer mag veranderen.
    Onze dochter heeft een lange naam die bijna niet voorkomt in nederland.. de meeste mensen vinden het een prinsessennaam, ben ik wel blij om.

17. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ben bijna 40 weken en we hebben nog niet definitief de naam. Vorige week vond m'n vent dat de naam ook leuk was voor de Labarador van de buren, nou ga je dan! We komen er niet uit, we hebben besloten in eht ziekenhuis te beslissen. Keuze uit 3 namen...pfffl

18. zuurstok

zuurstok Lid

13 mei 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste wist ik al hoe ik wilde dat mijn dochter zou heten.. dus toen het inderdaad een meisje bleek te zijn moest ik alleen mn man nog overtuigen.. en dat was een piece of cake :p
    Mijn man verzon met 13 weken de naam voor een jongetje.. die nu dus absoluut niet meer op het lijstje staat.. dat is nu een heel andere naam voor een jongen (zag hem op een vrachtwagen staan, haha) Voor een meisje hebben we een heel lijstje.. maar ik heb nog nergens hét gevoel zoals ik eerder had..

We zoeken korte namen, niet te nederlands, geen rare afkortingen, en het liefst 1 lettergreep, en natuurlijk passend bij de naam van onze dochter.. dus dan jou je niet zo gek veel over :p

19. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ik heb al vanaf mn pubertijd een naam voor een meisje, als ik ooit een meisje ga krijgen gaat ze sowieso zo heten! Vriendlief had dus weinig keus (hij vind het gelukkig ook een mooie naam hoor!!), dus heb hem laten nadenken over de jongensnaam. Helaas heeft hij niet zo'n leuke in gedachten, dus daar gaan we nog even over nadenken... (Hoop stiekem toch dat ik een meisje in mn buik heb, dan kan ik eindelijk de naam geven die ik al zo lang in gedachten heb :p)

Oppassen met rijm-mogelijkheden is lastig hoor! Als je kindje gepest gaat worden zijn andere kinderen verbazingwekkend creatief hoor, en dan komt het vaak niet door de naam... We hadden op de basisschool 2 Leonie's in de klas, het ene meisje had een bril en vreselijk dik haar wat vaak erg wijd uit stond, zij werd Loony genoemd (Loony Tunes). Die andere Leonie had alles mee, ze mocht veel dingen van haar ouders en was echt een populaire trendsetter, die werd dus netjes door de pestkoppen Leonie genoemd (maarja, dat waren dan ook haar vrienden, zij pestte zelf die andere Leonie ook met haar eigen naam ;))

Kortom, als kinderen gemeen willen zijn vinden ze wel iets hoor...
    Ik was "Lilian in de pan" "Lilian kan dr niks van"(sporten) Zijn dingen die nergens op slaan, maar als je klein bent en 15 kids uit je klas blijven het maar naar je schreeuwen staat het huilen je ook nader dan het lachen... :(

20. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ben een zeikerd met namen heb ik ontdekt (en manlief ook, gelukkig zeiken we wel in dezelfde richting ;)) Voor meisjes hebben we ideeen genoeg maar nu met 2 jongens op komst pffff wat een klus! Zitten nogal wat eisen aan wat ons betreft:
    *moet fatsoenlijk te spellen/uit te spreken zijn, liefst ook internationaal een beetje te doen, maar dan ook weer geen typische engelse naam ofzo, beetje neutraal.
    * ben niet zo van de 'schattige namen' hij moet een heel mensen (mannen-)leven meekunnen....heb een leraar gehad die Valentijn heten, gut wat vonden we dat als klas een grappige ontdekking.
    *geen ouderwetse Jan, Piet, Klaas naam maar ook geen moderne Dilano of Jayden of versies daarvan die je nu veel hoort.

En dan zijn er nog namen die op zich wel okee zijn maar door associaties met mensen die we kennen alsnog afvallen.

We hebben nu een shortlist van 6 namen die we wel vinden kunnen geloof ik, daar moeten er 2 van over blijven (ik vrees dat de jongens geen 2e naam zullen krijgen zoals hun zus, zij is vernoemd naar haar oma. Dan de jongens die van de opa's erbij zou je denken, maar manlief vindt de naam van zijn vader 'geen naam' en wil daar zijn zoon niet mee opzadelen ;))

Deel Deze Pagina