Hier helaas ook al weer een paar maanden heel veel last van vlooien. Dacht er na de verhuizing helemaal van af te zijn maar helaas niet. Mijn honden en huis waren helemaal vlo vrij. Totdat ik de konijnen van familie heb verzorgd en vandaar vlooien heb meegenomen. Het is nu zo dat ik er meer last van lijk te hebben dan de honden. Ik zit al weken helemaal onder de beten en word gek van de jeuk.
Alles wassen met azijn, dat dood echt alles. Bank insprayen, en alles wat je niet kan wassen. Na het kammen de kam ook in azijn leggen, ik neem ook altijd wat azijn in mijn handen en dan smeer ik goed uit en dep dan de flanken van mijn hond. Vlooienband gebruik ik niet, alleen in de stofzuigerzak. Krengen zijn het, die vlooien. Mijn hond is allergisch, zo onhandig.
Ik weet niet of het al gezegd is maar knoflook pillen. Toevallig begon mijn moeder daar over vandaag dat ze vanaf morgen de hond weer zo'n pil moet geven.
Vorig jaar veel kast van gehad, ik heb toen iedere maand zo'n vlooien pipetje gegeven drie keer achter elkaar, en toen na 2 maanden nog eens 1 pipetje en daarna nog eens na 2 maanden 1 pipetje. Toen was het vlooien vrij. Voordeel van mijn kat nu is dat ze artrose is en de warmte op zoekt en heel makkelijk is, en hierdoor 1 keer per week samen met mij onder de douche staat En ik heb begin dit jaar al het eerste pipetje gegeven zodat vlooien al geen kans krijgen om een eitje te leggen
Of dit allemaal waar is weet ik niet maar online gevonden en laatste stukje even dik gedrukt. Succes iig
Comfortis halen bij je dierenarts.. Alle vlooien die op je dieren zitten gegarandeerd binnen 4 uur dood.. 1 tablet, werkt een maand.. Superspul Ben zelf dierenartsassistente dus weet hoe goed het werkt, nog geen 1 negatieve ervaring mee gehad.. Oh ja ze zijn trouwens voor zowel hond als kat en je kan het gewoon elke maand gebruiken.. Resultaat gegarandeerd
Hier ook zo verschrikkelijk. Pipetjes pillen druppels cremes ik weet allemaal niet maar niets hielp. Tot grote frustratie toe was het hier telkens maar max 3-4 vlooien en de rest in eitjes natuurlijk... Vooralsnog lijkt het of ze even kalm zijn maar t zal ongetwijfeld weer terug komen.