Mijn dieren hebben vlooien. Ik ben al ruim 2 maanden bezig. De eerste keer heb ik van mijn ene kat 23 vlooien afgehaald en de tweede kat 14, mn hele huis ontsmet, van mn hond 16 vlooien afgehaald, alle dieren gewassen met vlooienshampoo, ingesprayed en pipetjes gebruikt, elke dag kam ik ze met een vlooienkam,mn hele huis gedaan, al het beddengoed op 90 graden, handdoeken etc, echt alles. Ik ben elke keer meer dan 12 uur beziggeweest. Plinten ingesprayed alles. Elke maand herhaald. Elke dag 2 keer gestofzuigd en de zak weggepleurd erna. En WEEEER hebben ze vlooien. Mn ene kat weer 9 vanaf gehaald en mn andere 3. Van mn hond heb ik niets afgehaald. Mn katten komen niet buiten. Elke dag haal ik wel een vlo van ze af. Ik word er echt moedeloos van, ik heb al meer dan honderden euros uitgegeven en ik zit eraan te denken om nu een bestrijdingsbedrijf te bellen. Dit kost ongeveer 200-250 euro, maar ik vraag me af, hoelang blijft dat weer schoon. Wie heeft hier ervaring mee?
Herkenbaar! Echt zo frustrerend is het. Wij zijn hier vorig jaar komen wonen. En toen is het begonnen. In ons vorige huis, hadden ze in de zomer wel eens een paar vlooien. Maar nu! Niet normaal meer! Komt bij ons waarschijnlijk dat de buren te laks zijn om hun katten te ontvlooien. :x :x
Kijk je uit met de combinatie van al die middelen. Als je druppels gebruikt is het niet de bedoeling ook te sprayen en shampoo te gebruiken. Snap de verleiding wel hoor. Welke omgevingsspray gebruik je? Je hebt spray die 6 maanden werkt dus die hoef je niet elke maand te herhalen. We hebben op vakantie een keer dit leuke probleem gehad. Vakantiehuis zat vol vlooien. Heb toen het huis goed ingesprayed en de hond elke dag gewassen met normale shampoo...ik betwijfel wel wat er in godsnaam in die shampoo zat want de vlooien vielen er dood van neer (was shampoo voor mensen). Elke dag kammen. Elke dag alles wassen en heel grondig stofzuigen. Als het echt niet lukt zou ik ook een bestrijdingsbedrijf bellen. Blijkbaar zit er dan ergens een bron waar je zelf niet bij komt.
Gebruik je altijd hetzelfde merk vlooiendruppels voor je katten? Het kan zijn dat daar een immuun tegen is opgebouwd (frontline...).. Ik heb toen een ander merk aangeschaft en dat werkte toen weer prima.
Alle hoekjes en gaatjes en stoffen bekleding stofzuigen en je huis besproeien met anti vlooien middel, dit ook even in de stofzuiger doen, het sproeien hoeft niet elke dag, maar het stofzuigen wel (en dan bedoel ik de plekken waar ze zich kunnen nestelen, dit wordt vaak overgeslagen bij het reguliere stofzuigen) het sproeien hoef je maar twee of drie keer te doen. De dieren behandelen zou ik even laten omdat je in twee maanden tijd al pipets en shampoo hebt gebruikt. Ik zou ze pas na 6 weken weer behandelen, overleg even met de dierenarts wat je nu wel zou kunnen gebruiken en vertel hem wat je al gebruikt hebt, zo kan hij je een goed middel geven. Succes! Weet dat het helse kr*ngen zijn!
Zo heb ik dat met mijn hond! Bij mn schoonouders had de hond toen vlooien, veel gezeik mee gehad! En het is weg ja.. druppels, omgevingsspray alles Maar iedere maand komt er eentje terug (controleer hrm nog steeds iedere dag) Vind het raar, en dan druppel ik weer en dan is t weer weg voor een maand... Snap dr niks van... rn de hond bij mn schoonouders heeft geen vlooien meer maar steeds als ie daar vanaf komt heeft ie er eentje als de druppels zijn uitgewerkt dan..
