word een beetje moe van de opmerkingen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nijntje op de mac, 25 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Het ligt aan de sokjes Beatrice.. als die ook roze waren geweest dan zouden ze het vast hebben gezien. ;)

2. 078mama

078mama Niet meer actief

Het moge duidelijk zijn dat ik wel van roze hou haha

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Maar het shirt was ook wit eronder en tja dan moet het wel matchen natuurlijk! En roze sokken waren misschien een beetje over the top geweest hahaha

4. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Ik snap je helemaal. Het is niet helemaal vergelijkbaar maar ons meisje heeft een klein jaar in een spreidbroek gezeten. Daardoor paste ze alleen in de kinderwagen als we die vulden met allerlei kussens, waardoor ze daar op lag. Zag er een beetje vreemd uit, maar kon niet anders vanwege die broek. De opmerkingen van vreemden waren niet van de lucht. Het allerergs vond ik dat mensen elkaar gingen aanstoten en dan wijzen naar ons. Vreselijk, zo brutaal!
    Iemand schreef het hier al: in Nederland zijn we zo brutaal, we moeten alles maar kunnen zeggen vinden we. Toen we in Spanje op vakantie waren doken mensen de kinderwagen in om te zeggen wat een schatje onze dochter is. In Nederland om te vragen wat er met haar aan de hand is... Heel irritant!

5. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Heel herkenbaar. Mijn zoontje heeft ook een aardbei bovenop zijn bolletje. Echt iedereen, maar dan ook iedereen zegt: aaahhhggg is ie gevallen? Wat zielig, arm knulletje. In het begin legde ik nog netjes uit dat het een aardbei is, maar nu krijgen ze alleen nog maar een NEE als antwoord. Word er gek van, ik doe mijn zoontje ook een petje op, zodat ze zijn bult niet zien.

6. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Heel herkenbaar allemaal!

Ons meisje heeft een spreidbroekje:
    ah, wat zielug
    ah wat heeft ze
    Kijk nou die heeft iets met de beentjes
    etc.etc.

Ze heeft op haar bovenarm wijnvlekken (dus met korte mouwtjes zichtbaar):
    ah, wat heeft ze gedaan
    ah, heeft ze zich verbrand
    Wat heeft die nou??
    etc.etc.

Het is een meisje (vrij duidelijk te zien, al zeg ik het zelf):
    is het een hij of een zij?
    wat ziet hij er leuk uit
    (dit alles met roze kleertjes of jurkjes)

GRRRR
    Snap het helemaal!

Sommige mensen....

7. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Onze dochter heeft ook een grote aardbeienvlek op haar wang.Ik snap heel goed dat iedereen er naar vraagt, maar als je ergens bent en je hebt het al 5x uitgelegd in een uur tijd, dan zijn mijn antwoorden ook niet meer zo vriendelijk..
    Vooral als mensen dan er heel ernstig over gaan praten met elkaar, dan krijg ik er een akelig gevoel over, ze is geen freakshow!!!(beetje overdreven)

En mensen die mijn dochter vaker zien, gaan hele discussies voeren of de vlek en bult nu wel of niet groter is geworden sinds de laatste keer dat ze haar zagen...

Vermoeiend!!!

8. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Heel herkenbaar, ook onze dochter heeft een aardbeivlekje op dr hoofd en er word ook gevraagd wat het is of dat ze zich gestoten heeft. Als mensen het 1x vragen vind ik het geen probleem, maar als ze het iedere keer opmerken als ik ze zie word ik er een beetje flauw van.

En die opmerkingen van: ooohh wat is hij alweer groot!! Terwijl ze een roze jurkje aanheeft, tjaaa ben je blind of wat. Zo dom vind ik dat.

9. Mijn zoontje had dit weekend een legerbroekje aan met een batman tshirtje erboven.

Iemand (die 'm al een keer eerder had gezien notabene :$) zei:
    'Aaah, dat is een meisje zeker? Waar is je zoontje?'

En mensen kijken altijd als je kindje iets heeft wat niet alle kindjes hebben, heel irritant, maar volgens mij gaat dat automatisch..
    Het is wel zo dat, als ik merk dat ik het zelf doe, ik daar niet op focus of heel lang blijf staren, omdat ik weet hoe vreselijk ik het zelf vind :)

Mijn mannetje krabbelde toen ie jonger was altijd z'n gezichtje open als ie boos was, dus dan zaten er wel eens korstjes naast z'n oogje of bij z'n neus..
    Mensen zitten je dan echt zo aan te kijken alsof je dat zelf hebt gedaan :)

10. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    Ik had van de week nog iemand die durfte te vragen wat het was! terwijl ik toch een echt knalroze buggy heb, en m'n meisje een rokje aan had!

