Word er doodziek van!

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Brrrrrr, jakkes! Krijg de kriebels als ik het lees!!

2. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Jee, wat een werk heb jij er al aan gehad zeg..
    Ik haat die schijtbeesten echt, hardnekkige mormels zijn het. Twee jaar geleden hadden wij ook een plaag. Gesprayd, hond meerdere malen ontvlooid met pipetjes, gestofzuigd tot ik er spierballen van kreeg.
    De oplossing was uiteindelijk toch de spray van de dierenarts (ik had dezelfde als jij, blijkbaar bestaat er toch resistentie voor) in combi met anti-vlooientabletten van de dierenarts (ik dacht stronghold). Deze zorgen ervoor dat de vlooienkrengen zich niet meer kunnen voortplanten.

Ik hoop dat je er snel vanaf bent, dit is zo vervelend. Sterkte!

3. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Same here..... Ben al sinds december bezig en van de week weer vlooien. Komt omdat er geen echte winter is geweest, dus alle vlooien hebben het buiten overleefd. Bij mij zat de vlooienplaag alleen op zolder. Ook alles gewassen en gesprayd en de kat pipetjes in zijn nek. Ik gebruik Advantage via de DA en die moet elke maand. Dacht eigenwijs van kan vast wel een maandje overslaan. Heb februari dus geen pipet gezet en wat heb ik daar nu spijt van.....

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Vlooien zijn echt verschrikkelijk....

Het probleem is vaak dat maar vijf procent van de vlooien OP het dier zitten, de rest zitten in de omgeving (bank, plinten kleed etc.) De vlooien leggen eitjes, die komen uit en dan worden de larven poppen... en hier zit het probleem in, poppen zijn niet te bestrijden, geen enkel middel kan de pop doden.
    Het kan dus inderdaad zijn dat het lijkt of je de vlooienplaag onder controle hebt, maar een aantal weken later ze er weer helemaal onder zitten. Dit zijn dus de nieuwe poppen die uitkomen.

Wat ik zou doen is:
    Een half jaar lang iedere maand een goed vlooienmiddel gebruiken (stronghold is echt een goed middel, tevens een ontworming)
    Eventueel kun je de katten een anti-vlooienprik geven (program) die zorgt ervoor dat de vlooien op de kat steriel worden, dus de eitjes die ze leggen komen niet meer uit.

Maar het is vooral een kwestie van een lange adem... Succes!

5. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    stronghold druppels werkt hier het beste en bolfo fleeygard omgeving spray nooit meer last van gehad.

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Wij hadden er ook steeds last van, keer op keer alles maar weer uitwassen en behandelen en toch kwamen ze terug.

Nu hebben we vlooienbandjes bij de katten omgedaan en heb de vlooien in twee jaar tijd niet meer gezien.
    De bandjes stinken een uur in de wind en de katten vinden het niet leuk maar het werkt!

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Omdat ze een maand ervoor ook al zijn gesprayed en deze 12 weken werken.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb de katten inmiddels helemaal uitgekamd en ook een band omgedaan. Ol hoop van zegen. Hele huis ook weer gedaan. Drama.

9. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    In je stofzuigerbak/zak ook een vlooienbandje doen, men zegt dat dat ook helpt! ( ik heb zelf geen ervaring met vlooien)

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Zoals iemand op de andere bladzijde al zei, middeltjes uit dierenwinkel werken vaak niet voldoende.
    Je moet een middel nemen waar selamectine. Dat is een breedspectrum middel en werkt voor alles. Deze middelen zijn bijna alleen te krijgen via de dierenarts. Middelen van de dierenwinkel werken vaak alleen op de vlooien zelf. Breedspectrum dood de vlooien EN eitjes op het dier, EN eitjes en larven in de omgeving.
    Selamectine zit in STRONGHOLD.
    Het middel wat daarna het beste werkt is een middel op basis van imadocloprid met moxidectine. Bijv ADVOCATE. deze werkt niet zo goed als die met selamectine maar staat wel op de 2e plaats.