Ik heb Beapher en exil free gebruikt, geen frontline. Ik heb niet alles gecombineerd maar ze eerst gewassen met vlooienshampoo en toen gesprayed, dit kon geen kwaad volgens de DA. Na een maand pas de pipetten gebruikt maar dit mag je maar eens per 3 maanden doen dus die mag ik nu niet meer gebruiken tot eind april. Omgevingsspray raadde de DA aan om het elke twee weken te doen,gedurende 2 maanden. Ik heb die van Beapher. 1 zon bus red je je hele huis niet eens mee, dus ik heb er per beurt 2 bussen van nodig en heb het nu 4 keer gebruikt in 2 maanden tijd. Dus elke 2 weken gesprayed. Het kost me een godsvermogen. Ik dacht dat alles hielp mdat ik immens veel dooie vlooien in de vensterbank vond en was blij. Helaas. Ik dweil niet, dat is funest werd er gezegd omdat ze gek zijn op vocht. Ik stoifzuig elke dag echt alle hoeken en kieren en ben hier per dag ruim 3 uur mee bezig. Ik word er echt moedeloos van. Alles is ingesprayd, bank, tapijt, plinten, laminaat, stoelen, hondenmand echt alles. Alles van stof heb ik op minimaal 60 graden gewassen (handdoeken en beddengoed en gordijnen op 90)
Auto is ook helemaal gedaan, ik heb er 3 dagen niet in kunnen rijden door die gore lucht, mandjes zijn uitgewassen op 60 graden en volledig ingesprayd, zowel het kussen zelf als de hoes en de mand zelf (plasitic mand) Zelfs mn lampenkappen zijn ingesprayed. Echt om moedeloos van te worden.
Zes maanden lang elke maand elke kat een tabletje Comfortis geven. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
Als ik me niet vergis komen de middelen die je hebt gebruikt bij de dierenwinkel weg? Zo ja, dan toch even bij de dierenarts andere middelen halen. Zelf de ervaring en hoor het ook van anderen, dat de middelen van de dierenwinkel niet afdoende meer werken. Is ook al langer op de markt, waardoor veel vlooien er niets meer van krijgen. Ook zo leuk met vlooienbanden (de oude, zeg maar). Daar gaan de vlooien vrolijk onder zitten. Succes, want is erg vervelend.
Mijn hond zat ook vaak onder de vlooien. Nu gebruik ik pipetjes van Stronghold, en nooit geen vlo meer gezien!
Hier gaat het ook beter na gebruik van stronghold. Máár... het is elk jaar echt weer een gevecht met die takkebeestjes. Zodra de zon begint te schijnen en het warmer wordt, kan je er u tegen zeggen dat ze er weer zijn. Het is wel eens zo erg geweest dat we helemaal onder de beten zaten. Verschrikkelijk. Nu dus het hele jaar door alles preventief behandelen om de zoveel tijd. pff
Ik sprayde, toen ik nog huisdieren had, de bank (en andere dingen met een stoffen bekleding) altijd in met azijn. Ooit eens gelezen dat dat de eitjes kapot maakt.
Ik zou als ik zie wat je allemaal doet idd maar bestrijder bellen...al is het maar om te vragen wat je nog zou kunnen doen. Ik zou er ook echt helemaal moedeloos van worden..al die moeite en geen resultaat succes
ik gebruik voor de hond tabletten van de dierenarts, dan is binnen 4 uur alles dood, de katten met activil, ook via de dierenarts, en ik koop in duitsland een bom, die vernevelt en dan is je huis 6 mnd vlo vrij. doordat het vernevelt komt het ook in alle kieren en spleetjes, zo zijn we hier nu al 1,5 jaar vlo vrij.
Ik heb wel eens gehoord dat je vlooien(eitjes) onder je schoenen mee naar binnen kan nemen. Geen idee of dat echt waar is, maar wellicht de moeite waard om op te letten dat je je schoenen uit doet, desnoods in een schuurtje zet en daar weer slippers oid aantrekt die je dan ook alleen binnen aan houd?
Hoezo mag je die pipetten maar eens in de 3 maanden gebruiken? Of bedoel je niet de pipetten in de nek? De pipetten voor hond en kat die wij hadden mochten wel elke maand, voor vloeien zouden ze langer moeten werken, maar voor teken niet. En dus mogen ze gewoon elke maand.