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Haha heel herkenbaar, mijn buurvrouw heeft het nu nog over een ZIJ terwijl ik al 100 keer heb gezegd dat ik een zoon heb! ;) Hij draagt jongens kleren, is gek op auto's noem maar op... maar nog steeds heeft ze het over een zij ;)

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Als ze aan mij nu nog vragen wat het is, zeg ik altijd, een HOMO.
    Duh, ze is bijna altijd int roze!

13. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    mss een muts kopen of een trui: it's a girl!! :p

of gewoon een speldje ofzo in haar haartjes?? van het aardbeitje kan ik niets zeggen, geen ervaring mee. maar kan me best voorstellen dat het voor jou erg vervelend is!

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Maakt geen zier uit, Alyna had een een rokje aan en een shirt waar Princess op stond, en toen vroeg iemand nog ;'zo, hoe is het met hem'?
    Moest me wel inhouden toen! (maar het was sowieso al een irritant wijf :p)

@Beatrice; hou jij toevallig van roze?:D

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ik heb zelfs van een kennis een kraamcadeautje gekregen voor mijn zoontje: een jurkje! Wel een blauw jurkje, dat dan weer wel......

16. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Heb je toen om uitleg gevraagd:(:$:(. Wat een rare mensen:x

17. 894hi

894hi Niet meer actief

mijn dochter heeft 2 aardbeien vlekjes op dr buik/ribbenkast aan allebij de kanten een.
    mn man vond het maar raar hij had dat nog nooit gezien...

heel jammer dat de mensen als ze die vlek zien alleen naar die vlek kijken en niet naar ht hele plaatje

zo had mn broertje als baby ook al een soort bruine moedervlek tussen zn billen zitten en mn moeder zij al dat zelf in het ziekenhuis de mensen steeds zeiden "hij heef nog poep tussen zn billen je moet het beter schoonmaken" waar bemoeien ze zich mee?

ook was ik laatst hier in de hoogvliet aan het afreken bij de zelfscan mn dochter begint een beetje te jammeren.. komt een personeelslid naar me toe gaat boven die wagen hangen aaaaaaah wat zielig waarom huild ze? heeft ze een vieze luier? of honger? heeft ze geen speen? geef haar anders even jou vinger...(ondertussen zit ze aan die wagen te schudden) ik had echt zoiest van als je nu niet oprot! ben wel netjes gebleven maar de eerst volgende keer! :mad: is al de 2e keer dat die hoogvliet mensen steeds aan mn kind zitten 1e keer wel wat van gezegt...

18. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Vervelend meid! Tsja mijn nichtje heeft een pigment vlek bij haar oog en daar wordt ook vaak naar gevraagd, erg vervelend. Mijn neefje heeft het trouwens ook, net als of hij chocomelk heeft gemorst. Ende dochter van een vriendin mist een oortje, pff weet in elk geval wat je bedoelt al zijn het niet mijn kindjes snap wel dat het erggg vervelend is!

19. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.309
    2.592
    113
    he wat herkenbaar. Onze Fleur heeft 3 aardbeivlekken in haar gezichtje waarvan twee ook erg opvallen.
    Wordt af en toe niet goed van de opmerkingen. Wil gewoon horen wat een lief kindje en dan pas wat heeft ze daar.
    Maandag moeten we voor een heupecho.
    Zat al te bedenken, stel dat er wat mis is met haar heupje en ze een spreidbroekje moet krijg je helemaal van alles te horen.
    Omdat een vlek op/in haar neusje zit kijkt de kinderarts ernaar. Hij groeit nog steeds en als het zo doorgaat zit haar neusgat dicht.

20. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Rot is dit altijd vind ik. Onze dochter had een tijdje terug heeeeel erg eczeem, nou dan zie je mensen kijken hoor! Iedereen meent iets te moeten zeggen of advies te geven (toppunt was de kantinejuffrouw in het ziekenhuis: je met je hier niet laten behandelen, ze hebben er geen verstand van. Ik moest maar met ezelmelk smeren......). Doodmoe wordt je ervan.

Hier had ze een babyroze jas met babyroze muts met van dat pluche aan: is het een jongen???? Sommige mensen....

Deel Deze Pagina