Frontline helpt bijv helemaal niks en de vlooien zijn er snel resistent voor. Frontline dood alleen de volwassen vlooien en verder niet.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de reden waarom de ene zoveel last heeft van vlooien en de andere niet..
    Zowel ik, als mn ouders, als mijn zusje geven echt nooit preventief anti vlomiddelen aan de dieren. En eerlijk, we hebben nooit vlooien. We hebben alle 3, honden en katten. Hond van mn ouders is 13 geworden en nooit een vlo gezien.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    de middelen die ik heb doden ook de eitjes en larven, maar ik zal inderdaad eens naar de dierenarts gaan n vragen om stronghold of iets met selamectine.

Thnx!!

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik raad bolfo gold aan of advantage die werken als een tierelier!!
    wij hebben omgevingsspray van de exil.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik gooi de zak gewoon weg.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja ik heb Bolfo spray in het begin gebruikt, en exil pipetten.

Nu heb ik beapher en exil. Die roze met groene spray. Kolereduur zeg, 32 euro man.

15. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    nee bolfo gold pipetten voor in de nek of
    advantige pipetten voor in de nek.
    en de spray was van exil,zo,n spuitbus

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Sommige middelen beweren dat ze alles doden maar dat is niet zo.
    Welke van beaphur en exil heb je precies?
    Omgevingsspray van beaphur dood bij alleen volwassen vlooien en larven.
    Exil flea free bijv, is op basis van fipronil en dood alleen maar volwassen vlooien

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik had van Exil die pipetjes, Exil Twinspot, was ook tegen eitjes zeiden ze bij de dierenwinkel. Van Beaphur geen idee , die heette gewoon Beaphur omgevingsspray ofzo. Heb ook die van Bolfo gehad, Bolfo Fleegard en nu die van Exil een spuitbus.

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Staat op die van Exil trouwens: langdurige bestrijding, pakt vlooieneitjes en vlooienlarven aan. Die is dan wel goed toch? Die werkt drie maanden ook, daarom kan ik nu niets anders gebruiken omdat ik ze ook al had gesprayed.

19. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

TS: woon je al een tijd in je huis of woon je er nog niet zolang?
    Ik heb namelijk ook zo,n probleem gehad,maar ik woonde nog niet zolang in dat huis toen. We waren net in dat huis getrokken en toen bleek het opeens(na heel warm weer)te wemelen van de vlooien. Wij hebben een bedrijf laten komen want het was een grote zwarte wolk van vlooien die je op en neer zag gaan. Nadat het bedrijf geweest was,is het een aantal weken verbeterd maar uiteindelijk weer hetzelfde probleem,terwijl wij ook in die tussentijd zelf bepaalde plekken zelf spoten zoals plinten,vensterbanken en deurmatten(op aanraden van dat bedrijf) Ze zijn toen weer langs gekomen en wat bleek.....er was een luik in de vloer van de woonkamer waar de vorige bewoners oude vloerbedekking ingegooid hadden. Die vorige bewoners hadden plenty honden en katten,dus tapijt zat vol vlooien-eitjes. Ze hebben het tapijt onder de vloer vandaan gehaald en weggegooid,toen het huis nogmaals gespoten. Daarna nooit geen last meer gehad.
    Tis echt heel vervelend. Succes ermee!

20. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Vlooien zijn een heel hardnekkig probleem, helaas…
    Als je bedenkt dat een vlooiencyclus zo'n 3 maanden duurt, 5% op je huisdier zit en 95% dus in de omgeving in de vorm van eitjes en larven.
    Veel mensen verwachten dat ze van de vlooien af zijn na het aanbrengen van anti-vlooienmiddelen maar dat is dus gewoon niet zo. De vlooien op je hond/kat gaan dood maar daarna springen er weer vlooien vanuit de omgeving op het dier. In totaal kan het dus wel 3 maanden duren voordat je van de vlooien af bent!
    Geef maandelijks anti-vlooienmiddelen en ga het hele jaar door, stop dus niet in de winter aangezien het in huis gewoon lekker warm is.

Ikzelf geef Frontline Combo aan mijn huisdieren en hier werkt het prima, als je het maar op de juiste manier gebruikt!

Maar nog even geduld, er komt een nieuw product voor vlooien en teken op de markt (wel alleen verkrijgbaar via de dierenarts ;)).

Deel Deze Pagina