constant harde buik en buikpijn in bovenbuik

Discussion in 'Zwangerschap' started by gekkies, Jun 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gekkies

gekkies Actief lid

Feb 21, 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Sindag afgelopen week lijkt het wel of ik constant een harde buik heb. Dit gaat meestal pas over als ik ga liggen, als is dit ook niet altijd zo. Ik doe zittend werk en merk als ik begin dat ik dan gelijk een harde buik heb en deze eigenlijk pas in de middag over is. Tussendoor is mijn buik dan wel even zacht. Het vervelende is alleen dat ik een heel drukkend/gespannen gevoel heb net onder mijn borsten als dit heel de tijd aanhoudt. Ik denk zelf dat je het een beetje kan zien als spierpijn.

Wie herkent dit ook?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoeveel weken ben je zwanger? En is je urine al gecontroleerd op blaasontsteking? Bij mij is vaker een harde buik als normaal meestal een blaasontsteking ( En die heb ik doorlopend deze zwschap ) Verder zou ik dit toch met je verloskundige overleggen want het lijkt me een teken dat je het rustiger aan moet gaan doen. Harde buiken zijn vaak een waarschuwing van je lichaam.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Bedoel je dat je hele buik hard is, want zoals mijn vk heeft uitgelegd is een harde buik iets plaatselijks.
    Ik heb (vrijwel de hele zwangerschap al) dat mijn buik hard is, net een opgeblazen ballon. Dat gespannen gevoel onder de borsten herken ik ook wel. Het is met name bij het zitten. En bij mij helpt het inderdaad ook om te gaan liggen of in bad te gaan (dus dat doe ik dan ook vaak). Maar wat het precies is en wat je er mee moet, dat weet ik niet. Ik heb het aangegeven bij de vk, maar die kon er ook niet echt iets mee..

4. gekkies

gekkies Actief lid

Feb 21, 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben inmiddels 33 weken zwanger. Het is inderdaad dat heel mijn buik gespannen voelt. Urine is al een keer gecontroleerd, maar was toen schoon.

5. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Is je bloeddruk ook oke?

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,033
    2,895
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zou idd ook even je bloeddruk laten controleren. Ik moet nl. de VK bellen als ik pijn krijg aan de bovenkant van m'n buik (in combinatie met die te hoge bloeddruk). Ik dacht dat het dan zou kunnen duiden op zwangerschapsvergiftiging. Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar beter een keertje te veel bellen als net een keer te weinig toch?!

7. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

May 18, 2012
    431
    0
    0
    Ik herken t helemaal.
    Ben vanaf 31 weken halve dagen gaan werken en sindsdien heb ik dat gevoel niet meer.

Als je bloeddruk verder oke is, dan vermoed ik dat het gewoon een kwestie is van rustiger aan doen.

8. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    bij mij lijkt het soms ook net of ik harde buiken heb maar dan voel ik eens goed en dan is het echt gewoon de kleine spruit die weer in een rare houding.en zijn kontje uitsteekt of zijn rug tegen de zijkant duwt.en harde buiken zijn niet erg als ze maar geen pijn gaan doen.maar als je het niet vertrouwd gewoon je vk bellen beter een keer teveel dan tewijnig.

Share This Page